Toon posts:

Word erg traag, wat is nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vader werkt tegenwoordig nogal veel met Word, hij klaagt dat Word enorm traag word als hij in grote documenten werkt (50 MB). Nu mag ik dat ff oplossen.

Zijn HDD is constant aan de slag, als hij in zo'n document werkt.

Zijn documenten zijn tekst+plaatjes.

Daarom mijn vraag:

Kan word traag worden door de videokaart (Matrox G100 agp , 8 mb) of komt dat door een geheugen tekort?

Nieuwe videokaart of meer RAM?

PC:

P4 2400 MHZ, 512 ddr, 80 gb, 8 mb videokaart matrox g100 8mb.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kijk eens in taakbeheer of er meer dan 512MB RAM in gebruik is. Zoja, zou ik wat RAM bijplaatsen.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Ik zou even een spyware check doen. Kan me niet voorstellen dat een Word document van 50MB 500MB RAM opslurpt. En de video kaart hoeft maar 1 pagina tegelijk te laten zien dus dat is altijd voldoende :P

edit: Tenzij hij een hoop jpg's ingevoegd heeft die exploden wel als Word ze allemaal gaat renderen ook als je ze niet ziet

[ Voor 24% gewijzigd door 4VAlien op 23-03-2004 20:00 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

momania

iPhone 30! Bam!

Welke versie van Word gaat het om, en wat voor plaatjes gebruik je dan in je document, want 50Mb is een hoop :o

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

GlowMouse schreef op 23 maart 2004 @ 19:57:
Kijk eens in taakbeheer of er meer dan 512MB RAM in gebruik is. Zoja, zou ik wat RAM bijplaatsen.
Onzin, als er meer dan 512 Mb gebruikt wordt terwijl die man in Word bezig is gaat er iets goed fout. Draai eens een spyware-scan en schoon de boel eens op (onnodige zooi eraf, e.d.)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het probleem is volgens mij vooral dat het bestand gewoon veel te groot is. Ter vergelijking: een boek van 250 blz is hier 3.5 MB :P

Voeg plaatjes niet toe maar link ze indien mogelijk, dat scheelt een hoop :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
-Spyware zit er niet (meer) op.
-Geheugen zal ik is ff vragen, of ie wil kijken wat hij gebruikt.
-Het gaat om Word 2000
-Het zijn verschillende soorten plaatjes , sommige gemaakt met zn digi camera, anderen ingescanned, of van het Web.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 23:24

FastBunny

Give it the Works !

veel bmp plaatjes zeker of printscreens.. het helpt die eerst op te slaan als jpg en dan toe te voegen. Verder check je taakbeheer. Nou is een 8mb agp kaart natuurlijk geen 3d hoogvlieger, maar 2d moet deze makkelijk je beeld kunnen trekken, tenzij je resolutie 1600x1200 ofzo is ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 23 maart 2004 @ 20:06:
veel bmp plaatjes zeker of printscreens.. het helpt die eerst op te slaan als jpg en dan toe te voegen. Verder check je taakbeheer. Nou is een 8mb agp kaart natuurlijk geen 3d hoogvlieger, maar 2d moet deze makkelijk je beeld kunnen trekken, tenzij je resolutie 1600x1200 ofzo is ;)
Res is 1024x768

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 20:06:
-Spyware zit er niet (meer) op.
-Geheugen zal ik is ff vragen, of ie wil kijken wat hij gebruikt.
-Het gaat om Word 2000
-Het zijn verschillende soorten plaatjes , sommige gemaakt met zn digi camera, anderen ingescanned, of van het Web.
En hoe groot zijn die plaatjes dan? Want ik kan me indenken dat als je direct plaatjes van je digicam er in stopt zonder ze te re-sizen,je document iid erg groot wordt. Een jpg-tje is dan al gauw 1 Mb per stuk en met 10 foto's krijgt Word het dan al aardig zwaar.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
FastBunny schreef op 23 maart 2004 @ 20:06:
maar 2d moet deze makkelijk je beeld kunnen trekken, tenzij je resolutie 1600x1200 ofzo is ;)
1600x1200 neemt met 32bits kleuren maar 7,3MB in, en zou nog net kunnen. Bovendien gaat hier je harddisk niet van ratelen. Volgens mij is het gewoon het RAM. Bij een document van 50MB? Ja, want je opent dat document niet in kladblok, maar met word, en word tekent die plaatjes, voegt allemaal functies door, en daardoor neemt het wat meer in.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Ah, dat doet me denken aan de werkstukken van m'n zusje die altijd meer dan 10 Mb waren door de ontieglijke hoeveelheden zelf ingescande plaatjes (bmp...).
"Goh, hij pas niet op een floppy, kun jij er even naar kijken?"

