| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Misschien is het wel de onboard SCSI bios van het moederbord. Heeft mijn P2B ook. Zit een SCSI bios op het bord zodat je met een biosloze SCSI kaart toch gaan booten. Even in je BIOS snuffelen dus.
Is normaal hoor, als je een scsi HDisk hebt dan heeft ie die bios nodig verder niet.
J.
J.
heb ik ook op mijn adaptec kaart. Ik gebruik een teac scsi writer erop en een scanner. Alles werkt gewoon naar behoren
De BIOS waar hierover wordt geklaagd is het deel dat een IDE-controller emuleert. De BIOS van een PC kan namelijk alleen maar booten van een RLL/MFM- (grijze oudheid) of IDE-controller. Als je (zoals verschillende van mijn systemen) alleen maar SCSI-schijven aan boord hebt, dan moet de SCSI-controller pretenderen een IDE-controller te zijn, en dan de eerste 2 (of soms alle) SCSI-schijven als IDE-schijven voor te spiegelen aan het systeem, zodat daarvan kan worden geboot.
Zitten er geen SCSI-schijven in, dan is de BIOS totaal zinloos en wordt achterwege gelaten.
Zitten er geen SCSI-schijven in, dan is de BIOS totaal zinloos en wordt achterwege gelaten.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
ff vraagje vantevoren: Waarom heb jij in hemelsnaam een Adaptec 2940 U2W voor een schrijvertje en Ultraplex ?Op zaterdag 16 december 2000 19:26 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
deze msg krijg ik nadat me SCSI controller (2940U2W) me ultraplex 40 en me plex writer 12-10-32 heeft gezien
hij start wel gewoon door (WIN2K) en alles werkt
De SCSI bios heb je alleen maar nodig wanneer je SCSI schijven hebt waarvan je gaat booten (dacht ik).
k thnx allemaal
sorry dat ik nu laat reageer maar gister avond lag chello er weer uit
en de reden waarom ik een 2940 U2W heb is omdat ik eerst wel van plan was SCSI schijven erin te hangen, maar me geld toen op was
later heb ik wel een 2e hands SCSI schijf erin gehad, maar deze is overleden
, nu nog steeds geen vervangende helaas 
edit: maar de bedoeling is dus wel om er SCSI schijven in te gaana hangen
sorry dat ik nu laat reageer maar gister avond lag chello er weer uit
en de reden waarom ik een 2940 U2W heb is omdat ik eerst wel van plan was SCSI schijven erin te hangen, maar me geld toen op was
edit: maar de bedoeling is dus wel om er SCSI schijven in te gaana hangen
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
als je er een harddisk bij hangt dan krijg je deze melding niet
als je hiervan af wil dan kan je eventueel ook in je scsi bios de bios uit zetten
als je hiervan af wil dan kan je eventueel ook in je scsi bios de bios uit zetten
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Pagina: 1