[xp] Te veel verwijdert met Hijackthis. Start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 12:55

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Oi, Ik had last van een terugkerende startpagina en na het scannen met Hijackthis was het al snel gevonden. Alleen inplaats van alleen het einde te veranderen heb ik de hele regels weggehaald met Hijackthis.
Als ik nu opstart krijg ik " windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand beschadigt/verwijdert is:
\windows\system32\config\system
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kasella/so/Untitled-1%20copy.jpg
Ik heb de eerste die beginnen met een R allemaal "gefixt"
Ik weet het, het was niet echt slim. |:( :'(

Iemand enig idee hoe ik het weer terugkrijg?

I served in a company of heroes.

Verwijderd

Probeer eens op te starten met de XP installatie CD en dan voor Repair te kiezen.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 20:40:
Probeer eens op te starten met de XP installatie CD en dan voor Repair te kiezen.
Heb ik daarnet gedaan. Ben er nu nog... Maar dan krijg ik soort van DOS en meer niet. Ik kan niet het systeem herstellen naar een eerdere datum.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

Doe eens in je recovery console: "sfc /scannow"

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
momania schreef op 23 maart 2004 @ 20:43:
Doe eens in je recovery console: "sfc /scannow"
Is het normaal dat ik soort van DOS heb en dat er staat: ?

C:\WINDOWS>

Hij herkent SFC trouwens ook helemaal niet.
Sorry heb hier totaal geen ervaring mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Vuvuzela op 23-03-2004 21:02 ]

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Heb de C: schijf maar geformateerd. Had toch een niet echt oude installatie. En bijna op het einde van de Setup kreeg ik opeens een Blauw scherm.
Toen starte ik opnieuw op en hij ging weer verder met setup en toen kreeg ik "setup kan de productcatalogussen niet installeren".
Ik word helemaal gek.. ene moment haal ik wat spyware( en nog wat ;) ) weg en uur later krijg ik windows niet eens geinstalleerd.
Ik blijf proberen.. ben d00d als iemand erachter komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Vuvuzela op 23-03-2004 21:33 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

Mmmm, als het bij het installeren al fout gaat is er waarschijnlijk iets met je hardware aan de hand.

Heb je wat meer info uit het blauwe scherm toevallig, op z'n minst de stopcode?
En controleer even met een tool de van de fabrikant of je harde schijf nog ok is.
En voor de zekerheid nog even met www.memtest86.com even je geheugen controleren. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Dankjewel voor je hulp :)
Mja het zou weer de harddisk kunnen zijn. Heb binnen 4 maanden al 3 nieuwe gehad.. Laatste x was de 3e deze maand.. dus qua hardware vertrouw ik deze machine niet. Zou kunnen dat het gewoon toeval is dat ik die regels heb weggehaald want daarvoor flitpe de pc al en dacht ik.. Hmm.. laat ik die troep eens weghalen. Maar na het rebooten deedt hij het niet meer. :( achja.. ben nu overtuigt dat ik nix met computers wil doen later.. dat word Bouwkunde of plastische chirurgie 8)
Ik blijf proberen. (setup)

[ Voor 14% gewijzigd door Vuvuzela op 23-03-2004 21:49 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je bent de 2e die ik tegenkom die problemen krijgt door het verwijderen van HijackThis items.

Hier snap ik nou helemaal niets van, de regels waar jij het over hebt zijn niet meer dat IE startpagina instellingen. Die kunnen gewoon echt zonder problemen weg, tenzij de smerige applicatie die ze er gezet heeft een check doet of die register entries er nog staan, zo nee -> probeer iets om zeep te helpen.

Zover ik weet kan je gewoon ALLE items in HijackThis wegdonderen en je pc zou gewoon nog moeten booten. Ik bedoel we hebben het hier over:
• IE Startpagina instellingen, haal je ze weg dan zet Windows ze zelf weer terug wijzend naar msn.com oid.
• BHO's, alleen maar extra plugins zegmaar voor IE zoals Adobe Reader. Kan ook gewoon weg.
• HKLM/HKCU..\Run items, zelfde als msconfig, kan je ook gewoon uitzetten zonder problemen. edit: tenzij het een virus oid is wat checkt of de register entry niet meer bestaat -> zorg dan voor problemen.
• Hosts file entries, kunnen ook zonder problemen weg.
• ActiveX componenten zoals WindowsUpdate, kunnen ook gewoon weg, eerstvolgende keer dat je op een dergelijke website komt wordt er simpelweg gevraagd of je het opnieuw wil downloaden.
• Vergeet ik iets?

Kortom don't blame it on yourself. Ik had precies hetzelfde gedaan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mike Jarod op 23-03-2004 21:52 ]

Pagina: 1