Blue2Space ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08 18:26
Hier nieuws: Opgevoerde Bluetooth komt 1.000 meter ver staat een artikel over Blue2Space.
Nu lijkt me dir voor mij de ideale oplossing.

Wij hebben nl een garage in een garageblok wat ongeveer 50 meter van ons huis vandaan staat.
Daar komt een pc te staan en ik wil daar ook internet hebben.
Ik heb al een accesspoint een wifi kaart in m'n laptop zitten.
Maar als ik met m'n laptop naar die garage loop, verlies ik de verbinding.

Dat Blue2Space lijkt daarom een goeie oplossing.
Daarmee kan je blijkbaar 1000m mee overbruggen.

Als ik de search gebruik komt er geen 1 hit.
Heeft iemand ervaring met Blue2Space?

• Kitser
Niemand ervaring?
Is dit een flop geworden ofzo?
Lijkt mij erg handig ipv richtantennes enzo.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Alles is nu WiFi aan t worden en ik denk dat je daarmee precies kan wat jij wilt met de juiste apparatuur opstelling en instelling. Bluetooth is hier eigenlijk niet geschikt voor en opgevoerd versie lijkt me geen echte oplossing.

[ Voor 48% gewijzigd door Snikker op 25-03-2004 19:55 ]

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

je moet ervoor zorgen da de antennes van je accespoint de garage kan 'zien'

volgens mij moet jet dan werken....

en anders een antenne op het dak van je garage.... (van de pc die er komt te staan)

alle wireless kaartjes hebbe een losschriefbare antenne, dus zou dit misschien een oplossig zijn?? (kijk anders eens of je op het dak van je garage wel verbinding hebt)

maar met wifi moet je makkelijk 100 mtr kunnen halen (met de gemiddelde kaart iig)

* anti-XP moet op zijn typfouten letten

[ Voor 32% gewijzigd door Romke op 25-03-2004 20:30 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Kitser
win2k nerd schreef op 25 maart 2004 @ 20:22:
je moet ervoor zorgen da de antennes van je accespoint de garage kan 'zien'

volgens mij moet jet dan werken....

en anders een antenne op het dak van je garage.... (van de pc die er komt te staan)

alle wireless kaartjes hebbe een losschriefbare antenne, dus zou dit misschien een oplossig zijn?? (kijk anders eens of je op het dak van je garage wel verbinding hebt)

maar met wifi moet je makkelijk 100 mtr kunnen halen (met de gemiddelde kaart iig)

* anti-XP moet op zijn typfouten letten
Ik heb nu een AP in huis staan.
Als ik daar een richtantenne aanhang (Ik dacht zelf aan een sd15 van www.wifishop.nl), aan me huis hang en die op de garage richt (hij kan de garage dan zien) dan moet het goed zijn?

Of moet ik dan nog zo'n antenne op de garage zettten?
En als dat zo is moet ik dan in de garage ook een AP of kan die antenne op mijn WLAN kaart worden aangesloten?

[ Voor 16% gewijzigd door Kitser op 26-03-2004 08:18 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

dunno, ik zie de noodzaak niet in van een pc in mijn garage dus heb ik zit soort dingen niet geprobeerd, maar op de site van bijv. wireless leiden staat dat je pc de 'node' moet kunnen zien (en dat is ook outdoor wireless)...

ik denk dat die antenne op de garage dan wel op je kaartje kan worden aangsloten, mits de kabel niet te lang wordt....

maar ik weet niet of je een richtantenne nodig hebt hoor....
probeer het eerst eens door het AP voor een raam te zetten waar je de garage kunt zien en dan met je laptop op het dak van de garage te klimmen en dan te kijken of je signaal hebt...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Kitser
win2k nerd schreef op 26 maart 2004 @ 08:20:
dunno, ik zie de noodzaak niet in van een pc in mijn garage dus heb ik zit soort dingen niet geprobeerd, maar op de site van bijv. wireless leiden staat dat je pc de 'node' moet kunnen zien (en dat is ook outdoor wireless)...

ik denk dat die antenne op de garage dan wel op je kaartje kan worden aangsloten, mits de kabel niet te lang wordt....

maar ik weet niet of je een richtantenne nodig hebt hoor....
probeer het eerst eens door het AP voor een raam te zetten waar je de garage kunt zien en dan met je laptop op het dak van de garage te klimmen en dan te kijken of je signaal hebt...
Ja? En als dat werkt?
Heb je denk ik toch een richtantenne nodig.
Ga toch niet zo blijven zitten |:( |:(

• Romke

Romke

Dieselhead

nee..

maar dan weet je of je dus een richtaantenne nodig hebt, ofdat je gewoon je ap voor een raam neer moet zetten (of een losse antenne voor het raam). het ap voor het raam neerzetten scheelt volgens mij nogal in de kosten.....

je kunt als je het ap voor het raam hebt ook ff kijken of je in de garage bereik hebt (als je het op de garage hebt geprobeerd en daar bereik hebt)

• Kitser
Dat kan ik eens proberen.
Vanmiddag maar eens gaan klimmen.

offtopic:
En maar hopen dat er niemand langskomt.
Zit je daar op een dak van een garage met een laptop ;)

• Romke

Romke

Dieselhead

succes....

post je ervaringen, zou leuk zijn als het werkt..

offtopic:
als er iemand langskomt en jij zit met je laptop op je garage, wat maakt dat uit...
is tog gewoon een test

Pagina: 1