Toon posts:

Geen IP op Wireless laptop met WAG54g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sind gisteren mijn WRT54g vervangen voor een WAG54g van Linksys.
Het probleem is nu dat mijn wire-less laptop geen IP-adres krijgt van de DHCP server. Als ik de netwerkkabel aansluit krijg vrijwel direct een IP-adres.
Reeds gedane acties.

-ssid gewijzigd
-Channel gewijzigd
-firmware WAG geupdated
-firmware WPC 54 G geupdated
-WPC geheel verwijderd en uninstall gedraaid.

Wie heeft dit ooit een keer meegemaakt ????????? :(

Verwijderd

toevallig mac filtering aanstaan ?
Had ik nl wel met mijn smc wireless router :(

Verwijderd

Welk OS heb je op je laptop? Ik weet dat WLAN veel gekloot kan zijn... doe je WIFI kaartje is in je andere slot- dat kan soms ook helpen. De drivers voor WLAN zijn volgens mij nog lang niet perfect. Onder Windows 2000 werkt het bij mij altijd, maar bij XP heb ik soms problemen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen mac filtering aanstaan.

Mijn OS is XP-pro

Ik heb het nu aan de gang door de netwerk mode op mixed te zetten.???????
Terwijl alles wat ik heb, van Linksys is en volgens het 802.11g zou moeten werken.

Het werkt nu maar een goed gevoel heb ik er niet over :X

• saphuis
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem. Heb even met linksys gebeld hierover en die geven aan dat het een probleem is met de firmware en dat ze al even bezig zijn het op te lossen... Even wachten dus. Ondertussen werk ik gewoon met een statisch ip adres en dan werkt alles naar behoren...

Verwijderd

Topicstarter
Ja leuk, ik had mijn bevinding "mixed" mode naar Linksys gemaild. Krijg netjes als antwoord dat ik de router firmware moest updaten. Dit hadden ze mijn in de eerste gesprekken ook al verteld.

Leuk gegeven is wel dat de Aldi PC die ik van de week heb gekocht. Waar ook een 54g kaart inzit geen enkel probleem heeft met het verkrijgen van een IP adres.

Toch vreemd dat de eigen spullen van Linksys niet compatible zijn.

Een slordige fout :r
Pagina: 1