[Delphi] Implementatie van Fast Fourier Transformatie

Pagina: 1
Acties:

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Om de overeenkomst tussen twee digitale signalen te bepalen, wil ik ze kruiscorreleren. Daaruit zal een reeks correlatiecoëfficiënten volgen (één coëfficiënt voor ieder faseverschuving tussen beide signalen). Voor berekening van de correlatiecoëfficiënten kan gebruik worden gemaakt van de Fast Fourier Tranformatie (FFT).

Nu zijn er een heleboel freeware implementaties van de FFT en die verschillen ongetwijfeld behoorlijk in snelheid en (code)kwaliteit. Voordat ik het wiel opnieuw ga uitvinden en de implementatie zelf ga verzinnen, wil ik graag weten of iemand me kan verwijzen naar een goede reeds bestaande implementatie van de FFT. Ik heb al een zootje Delphi-implementaties op Torry.net zitten bestuderen, maar daarbij werd me niet duidelijk hoe efficiënt de gekozen implementaties zijn. Nog belangrijker: het is niet duidelijk of de implementaties mathematisch correct zijn. Kent iemand een goede implementatie?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• martijn_brinkers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Deze gaat al lang mee

http://www.lohninger.com/fourier.html

Heb er zelf echter geen ervaring mee

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Die is helaas geen freeware. Ook wordt er geen source code bij de shareware-versie meegeleverd, zodat het niet duidelijk is wat de kwaliteit van de source code is. Om nu meteen 600 euro (versie inclusief source) te betalen voor alleen wat fouriertransformaties gaat me wat ver.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomatoman op 23-03-2004 19:26 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.