Je kunt eens kijken wat er gebeurt als je die zelf-gescande plaatjes weghaalt.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 23:24

FastBunny

Give it the Works !

GlowMouse schreef op 23 maart 2004 @ 20:09:
[...]

1600x1200 neemt met 32bits kleuren maar 7,3MB in, en zou nog net kunnen. Bovendien gaat hier je harddisk niet van ratelen. Volgens mij is het gewoon het RAM. Bij een document van 50MB? Ja, want je opent dat document niet in kladblok, maar met word, en word tekent die plaatjes, voegt allemaal functies door, en daardoor neemt het wat meer in.
Klopt alleen met oude kaarten was je videoopbouw trager als het beeld maar 1 keer in het geheugen kon. Dan was 16 bits veel sneller omdat het beeld er dan 2 keer inpast. Regelmatig gehad met 2 en 4mb kaartjes :)

Echter met 1024x786 geen issue omdat het beeld zowiezo 2 keer in het geheugen past.

[ Voor 7% gewijzigd door FastBunny op 23-03-2004 20:24 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gebeld.

Het probleem doet zich voor, zodra er in het document iets word aangepast, anders werkt het "redelijk".

- hij heeft de plaatjes niet geresized ( Hoe bedoel plaatjes bewerkt?? "laat maar pa" :+ )

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 20:31 ]

• ArjenA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:22
Wat bij WORD 97 nog wel eens het geval is, is dat de spelling en grammatica controlle tijdens het typen de boosdoener is. Misschien helpt het (tijdelijk) uitzetten daarvan wel..

Verwijderd

Defragmenteren helpt misschien, daar hij het probleem eerder nog niet had..

Verwijderd

Topicstarter
ArjenA schreef op 23 maart 2004 @ 20:29:
Wat bij WORD 97 nog wel eens het geval is. is dat de spelling en grammatica controlle tijdens het typen de boosdoener is. Misschien helpt het (tijdelijk) uitzetten daarvan wel..
Mijn vader heeft deze zeker aanstaan, maar wil dat echt niet uitzetten, hij wil gewoon dat het werkt :)

Hij heeft waarschijnlijk ook de reserve kopie aanstaan , bedenk ik me net , dus de hele tijd alles backuppen hmmmz :X

ff bellen

- Update , auto opslaan stond op 2 minuten. Heb ik hem ff op 15 min laten zetten, hopen dat dat dit probleem oplost.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 20:37 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

enige wat iig echt wel helpt is dus de plaatjes eerst resizen en dan pas in word invoegen. Word wordt nou eenmaal ernstig traag als je er veel grote plaatjes in een document zet, ook al verklein je ze in word, ze staan er met de originele grootte in, en dat schiet gewoon niet op. Als ze er persé groot in moeten staan kan ie beter eerst zijn stuk schrijven en pas op et allerlaatst alle plaatjes erin zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 23-03-2004 20:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

btw hoeveel ram heeft die vader van jou? niet meer dan 128MB he? zal makkelijk moeten gaan met een hoeveelheid ram van 128mb (256 is nog beter natuutlijk)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 20:44:
btw hoeveel ram heeft die vader van jou? niet meer dan 128MB he? zal makkelijk moeten gaan met een hoeveelheid ram van 128mb (256 is nog beter natuutlijk)
lezen voordat je iets begint te roepen, hij heeft dus 512MB ram.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Word 2003 heeft een optie om plaatjes te comprimeren & converteren naar print resolutie. Rechtermuisknop op het plaatje -> afbeelding opmaken -> Afbeelding tabblad -> comprimeren ->
Alle afbeeldingen selecteren
Resolutie: printer selecteren
Afbeelding comprimeren aanvinken.

OK

En natuurlijk eerst een backup maken van het doc.

Maar de oplossing is Word niet zo misbruiken met dergelijke grote foto's. Gebruik het waar het voor is gemaakt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Orion84 schreef op 23 maart 2004 @ 20:50:
[...]

lezen voordat je iets begint te roepen, hij heeft dus 512MB ram.
woeps
Pagina: 1