Toon posts:

tips met ervaringen sata raid controllers ??

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

kan er iemand me helpen met de aankoop van een raid controller.
Ik heb een asus deluxe moederbord met 3 maxtor diamond max 9 sata schijven.Standaard zit er een silicon 3112 sata raid controller in.Daar ben ik wel niet echt tevreden over.trage transfersnelheden in gelijk welke raid/configuratie.
Ik heb al het één en ander opgezocht,maar weet echt nog niet wat gekocht.
iemand ervaringen met promise,3ware,....
ik zou wel eventueel een raid controller kopen voor 4 sata schijven.
1 schijf als 0.S en dan de andere twee als raid 0.
bedankt

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Met de Si3112 heb ik heel slechte ervaringen. Niet zozeer vanwege de transferrates maar meer door datacorruptie. Heeft me destijds een week gekost om te achterhalen waar het probleem in zat.
Ik heb wel heel goede ervaringen met de Promise Fasttrack serie. Ik gebruik in m'n eigen pc-tje een FT S150 (2x S-ATA, 1x P-ATA). Stabiele en gebruikersvriendelijke kaart IMO. Ik draai er 2x DMP9 120Gbyte S-ATA op.

Verwijderd

Ik heb ook een asus a7n8x deluxe en heb er ook problemen net zoals koraks zegt! Maar ik heb de oplossing niet gevonden.

Misschien dat je me de oplossing kan geven.

Heb me sata drivers al wel geupdate en me bios!!!

Zou erg dankbaar zijn

Heb geen ervaringen met promise,3ware,.... dus kan je daar niet mee helpen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 22:24 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je treft het. Je zit op een enorm ervaringendatabase te posten :)
Alles wat je hoeft te doen is de Search gebruiken:
[search=promise sata controller]
[search=3ware sata controller]
[search=silicon 3112 sata controller]
[search=highpoint sata controller]
etc..

Het zou prettig zijn als je hetgeen in de tekst bovenaan New Topic serieus neemt eer je daadwerkelijk een topic post. In het Beleid dat je via de FAQ van dit subforum kunt vinden staat ook het een en ander over ervaringentopics. Verder staat er onder het kopje "Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen?" uitgebreid beschreven hoe je een I/O controller moet uitkiezen :)

Herlees tot slot eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van gebruikers verwachten. Met dit topic heb ik niet echt het idee dat je dit maar ook serieus hebt gedaan namelijk ;)

Dit topic is gesloten.