Toon posts:

VIA KT 133 Chipset >>> Ik weet me geen raad meer

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vriend van me heeft een nieuwe bak. Hij heeft een Jetway 663AS moederbord met VIA KT 133 chipset. Tevens heeft hij niets anders dan problemen.

Wanneer je een spel start loopt het vrijwel meteen vast. Ook een eenvoudige screensaver gaat moeilijk en loopt regelmatig vast. ICQ installeren wil niet lukken. Zelf bij een installatie van een eenvoudig programma als WInzip niets anders dan vastlopers. :( (Bij het spelen van een spel slaat de pc echt helemaal vast en reageert nergens meer op)

Verder zit er een AMD athlon 800 in en een TNT2. Maar ik vermoed sterk dat het probleem in het moederbord zit.

Ook doet een bepaalde USB ontroller het niet goed. En kan hij geen USB devices vinden enzo (rood aangevinkt bij hardwaredevices).

Nu had ik wel eens gehoord van problemen bij deze chipset en nu heb ik zo'n 4in1 driver van VIA er overheen geinstalleerd. Maar dit mocht allemaal niets helpen. Waar kan het hem in godesnaam in zitten? Ik weet het echt niet meer.

Hij draait overigens win ME.

Alvast bedankt.

Verwijderd

1: Heb je een complete install van WinME gedaan? zo Niet nu doen
2: installeer de VIA 4in1 1.25a van www.viatech.com/drivers/index.htm
en pak dan die USB filter ook
3: installeer de Detonator 6.31 van NVidia ( http://www.nvidia.com/products.nsf/htmlmedia/detonator3.html )
4: Check de temperatuur van de CPU en moederbord.
5: check of het memory wel goed is
6: check of de PSU ( power supply unit ) wel adequaat genoeg is ( 300 Watt )

7: zeg dank je Apra :P

Verwijderd

Topicstarter
Dank je APRA.

Maar het moet in die volgorde. De winkel waaar hij de boel gekocht heeft had win ME er net opgezet. Nu moet ik dus de hele zooi er in die volgorde erop zetten?

Toch een beetje vaag dat ik niet nu alsnog die VIA drivers er op kan zetten.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:49
Dat kan wel hoor, die via drivers kun je gewoon achteraf erop zetten. Maar mischien is het beter om ook even windhoos eropnieuw op te zetten... maar aangezien je dat in de winkel hebt laten doen weet ik niet of dat slim is.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
buiten alle drivers die je niet moet vergeten
is win me een brak systeem barst nog van de fouten ga voor win98 se of win 2000

Verwijderd

Topicstarter
buiten alle drivers die je niet moet vergeten
is win me een brak systeem barst nog van de fouten ga voor win98 se of win 2000
Het is niet mijn eigen systeem he?

OVerigens een ding heel vreemd! Een spel in software mode draaien lukte wel! Maar in DRD/Opengl gign de boel fout.

En je zou toch mogen verwachten dat een winkel die alles voorinstalleerd het systeem ook even test. ASCI systems in A'dam was eht geloof ik.

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
ik had ook dat soort problemen met vastlopers enzo maar het schijnt zo te zijn dat een tnt2 videokaart niet werkt met amd of je moet een nieuwe agp midiportdriver downloaden bij via of een andere videokaart erin

Verwijderd

Je kan proberen je TNT2 op AGP 2X te zettten, in je bios en op je kaart.

Verwijderd

Me opnieuw installeren is het juiste. Format en hop alles opnieuw in genoemde volgorde. Ik had ook problemen met nieuw mobo MSI kt7 pro2A. Na nieuwe installatie met genoemde drivers absoluut geen problemen meer gehad.
suc6 ermee :):)

Verwijderd

de DETONATOR DRIVERS ZUIGEN!!!!!!!!!!

(moest er even uit) :)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:49
Op zondag 17 december 2000 18:29 schreef Caeculus het volgende:
de DETONATOR DRIVERS ZUIGEN!!!!!!!!!!

(moest er even uit) :)
hoezo?

