moet je maar eens op http://www.eminem.com/ kijken, als je daar heen gaat opent ie ook een nieuw venster zonder adresbalk e.d
dan vraag je de bron op van de zwarte pagina die er achter zit. daat staan in de (d8) ik body tag die code
dan vraag je de bron op van de zwarte pagina die er achter zit. daat staan in de (d8) ik body tag die code
Verwijderd
Voor een popup op heel scherm:
Voor kleiner scherm:
Met x en y, en met top en left stel je de plek in waar je popup moet komen te staan.
code:
1
2
3
| function winopen(){
newwin=window.open("jouwURL","naampopup","scrollbars,status=yes, fullscreen,screenX=0,screenY=0,top=0,left=0");
} |
Voor kleiner scherm:
code:
1
2
3
| function popup{
window=window.open ('jouwURL','naam', 'scrollbars=yes,status=yes,menubar=yes,toolbar=yes,location=yes,width=200,height=200,screenX=300,screenY=200,top=200,left=300','resizable=no')
} |
Met x en y, en met top en left stel je de plek in waar je popup moet komen te staan.
hoe zet je dit nu in een html pagina?
toch niet a href neem ik aan?
Sorry ben een newbee
toch niet a href neem ik aan?
Sorry ben een newbee
Verwijderd
zet de volgende code tussen de
<HEAD>
</HEAD>
dus zo:
<title>blablabla</title>
<meta etc....
<head>
SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function Start(page) {
OpenWin = this.open(page, "CtrlWindow", "toolbar=YES,menubar=NO,location=NO,scrollbars=no,resizable=yes");
}
// End -->
</head>
tussen de <HTML> code moet je voor elke niewue pagina die je wilt openen het volgende plaatsen:
<a href="javascript:Start('paginanaam.htm')">
waar paginanaam voor de naam van de pagina staat...*D
grtz
<HEAD>
</HEAD>
dus zo:
<title>blablabla</title>
<meta etc....
<head>
<!-- Begin
function Start(page) {
OpenWin = this.open(page, "CtrlWindow", "toolbar=YES,menubar=NO,location=NO,scrollbars=no,resizable=yes");
}
// End -->
</head>
tussen de <HTML> code moet je voor elke niewue pagina die je wilt openen het volgende plaatsen:
grtz
oh jullie bedoelen een nieuwe pagina na de introductie pagina, maar wat ik bedoel is bv
<code>
<a href="picture1.html">picture1</a>
</code>
en als je op "picture1" klikt dat er een popup komt van de vergroting in een schermpje zonder addressbar etc. (dus een venstertje waar ik de afmetingen kan regelen
of doe je dat niet java?
<code>
<a href="picture1.html">picture1</a>
</code>
en als je op "picture1" klikt dat er een popup komt van de vergroting in een schermpje zonder addressbar etc. (dus een venstertje waar ik de afmetingen kan regelen
of doe je dat niet java?
nee
code:
1
| < A HREF="boven.htm" TARGET="voorbeeld" onclick="window.open('boven.htm', 'voorbeeld', 'width=600,height=50');return false;">titel</a> |
ok das veel makkelijker
Bedankt iedereen, ben eruit?
Met java en html
Met java en html
Is het mogelijk om een hoogte in % te gebruiken? leek me leukOp zondag 17 december 2000 12:20 schreef Simkin het volgende:
nee
code:
1< A HREF="boven.htm" TARGET="voorbeeld" onclick="window.open('boven.htm', 'voorbeeld', 'width=600,height=50');return false;">titel</a>
javascript en htmlOp zondag 17 december 2000 14:31 schreef Liquid het volgende:
ok das veel makkelijker
Met java en html
Verwijderd
als ik dit doe krijg ik alleen maar errors in dreamweaver, zitten er nog fouten in deze code? bv <script> en </script> zie ik nergens staan.......ik wil een menuutje maken waarbij de topic als pop-up naar voren komt....dus met een klik op een hotspot komt een pop-up...hoe doe ik dat het makkelijkste in dreamweaver?Op zondag 17 december 2000 00:35 schreef ITANIUM het volgende:
zet de volgende code tussen de
<HEAD>
</HEAD>
dus zo:
<title>blablabla</title>
<meta etc....
