battlecraft...

Pagina: 1
Acties:

• warchaser
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 21:30
hallo,

ik heb laatst battlefield vietnam geinstalleerd en de map maker battlecraft ook, nu wou ik een map gaan maken maar het ging voor geen meter.. weet er iemand misschien een goede .... }:O ( kben de naam ff kwijt ) om het te leren..

bij voorbaad dank...

Verwijderd

-> SPV

Wat bedoel je nu precies? Zoek je een tutorial oid?

• warchaser
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 21:30
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:52:
-> SPV

Wat bedoel je nu precies? Zoek je een tutorial oid?
ja dat zoek ik

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:20
Nu je het goede woord weer weet kan je natuurlijk gewoon eens [google=Battlecraft tutorials] :)

Battlefield Vietnam is er nog maar net, dus daar zullen nog niet al te veel tutorials voor zijn, maar ik denk dat je ook wel uit de voeten kan met een Battlecraft 1942 Tutorial.

The devil is in the details.

Verwijderd

warchaser schreef op 23 maart 2004 @ 19:51:
hallo,

ik heb laatst battlefield vietnam geinstalleerd en de map maker battlecraft ook, nu wou ik een map gaan maken maar het ging voor geen meter.. weet er iemand misschien een goede .... }:O ( kben de naam ff kwijt ) om het te leren..

bij voorbaad dank...
dat is gewoon ff beter kijken en je had al gezien dat er 1 bij was geleverd

Verwijderd

http://www.twilighthalls....iki.phtml?title=Main_Page

http://www.planetbattlefield.com/perfectionist/

http://www.planetbattlefield.com/mdt/

BattleCraft is handig ja, maar om een goede map te maken ontkom je er niet aan om ook 'handmatig' te kunnen editten, en de sites hierboven leggen het e.e.a. zeer goed uit :)

Veel (of eigenlijk alles) gaat nog over BF1942 maar Vietnam verschilt er nauwelijks van. Alleen de opzet misschien een beetje kwa files, zie daarvoor de MDT site (is official support site van DICE).

Ik zweer overigens bij editor 42 :P ( http://bfed.3dmax.org/ ) maar helaas is daar (nog) geen support voor. Je kunt wel maps inladen en bewerken en saven e.d. maar heightmaps bijvoorbeeld zijn wel ietwat veranderd in Vietnam t.o.v. BF1942 zodat het niet 100% goed komt.

Verwijderd

ik ben zelf ook bezig aan een bf Vietnam map, het level-creation process gaat bij mij vrij aardig, ik heb alleen wat vragen over vegetatie (hoe werkt het LOD / fade systeem, ik geloof dat er wat dingen gescript kunnen worden?)..

En nog een ander probleem: ik heb thuis m'n map zitten maken (die is nu in de alpha stage), maar zodra ik m'n map hier op m'n werk in de "levels" folder copy dan start de game niet meer op!! Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?

/<ent

Verwijderd

oh ja, en wat tips voor level design:

1) Heb een goed idee!
Bedenk iets wat jij cool zou vinden in een map, een unieke manier van aanpakken of een unieke spel situatie / bijzondere limitatie etc.

2) Maak een plan!
Gebruik je idee om een plan te maken. Begin niet zomaar in 't wilde weg landschap te maken en objecten te plaatsen, dat levert nl nooit een consistent geheel op. Denk eerst na over het "thema" en de "flow" van je map, welke dingen moeten er wel in? Welke niet?

3) Maak schetsen en schema's, teken je landschap eerst uit op papier, schuif met de verschillende area's en denk na over hun onderlinge verhoudingen etc.

4) Stick to the plan!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 13:24:
ik ben zelf ook bezig aan een bf Vietnam map, het level-creation process gaat bij mij vrij aardig, ik heb alleen wat vragen over vegetatie (hoe werkt het LOD / fade systeem, ik geloof dat er wat dingen gescript kunnen worden?)..

