Toon posts:

uitbreiding muis poort

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een ameljk oude computer gebouwd.
maar nu zit er maar een poort voor toetsenbord in hoe kom ik aan en muispoort?
en waar kan ik deze uitbreidingskaart kopen?

bedankt alvast

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13

-ET-

Phone Home

oude pc's hadden vaak de seriele poort als muis poort. Hoe oud is de pc? 486? pentium, PII?

Verwijderd

usb kaartje kopen voor muis en een eventueel verloopstukje (edit: voor je tb) bij de plaatselijke electronica/pc boer. allebei practisch overal verkrijgbaar

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 19:53 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Wat is oud? Graag iets meer specs. Zit er soms nog zo'n ouderwetse 'dikke' keyboard aansluiting op. Bij mijn weten heeft iedere PC met PS/2 keyboardaansluiting ook een muisaansluiting. Er zit zeker ook nog geen USB op?
Misschien een 2e hands seriële muis aansluiten ? Eigenlijk is zo'n oude bak (<1996?) de moeite niet eens meer waard...

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 23-03-2004 20:06 ]

Verwijderd

Het kan wezen dat de pc een apart slotplaatje had met een ps2 aansluiting voor de muis. Ik heb namelijk ook nog zo'n pc staan. Dit is een pentium 200MMX. Het zou dan een header zijn op je moederbord. Anders heb je nog een ps2 naar serieel adapter. Dan kan je ps2 muis op een serieele poort aansluiten

Verwijderd

Topicstarter
het is een pentium 2

en de enige aansliting die erop zit is zon dikke ronde ouderwetse poort

toch kan ik denk ik er wel een beetje op msnen en werkstukken maken en het is mn eerste computer die ik gemaakt heb om er gewoon wat van te leren dus is het wel leuk als hij helemaal goed draait:)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 20:44 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Pentium II borden hebben standaard USB (in elk geval header op mobo) afaik --> probleem opgelost, USB muis aansluiten. Mocht ik ongelijk hebben : USB kaartje kopen en muis aansluiten. Welk OS wil je gaan installeren ? Op zo'n ding lijkt Win98SE de beste oplossing volgens mij, er vanuit gaande dat je Windows erop zet.

[ Voor 29% gewijzigd door Henk007 op 23-03-2004 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
er zit geen USB poort op en ik heb ook geen usb muis en aangezien die computer bij elkaar 10 euro was heb ik eigenlijk ook geen zin om die prijs te verdrievoudigen

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 13:07
Klinkt als een heel oude PII... die zijn nog ooit gemaakt volgens de AT standaard. Als het goed is zit er wel een seriële poort op, dus hang daar gewoon een muis aan.

Een seriële poort in een AT kast werkt meestal wel met een aparte aansluiting: je moet zelf die aansluitig in je kast fixen en met een klein flatcable'tje naar het moederbord. Maar die hoort er eigenlijk wel bij te zitten.

* dreamscape heeft ook nog van die ouwe AT meuk, maar dan wel met een AMD K6-2 er in en gelukkig een ATX voeding.

Punctuality is the politeness of kings

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer eens zelf de namen van de componenten en formaten van jouw spul na te gaan, dan wordt vanzelf een en ander duidelijk.

Om je alvast op weg te helpen:

DIN connector, Baby AT, ATX form factor card, PS/2 header, USB header, www.google.nl eventueel met www.marktplaats.nl

Voortaan dus eerst zelf alles op een rijtje zetten, dan hoef je niet eens zo'n topic te openen (of kun je het iig een stuk beter en duideljker)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.