<head>
<!-- Begin
function Start(page) {
}
// End -->
</head>
grtz
Verwijderd
dus zo:
Dit zou moeten werken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <title>blablabla</title>
<head>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function Start(page) {
}
// End -->
</script>
</head>
<a href="#" onClick="Start('iets.html')">
</html> |
Dit zou moeten werken.
Je moet ook geen Dreamweaver gebruiken..hehehe. Je ziet toch zo ook wel dat er een Ž<Ž mist voor SCRIPTOp woensdag 10 oktober 2001 18:46 schreef ttkdesign het volgende:
[..]
als ik dit doe krijg ik alleen maar errors in dreamweaver, zitten er nog fouten in deze code? bv <script> en </script> zie ik nergens staan.......ik wil een menuutje maken waarbij de topic als pop-up naar voren komt....dus met een klik op een hotspot komt een pop-up...hoe doe ik dat het makkelijkste in dreamweaver?
[off-topic in het algemeen]
Ohwja 1: voor overzichtelijke code gebruik je sowieso geen WYSIWYG e.d. maar gewoon lekker zelf inkloppen in UltraEdit ofzo. Dan leert men ook nog eens hoe het allemaal ECHT werkt. En het scheelt een halve kilometer aan overbodige code.
No offence tegenover wie dan ook hoor..! Alleen een tip
[/off-topic in het algemeen]
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
Verwijderd
hoe denk je dat dit topic ineens weer hier staat?Op woensdag 10 oktober 2001 19:01 schreef twmc het volgende:
[..]
Je moet ook geen Dreamweaver gebruiken..hehehe. Je ziet toch zo ook wel dat er een Ž<Ž mist voor SCRIPT
[off-topic in het algemeen]
Ohwja 1: voor overzichtelijke code gebruik je sowieso geen WYSIWYG e.d. maar gewoon lekker zelf inkloppen in UltraEdit ofzo. Dan leert men ook nog eens hoe het allemaal ECHT werkt. En het scheelt een halve kilometer aan overbodige code.
Ohwja 2: als je in de search het woord ŽpopupŽ intikt komen er een heeeeleboel topics naar voren over popups. Hint.
No offence tegenover wie dan ook hoor..! Alleen twee tips
[/off-topic in het algemeen]
Goh ja, je hebt gelijk! Ik had ff niet naar de datum gekeken. SawwyOp woensdag 10 oktober 2001 19:51 schreef ttkdesign het volgende:
[..]
hoe denk je dat dit topic ineens weer hier staat?
edit:
Anyway, zoeken levert meer op dan dit topic alleen. Dus alternatieve voorbeelden genoeg.
Anyway, zoeken levert meer op dan dit topic alleen. Dus alternatieve voorbeelden genoeg.
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
code:
1
2
3
4
5
6
7
| aaaa rrrrrrrr gggggg hhh hhh aaa aaa rrr rrr ggg ggg hhh hhh aaa aaa rrr rrr ggg hhh hhh aaaaaaaaaa rrr rrr ggg ggggg hhhhhhhhh aaaaaaaaaa rrr rrr ggg ggg hhhhhhhhh aaa aaa rrrrrrrrr ggg gggg hhh hhh aaa aaa rrr rrrrr ggggg hhh hhh |
UTFS!!!
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Verwijderd
nou okay, maar dit was het meest relevant om een weer naar voren te halen...Op woensdag 10 oktober 2001 19:57 schreef twmc het volgende:
[..]
Goh ja, je hebt gelijk! Ik had ff niet naar de datum gekeken. SawwyIk heb mŽn post ff aangepast
edit:
Pagina: 1