SCSI BIOS not installed

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Topicstarter
deze msg krijg ik nadat me SCSI controller (2940U2W) me ultraplex 40 en me plex writer 12-10-32 heeft gezien
hij start wel gewoon door (WIN2K) en alles werkt

wat doet deze msg en hie kan ik die SCSI bios weer installen ??? in me vorige PC gaf hij die boodschap nooit

MSI K7T pro 2A
Thunderbird 900@900
adaptec 2940 U2W controller

iemand een ide??

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:20
Misschien is het wel de onboard SCSI bios van het moederbord. Heeft mijn P2B ook. Zit een SCSI bios op het bord zodat je met een biosloze SCSI kaart toch gaan booten. Even in je BIOS snuffelen dus.

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 17:40
Is normaal hoor, als je een scsi HDisk hebt dan heeft ie die bios nodig verder niet.
J.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
heb ik ook op mijn adaptec kaart. Ik gebruik een teac scsi writer erop en een scanner. Alles werkt gewoon naar behoren :7

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De BIOS waar hierover wordt geklaagd is het deel dat een IDE-controller emuleert. De BIOS van een PC kan namelijk alleen maar booten van een RLL/MFM- (grijze oudheid) of IDE-controller. Als je (zoals verschillende van mijn systemen) alleen maar SCSI-schijven aan boord hebt, dan moet de SCSI-controller pretenderen een IDE-controller te zijn, en dan de eerste 2 (of soms alle) SCSI-schijven als IDE-schijven voor te spiegelen aan het systeem, zodat daarvan kan worden geboot.
Zitten er geen SCSI-schijven in, dan is de BIOS totaal zinloos en wordt achterwege gelaten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op zaterdag 16 december 2000 19:26 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
deze msg krijg ik nadat me SCSI controller (2940U2W) me ultraplex 40 en me plex writer 12-10-32 heeft gezien
hij start wel gewoon door (WIN2K) en alles werkt
ff vraagje vantevoren: Waarom heb jij in hemelsnaam een Adaptec 2940 U2W voor een schrijvertje en Ultraplex ?:? (Of heb je nog SCSI schijven in je systeem hangen ??) Een simpele Adaptec 2904 was ook voldoende. Want je gebruikt nu alleen maar het narrow gedeelte (50 pins). Ik heb zelf die controller onboard op m'n Asus P2B-S gehad. Heb dat bord lang gehad, maar er heeft qua SCSI schijf alleen maar een 2 Gb UW SCSI schijf aan gehangen. Heb nu een perfect werkend Adaptec 2940 U kaartje als vervanging.
De SCSI bios heb je alleen maar nodig wanneer je SCSI schijven hebt waarvan je gaat booten (dacht ik).

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Topicstarter
k thnx allemaal
sorry dat ik nu laat reageer maar gister avond lag chello er weer uit :(

en de reden waarom ik een 2940 U2W heb is omdat ik eerst wel van plan was SCSI schijven erin te hangen, maar me geld toen op was :( later heb ik wel een 2e hands SCSI schijf erin gehad, maar deze is overleden :(, nu nog steeds geen vervangende helaas ;(

edit: maar de bedoeling is dus wel om er SCSI schijven in te gaana hangen

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
als je er een harddisk bij hangt dan krijg je deze melding niet

als je hiervan af wil dan kan je eventueel ook in je scsi bios de bios uit zetten

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Pagina: 1