Toon posts:

[Foxbase+/Mac] Say Picture met field identifier P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n vriendin heeft een winkel overgenomen waar al dik 14 jaar een software-systeem draait voor het voorraadbeheer en alle bijbehorende functionaliteiten. Aangezien het op korte termijn overgekocht is zijn we gedwongen om zeker gedurende de eerste maanden met het huidige systeem verder te draaien (ondertussen prog ik zelf wat in elkaar waar ik wel meer verstand van heb :+). Op zich geen ramp want een systeem dat al zo lang meedraait zal niet onmiddelijk onderuit gaan op het moment dat zij het gaat gebruiken maar zoals jullie wellicht begrijpen moeten er toch een aantal elementaire dingen aangepast worden. Eén aanpassing is natuurlijk het logo op alle rapporten. De uitdaging is dat het hier om een applicatie geschreven in Foxbase+/Mac gaat die overigens nog steeds op de originele Power Macintosh draait. :)

Afijn, met wat Google en een flinke dosis programmeerervaring kom je een heel eind maar nu ben ik toch een beetje gepuzzeld over iets en dat is het volgende:

@PIXELS 9,29 SAY 1 STYLE 65536 PICTURE "@ \P2935" SIZE 64,73 COLOR 0,0,0,-1,-1,-1

Ik weet dat deze regel het logo op het rapport weergeeft en dat P2935 de identifier voor het desbetreffende plaatje is, maar ik zou dus absoluut niet weten waar dat naar toe linkt/gedefinieerd is en waar ik dus dit originele plaatje zou kunnen vervangen of zelf een eigen link naar een plaatje zou kunnen maken.

Kan iemand mij dit vertellen of op weg helpen?