Toon posts:

WIN98 adsl vertraagt pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn collega heeft een probleem met haar computer. Ze draait windows 98 en heeft adsl van tiscalie. verder draait ze ook nog een mcafee internet pakket met firewall. Elke keer als ze iets download, vertraagt haar hele complete pc. inclusief haar muis die traag gaat. Ik heb hier niks op het internet kunnen vinden. Zouden jullie iets hebben wat dit verhelpt. Ze draait btw een systeem van 2-3 jaar geleden. (verder geen gegevens , ze is blond dus verwacht niet veel :-))

thanks

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Laat me raden: Ze gebruikt een USB modem ? Deze hebben veel vaker de neiging het systeem te vertragen, in vergelijking met een ethernetmodem.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik dus niet...zal het vandaag eens vragen maar vertraagt dat je complete computer..lijkt me stug

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
En wat voor systeem mag de collega in kwestie hebben? Want internet heeft ook zo z'n minimum systeemeisen, met een 486 is het dus logisch dat je systeem er slomer van wordt als je downloadt ;)

Zelf heb ik trouwens ook een USB ADSL modem, maar ik heb geen merkbaar slomere PC als ik download, behalve dan op sommige sites, maar dat is logisch :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik gok een pentium 3 waarschijnlijk...dat is voldoende voor internet....maar win98 heeft wel natuurlijk niet zo´n goede netwerk opties.....misschienligt het daaraan

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

geen last hier met win98 op pII 400mhz met adsl hoor, dus ligt echt aan haar pc, want met usb modem hadden we er ook geen last van.....

[Signature]

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 16:10
Vriend van me draait adsl op een PIII 450 met 64meg eerst en dat liep ook niet lkkr als ie vele had draaien. Wat extra ram erbij deed wonderen.

dikzak

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Wat voor modem heb je? Misschien kan het ook geen kwaad om eens even de firmware te upgraden. Deze (+ een handleiding) kan je meestal vinden op de site van de fabrikant.

* Spacecowboy agrees met ThaNetrunner

edit:

dit ruikt naar een vervelende firewall. Zeker als je sys. specs minimaal zijn, merk je dat erg goed.

[ Voor 40% gewijzigd door Spacecowboy op 24-03-2004 13:42 ]

HENG HENG

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
de grote kans is ook dat mcafee ervoor zorgt dat het systeem helemaal vertraagt, aangezien als je iets aan het downloaden bent, mcafee gelijkertijd ook al scant.

Verwijderd

Topicstarter
ze zegt ook dat het tijdens het laden van de pagina is...denk inderdaad een geheugen probleem/ cpu probleem...die dus te traag is

nou ja....tijdens voor een nieuwe dus
Pagina: 1