Toon posts:

Hoe grote video's maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen,

Ik ga weer eens beginnen met een filmpje van op een digitale videocamera over te zetten op een DVD-schijfje, maar ik heb een probleempje. Ik werk met Windows XP, en daar staat ergens iets ingesteld dat de maximumgrootte 4 gigabyte is, dit is een standaard instelling, hoe kan ik deze veranderen?

Dank bij voorbaat,

S/ashed

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Gebruik je nog FAT32 schijven?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
-Rob- schreef op 23 maart 2004 @ 19:22:
Gebruik je nog FAT32 schijven?
Ik gebruik mijn notebook, een Acer Aspire 1315 met daarin een 60 GB Ultra ATA/100 HDD

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Welk bestandssysteem gebruik je, FAT32 of NTFS?

Verwijderd

Hij bedoelt of je bestandssysteem nog fat 32 is.
Dit kan je zien door naar deze computer te gaan. en dan de eigenschappen te bekijken van je hardeschijf. Dit is of Fat 32 of NTFS

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:29:
Hij bedoelt of je bestandssysteem nog fat 32 is.
Dit kan je zien door naar deze computer te gaan. en dan de eigenschappen te bekijken van je hardeschijf. Dit is of Fat 32 of NTFS
Het is FAT 32, maar ik denk dat dat hier weinig relevant is, omdat het gaat over een standaardinstelling in Windows XP en Windows ME. Volgens mij is ze zelfs niet van toepassing in Win2000

Verwijderd

Ik gok dat het FAT32 zal zijn, want met NTFS zal je dit probleem zowieso niet hebben.

Dit is dus niet een instelling in windows, maar echt een beperking van het bestandssysteem FAT32.

Dat windows 2000 er geen last van heeft komt omdat dat meestal op een NTFS partitie geinstalleerd wordt

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 19:35 ]

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 20:19
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:33:
[...]

Het is FAT 32, maar ik denk dat dat hier weinig relevant is, omdat het gaat over een standaardinstelling in Windows XP en Windows ME. Volgens mij is ze zelfs niet van toepassing in Win2000
het is zéér relevant want FAT32 is namelijk je probleem.
je moet naar NTFS :)

http://gathering.tweakers...sage/16985207#ntfsvsfat32

[ Voor 9% gewijzigd door JvdW op 23-03-2004 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Westereinder schreef op 23 maart 2004 @ 19:34:
[...]

het is zéér relevant want FAT32 is namelijk je probleem.
je moet naar NTFS :)
HMZ, dat is een weinig aangename mededeling. No other possibilities?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

En zelfs als je NTFS hebt, als de app het niet ondersteunt kun je nog steeds pech hebben. Werk gewoon met meerdere bestanden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 20:19
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:36:
[...]

Zoals deepspace zegt, meerdere bestanden.
Je leest die link zeker niet B) :X

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Naar NTFS is toch geen probleem? Het is ietsjes langzamer, maar verder alleen maar voordelen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:34

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:36:
[...]

Of je gaat naar meerdere bestanden splitten, of je gaat over naar NTFS. Andere mogelijkheden zijn er gewoonweg niet. De 4 gigabyte bestandsgrootte limiet is gewoon een gevolg van het FAT32 bestandssysteem en daar kun je gewoonweg nìet om heen. It's that simple.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Als ie Windows ME draait op die laptop is het wel een probleem, als er alleen XP opstaat kan je zo overgaan op NTFS

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Van dat langzamer merk je weinig van maar je hebt wel het voordeel dat je nu meer als 18min (4GB) aan DV materiaal kan capturen. Wel moet de codec die je gebruikt OPEN DML / AVI 2.0 ondersteunen.
Pagina: 1