• sharkzor
  • Laatst online: 15:15
die via chipset zuigt gewoon. alle via's zuigen.

ze zijn wel stabiel te krijgen, maar met veel pijn en moeite.

je zou eens naar je irq's moeten kijken in windows/bios. iniedergeval pnp os in je bios uitzetten.

daarna kan je wat met kaarten gaan schuiven. zorg dat je sblive een eigen irq heeft en het beste is natuurlijk alles een eigen irq. let niet op systeem apparaten zoals agp/pci controllers die irq's delen, dat is heel normaal.

wat ook kan helpen is acpi uitzetten, als het tenminste in je bios staat.

zorg iniedergeval dat je alle laatste drivers heb, vooral die via drivers.

kijk ook voor meer info op go.to/kt7faq

Verwijderd

k ik heb ook veel probs gehad met mijn abit kt7, maar het is allemaal goed gekomen =)
Ik heb heeeeeeel veel gehad aan de go.to/kt7faq site. die is echt heel handig. En kijk even of je VOEDING goed is =) Dat was bij mij het eerste probleem, en ik zou in de bios het Ultra DMA UITZETTEN, dit zorgde bij mij voor verschrikkelijk veel vastlopers tijdens laden. Word binnenkort gefixed in een bios update hoop ik. Als het nog niet helemaal goed gelukt is, zou ik op de http://go.to/kt7faq site gaan kijken. Daar zul je veel aan hebben...

GreetzZ MaSsiE

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik ken die jetway borden en ze zijn best redelijk. Dit probleem lijkt me meer in de RAM te zitten. heb je toevallig nog ergens een reepje PC-100 of PC-133 liggen probeer dat dan eens. verder nog wat punten :

-WIN ME nee probeer win98 se eens
-Zet je videokaart in de BIOS op AGP 2x
-Installeer gelijk na de installatie de VIA 4.25A drivers
-Is de voeding ok ? --> 250watt
-interrupt sharing ?

Suc6

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 17 december 2000 19:43 schreef weareborg het volgende:
die via chipset zuigt gewoon. alle via's zuigen.

ze zijn wel stabiel te krijgen, maar met veel pijn en moeite.
Ik ben het helemaal met je eens. Het was vreselijk moeilijk om de W2K cd er in te doen, te booten en daarna vanzelf een stabiel systeem te krijgen. De hele installatie koste wel een heel uur vanaf een leeg systeem.

Ik weet niet wat er hier mis is hoor, maar het vertikt gewoon vast te lopen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
goed, ik ben hier de jetway expert (of dat gaaf is wil ik ff geen mening over)
enfin, heb je de 663as REV 1.0 ??
die krijg ik namelijk ook niet stabiel. en niet eentje, maar 5 stuks van die krengen. er zit volgens mij (en mijn werkgever) een fout in dat model. dit model is ook maar iets van 3 weken verkocht, daarna is overgestapt door jetway op de 663 AS REV 2.0
(ofzoiets) en de 663AS PRO (ata 100)

ikzelf heb een model van voor de 663AS REV 1.0, ik heb de 663 AS (zonder REV dus)
die oude draait prima, evenals de al door mij getest 663 AS PRO

ikzelf heb zo'n 8 uur besteed aan het stabiel proberen te krijgen van de verschillende exemplaren 663 AS REV 1.0 en ik moet zeggen, ik ben er helemaal klaar mee en wens nooit meer zo'n achterlijk ding aan te raken...

om de een of andere vage reden deden onze exemplaren het wel gewoon met een Duron processor. met een tbird 800 er in niets dan ellende. we hebben natuurlijk alles al geprobeerd, zoals koeling, voeding, geheugen, videokaart , en zelfs de hd vervangen.

enfin, gewoon terugbrengen die troep dus.

Verwijderd

he apoc2
is het probleem opgelost ?
had mijn zus de ecl winner aanbevolen.
ook athlon 800 , jetway663as en de tnt2 m64.
bijna elk spel loopt vast (quake3, a2 racer, unreal) opnieuw instaleren en de nieuwste drivers geprobeert, geen succes.
wat was de oplossing ?
andre

• nova
  • Laatst online: 13-08 16:20
klinkt als bios update en memory ff swappen

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Pagina: 1