[HDD]Bootprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had dus 2 weken terug een 160 gig Maxtor gekocht, Geinstaleerd als slave, bij mijn 80 gig maxtor; alles werkte prima.

Toen mijn oude 80 gig maxtor verkocht was, moest hij als master gaan draaien.
Windows cd erin, bios op cd boot zetten en gaan.
Niet dus, Textbased setup gaat prima, maar daarna moet hij rebooten, en booten van de HDD, maar hij blijft al hangen bij Verifying DMI pool data.
Nou was dat voor mij een redelijk bekend probleem( t gebeurde als ik van sata naar pata ging met hdd bvb), En ik resette bios, maar hij bleef nog steeds hangen.

Na hier en op Google gezocht te hebben, en gevraagd aan een aantal personen, Bios gereset, Instellingen veranderd, boot drives veranders.(OOK DE RESULTS VAN DE SEARCH HIER)
Daarna heb ik alles weer uitgebouwd, en netjes weer ingebouwd. Maar het werkte nog steeds niet...
-Hier ging mobo dood-
Toen een Asus A7N8X-X gehaald, zelfde probleem, deze ingeruild voor een nieuwe, die WEER hetzelfde probleem gaf.

Toen Norrod helpdesk gebeld(waar ik me mobo gekocht had) en na de standaard vragen wist de helpdesk medewerker het ook niet meer.

Ik dus naar de winkel, Waar ze nu al anderhalve week bezig zijn met testen, testen, testen

Me harde schijf is volgens Powermax goed, me Gheugen is goed, ze hebben 4 mobo's geprobeert, maar t werkt nergens op:(

Ik weet het niet meer, bij de norrod komen ze er tot nu toe niet uit.

Voor de duidelijkheid:
Systemspecs

Asus A7N8X-X
AMD Athlon 2500+ @ 3200+
Twinmos 2x256mb PC3200
Maxtor 6Y160P(ofsow) 160 gig 7,2krpm, 8mb cache (PATA)
BTC DVD/CDrw combodrive
Chieftec 360wtt voeding

Wie kan hier de verlossende tip geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Bertus op 24-03-2004 07:14 ]

Heeft ook een computer!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:54
Er zijn genoeg soortgelijke topics. Even de search gebruiken en klaar.

slotje aub

Modbreak:

Policy mbt replies in 'slechte' topics

Als een topic niet aan policy voldoet, meld dat dan dmv topic report, evt per email en als het echt dringend is in 'Schop een Modje' dit soort post is HOOGST ongewenst. Bovendien heb je gezien jouw staat van dienst werkelijk geen enkel recht zo tegen een ander te keer te gaan :/

[ Voor 70% gewijzigd door dion_b op 24-03-2004 09:22 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hangen op Verifying DMI Pool Data, zelfs na een BIOS reset en/of een verse BIOS flash: ontkoppel alle IDE apparaten, zet de 'drive type' in de BIOS op 'None' of 'Not Installed', schakel de CPU Internal en External cache uit in de BIOS, herstart je systeem en sluit je systeem af wanneer het geheugen en de IDE apparaten zijn gecheckt. Sluit hierna de IDE apparaten weer aan en start de PC opnieuw op, waarna je de BIOS settings herstelt.
Dit al geprobeerd :?
Bron : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Misschien handig om helemaal door te lezen.
Bertus schreef op 23 maart 2004 @ 18:45:
Me harde schijf is volgens Powermax goed, me Gheugen is goed, ze hebben 4 mobo's geprobeert, maar t werkt nergens op:(
Hebben ze misschien ook al een andere harde schijf gebruikt.. Misschien is die schijf gewoon kapot/verrot

@voil.. Geef dan eens een linkje, en help iemand ;)
zie zelf dit : Policy mbt replies in 'slechte' topics

:X

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 23-03-2004 23:42 ]

Wauw, een sig!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

voil schreef op 23 maart 2004 @ 21:16:
Er zijn genoeg soortgelijke topics. Even de search gebruiken en klaar.

slotje aub
Dit soort uitspraken strookt behoorlijk met de regels. Als je een slot wilt, wat JIJ trouwens niet bepaalt, dan kun je dat via een Topic Report adviseren aan de moderator. Je doet alsof jij nooit een slotje hebt gehad. :X klikkerdeklik

Behulpzaam zijn kan ook door dan even de search te gebruiken en de TS en een TD blij te maken met de juiste link naar de oplossing. Ik stel vast dat jij de topicstart niet goed hebt gelezen.

@notsomad,

Is het een s-ata schijf? Kan ik aannemen dat de schijf helemaal leeg was en er geen partities meer waren? Zijn evt. de drivers voor s-ata geïnstalleerd?

[ Voor 44% gewijzigd door Guardian Angel op 23-03-2004 23:57 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

maxtor moet je single master jumperen als ie als enige schijf in je pc zit kijk daar maar eens naar

• Bertus
  • Niet online
outerspace schreef op 23 maart 2004 @ 23:39:
[...]
Dit al geprobeerd :?
Bron : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Misschien handig om helemaal door te lezen.

[...]

Hebben ze misschien ook al een andere harde schijf gebruikt.. Misschien is die schijf gewoon kapot/verrot

:X
Die heb ik idd al doorgelzen, er staan een aantal tips in, die ik al een aantal keer geprobeert heb...
@notsomad,

Is het een s-ata schijf? Kan ik aannemen dat de schijf helemaal leeg
[/quote]
Nee, hij is PATA, heb de startpost effe geedit

En de schijf is idd helemaal leeg ja

@Guardian Angel, Ja, daar dacht ik zelf aan, heb het bij de Norrod gezegd, en daar zeiden ze dat ze het al geprobeert hadden

Heeft ook een computer!

• Bertus
  • Niet online
Bertus schreef op 24 maart 2004 @ 07:17:
[...]

Die heb ik idd al doorgelzen, er staan een aantal tips in, die ik al een aantal keer geprobeert heb...

[qoute]
@notsomad,

Is het een s-ata schijf? Kan ik aannemen dat de schijf helemaal leeg
Nee, hij is PATA, heb de startpost effe geedit

En de schijf is idd helemaal leeg ja

@Drollos, Ja, daar dacht ik zelf aan, heb het bij de Norrod gezegd, en daar zeiden ze dat ze het al geprobeert hadden[/quote]

Heeft ook een computer!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
zoiets heb ik in het verleden ook gehad, ben toen idd met jumpers aan het stoeien geweest, gegeven moment werkte hij wel (die andere master instelling van maxtor)
heb em nadat hij weer werkte weer gewoon naar normaal master kunnen zetten 8)7
ik zou daar even mee stoeien, succes

• Bertus
  • Niet online
Update,
vandaag weer bij de norrod geweest

Geheugen: Volgens Memtest goed
Als het in een andere pc gedraait word loopt die na 5-10 minuten vast

Harde schijf: Volgens Powermax goed
Als het in een andere pc gedraait word loopt die na 3-5 minuten vast

Geprobeert:
Ander mobo
Ander geheugen
Andere harde schijf
Andere kabels
Andere Jumper-instellingen
Verschillende processors

Wat ze vandaag nog proberen:
Een andere mobo, met KT400 chipset

weet iemand van compatibiliteits problemen tussen Nforce2 - Twinmos - Maxtor hdd?

Heeft ook een computer!

• Bertus
  • Niet online
schopje? O-)

Heeft ook een computer!

Pagina: 1