[3dmax] vervomen mesh

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Oke, ik probeer dit zo goed mogelijk te verwoorden :

Ik heb een cilinder, om deze cilinder loopt een (door een derde partij aangeleverde) mesh die de vorm heeft van een "touw" dit touw is rond de cilinder gespannen, en de beide uiteinde van het touw komen 10cm onder de cilinder bij elkaar, het touw is dus de mesh die ik aangeleverd heb gekregen, deze is zo gevormd (globaal zeg maar een U vorm) dat door de spanning waarmee het touw angespannen is rond de cilnder het touw bij de cilinder platter is.

Nu wil ik het volgende.. KAN ik met deze vorm in niet al teveel stappen een animatie creeren dat het touw (hetzij met enigsinds behoud van de vorm) eerst geheel recht is en dan om de cilinder heen voud ???

Ik hoop dat iemand een beeld kan scheppen van mijn vraag.\

bijvoorbaad dank.

I reject your reality and substitute my own!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:26
geloof dat er in max6 reactor zit, misschien moet je daar eens naar kijken. Hiermee kan je objecten laten reageren op elkaar en eventueel laten vervormen.

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:37
Je kunt met de Bend-modifier het touw recht proberen maken (mogelijk heeft de maker van de mesh m daarmee ook rond de cylinder gevouwen)
de bend-hoek is te animeren, dus je kunt m in je eerste frame recht maken (op -180 ofzo) , en in je laatste frame de hoek op 0.
Zonder mesh/screenshot is t moeilijk te zeggen of dit zo werkt, maar goede kans(mogelijk heb je 2 bend-mods nodig), en een stuk eenvoudiger als met reactor in de weer gaan (als je dat nog niet kent)

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

En je kan je touw bones geven als de vorm te ingewikkeld is voor de bend modifier. En die animeren. Is wel iets lastiger maar dan heb je ook wel wat :P

Kan je je ook nog helemaal uitleven met expressies en null's om de animatie heel makkenlijk te maken, wat waarschijnlijk veel te veel moeite is voor deze (simpele) animatie.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."