[SAV] Clients updaten met linux-server

Pagina: 1
Acties:

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:01
Het volgende topic gevonden maar kan er niet veel uit maken..
Ik heb m'n 'servertje' een tijdje geleden 'gemigreerd' van Win2003 server naar Fedora...
Ben d'r erg over te spreken vooral over de mailserver utils, courier-imap ed.

Onder Windows 2003 server draaide ik Symantec Antivirus Server (8.x) en zo werden dus de clients geupdate en beheerd...
Het beheren vind ik niet zo belangrijk alleen het zelf in de hand hebben van de updates wel....vandaar dat ik dat niet via de liveupdate servers van symantec wil laten doen...

Ook vind ik het opstarten van de NAV van een samba share geen goed idee in mijn situatie,ook niet in een bedrijfsomgeving trouwens; ik wil namelijk niet helemaal afhankelijk zijn....als hij in de oude situatie down was (dus met de NAV server en win2003) draaiden mijn clients gewoon door en opstarten van de client uiteraard.Dat betwijfel ik als je hem van een samba share start.

Ik heb een tijd geleden ook met Mcaffee gewerkt en meende dat daar de optie in zat dat hij een netwerkshare kan checken op updates, maar ik heb verder helemaal geen goeie ervaringen met mcaffee,niet voor niets stappen er veel organisaties naar Symantec

Kortom: Heeft iemand een oplossing om Nav clients te laten updaten via een Linux server?

[ Voor 2% gewijzigd door Evos op 23-03-2004 20:57 . Reden: Typos ]

Verwijderd

fastbal schreef op 23 maart 2004 @ 20:52:
Ik heb een tijd geleden ook met Mcaffee gewerkt en meende dat daar de optie in zat dat hij een netwerkshare kan checken op updates, maar ik heb verder helemaal geen goeie ervaringen met mcaffee,niet voor niets stappen er veel organisaties naar Symantec
Lees maar even wat topics door in "Beveiliging & Virussen", daar zijn toch niet zo veel enthousiaste NAV gebruikers.
Zelf gebruik ik McAfee op diverse netwerken, met name omdat de clients goed vanaf een centraal punt zijn te updaten (McAfee Enterprise versie). Via een cronjob checked de Sambaserver elk uur of er nieuwe updates zijn. Ik laat dan een kopie van de dat's plaatsen in een update share. Op de clients opgeven dat er via een UNC pad gechecked moet worden en je bent klaar.

• Evos
Tis achteraf ook wat té "gevaarlijk"om te zeggen dat NAV beter is....je krijgt dan weer de eindeloze discussie naar mijn mening, want over smaak valt niet te twisten.......ik ben gewoon een NAV gebruiker. de oplossing met mcafee is vrij eenvoudig en had ik ook al aangegeven ja....

maar het gaat er dus om of er een oplossing is om Nav clients te laten updaten via een Linux server?

en dus niet of iemand een andere mening heeft op een software keuze,tevens niet als }) bedoeld; ik houd er zelf ook erg van om m'n meningen te delen ;) :*)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:46
Ik verplaats dit naar B&V omdat het daar eigenlijk thuishoort, en omdat ik bang ben dat in NOS toch niemand het antwoord weet.

Ik denk trouwens dat als Symantec niet zo'n update-server voor Linux levert, dat je dan gewoon pech hebt. Maar wie weet is er toch een oplossing.

Verwijderd

Minor titeledit. :)
offtopic:
Symantec corporate wordt met SAV aangeduid. :P

Verwijderd

je kunt via het Symantec System Center de clients de updates vanaf een FTP server laten halen. Dan moet je alleen zelf de updates op de linux bak neerzetten.
Maar dat kan met een CRON job als het goed is ook automatisch worden gedaaan(heb nog veel te weinig kennis van *nix)

En als je nog een windows werkstation hebt, kunt je altijd nog daarop SAV server instaleren.

• Evos
Wilke schreef op 23 maart 2004 @ 23:05:
Ik denk trouwens dat als Symantec niet zo'n update-server voor Linux levert, dat je dan gewoon pech hebt. Maar wie weet is er toch een oplossing.
Dat heb ik wel aangenomen ja, Mcafee heeft wel wat geknutselt: een "Closed Source" util die je wel moet compilen wat niet werk schijnt het...

Het updaten dmv van een ftp server op de linux-bak is zeker een optie, maar met Symantec System Center kun je naar mijn weten niets zonder SAV server...
offtopic:
heb het net ff na gezocht, ik kan niets zonder sav server

of is er nog een andere mogelijkheid omdat in te stellen, het gebeuren met crontab is geen probleem en werkt perfect (ik haal al elke dag bep. updates van een ftp)
Als ik het goed heb onthouden maakt de SAV server 2 shares aan, oa vphome.
is er geen mogelijkheid om die te faken? hij maakt heb ik het idee gewoon gebruik van netbios nl

[ Voor 4% gewijzigd door Evos op 24-03-2004 18:41 . Reden: altijd typos ]

Pagina: 1