En nog een ander probleem: ik heb thuis m'n map zitten maken (die is nu in de alpha stage), maar zodra ik m'n map hier op m'n werk in de "levels" folder copy dan start de game niet meer op!! Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?

/<ent
Als bf niet meer start dan komt dat vaak doordat een rfa verkeerd gemaakt is in dit geval.

Raar dat je ie het thuis dan wel doet en ergens anders niet...

Met welk progsel maak je de rfa's? ik denk dat het hieraan ligt:
bfvietnam\levels\Map_naam
De rfa moet precies zo heten als Map_naam

maar ik neem aan dat je BC gebruikt dus die doet dat wel automatisch, dan is de setup van BC niet goed I guess...

In deze trend moet je de oplossing zoeken denk ik, opzich mag je verder zelf best wat fouten in je .con bestanden hebben...

Verwijderd

Aargh :)

Dat was 't, ik had de .rfa file van mijn map voor deze release een andere naam gegeven (buiten de battlecraft editor om)... en dat pikt ie dus niet! Maar nu werkt ie...

thanks!

Als ik het goed begrijp (ik heb alleen nog maar in battlecraft zitten pielen en nog geen aandacht besteed aan de rest van de mod toolkit) dan zijn de assets van battlefield ondergebracht in .rfa files. Die .rfa files zijn (compressed?) archives die je met dat rfa-tooltje kunt openen & editen. Wat zijn dan .con files? Waar is die scripttaal voor bedoeld?

/<ent

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 14:21:
Aargh :)

Dat was 't, ik had de .rfa file van mijn map voor deze release een andere naam gegeven (buiten de battlecraft editor om)... en dat pikt ie dus niet! Maar nu werkt ie...

thanks!

Als ik het goed begrijp (ik heb alleen nog maar in battlecraft zitten pielen en nog geen aandacht besteed aan de rest van de mod toolkit) dan zijn de assets van battlefield ondergebracht in .rfa files. Die .rfa files zijn (compressed?) archives die je met dat rfa-tooltje kunt openen & editen. Wat zijn dan .con files? Waar is die scripttaal voor bedoeld?

/<ent
Scripttaal is in het algemeen bedoeld om aan te passen :+ ;) en .con files open je met een texteditor zoals notepad. Zie verder de database van Wiki hier een paar posts boven. Is nog wel toegespitst op BF1942 maar dat maakt niet zoveel uit.

er zijn nu official tools zoals in BC en die in de mdt zit om rfa's compressed op te slaan, however ik gebruik altijd nog trouw makerfa beta :P die kan alleen uncompressed opslaan.

vergelijk het met zip/rar, compressed rfa's zijn meesal net zo goed ingepakt als genoemde formaten :)

Verwijderd

yes...

"Scripttaal is in het algemeen bedoeld om aan te passen... " Mooie opmerking! :-)

Maar mijn vraag is nog niet echt beantwoord: met welk doel zou je gaan scripten? Watvoor dingen kun je veranderen met dat script taaltje? Maw: wat is de functionaliteit van de scripttaal / welke delen van de engine kan ik bij en welke delen niet?

Verwijderd

Voor pure maps: om bijvoorbeeld custom meshes/objects erin te doen, wapens veranderen, combatarea, textures wijzigen/toevoegen enz. :)

Puntjes op de I zetten zoals de welkomsboodschap veranderen, std in BC kan dat niet en staat het leeg. Thumbnail veranderen. En verder is het handig als je weet waar een fout zit ofzo, tis sneller om ff kladblok op te starten en 'handmatig' de fout te verbeteren dan bijv. BC op te starten :)

Weet eigenlijk niet of er ook een debug executable is voor Vietnam, maar voor bf1942 is het zeer handig om bijvoorbeeld fog color (waardes) te testen :) en dr zijn nog wel meer handigheidjes dr mee.
Pagina: 1