Ik heb zonet mijn nieuwe Leadtek FX5900 128MB geinstalleerd maar als ik de PC opzet krijg ik alleen gekleurde verticale strepen. Het mobo geeft geen fouten ofzo en boot zelfs tot in windows (te horen aan de HD activiteiten)... Ik heb een MSI KT4V-L mobo, dit ondersteunt 8x AGP. Voordien zat er een Ti4200 4x AGP in en die werkt(e) perfect. Kan een BIOS update of dergelijk helpen? Of wat scheelt eraan? Ik had mijn Ti4200 oc'ed met rivatuner maar heb dit eraf gegooid. Ik dacht dat het misschien iets te maken zou hebben met die 8x/4x overgang ofzo, maar in mijn bios kan ik wel nergens instellen dat hij "auto" de agp snelheid moet kiezen (8x/4x/2x), met mijn ti4200 erin kan ik wel kiezen tussen 4x/2x/1x... maar natuurlijk niet 8x zetten. Met de FX5900 zie ik alleen die strepen dus in de BIOS kijken kan ik niet.
probeer die kaart eens in een andere pc als het kan, doet ie daar hetzelfde is ie gewoon kapot en kan je garantie claimen
Lijkt er op dat je mem op je kaart kapot is, probeer maar eens op een andere pc.
Gaat het weer mis terug naar de winkel voor RMA.
Gaat het weer mis terug naar de winkel voor RMA.
Ook daar hetzelfde effect... Zaterdag maar eens terugdoen naar m'n hardwareboer. Bedankt voor de snelle rep's alleszins.
Ja, 1 keer rechtstreeks uit de voeding geprobeerd en 1 keer via een splitter van HD-voedingskabel, zelfde resultaat...
Laatste via drivers installeren?
Een hele rij microsoft certificeringen.
Lijkt me niet, als de PC in de POST al strepen geeft...ErikH schreef op 23 maart 2004 @ 18:38:
Laatste via drivers installeren?
Het _kan_ een voedings probleem zijn, als je bijv. een goedkope 300 Watt hebt kan het misgaan, als je bijv. een stevige Enermax hebt zou het goed moeten gaan.
Ik denk toch dat de kaart kapot is, controleer ff je voeding en anders garantie claimen.
offtopic:
Welcome @ GoT btw
Welcome @ GoT btw
er zit een 400W voeding in, dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Ook in een andere PC met 400W voeding doet hij hetzelfde. Alle drivers zijn updated, laatste bios zit erop. Het zal de kaart wel zijn, gelukkig doen ze daar niet moeilijk over in die winkel. Ik ga 'm zaterdag inruilen.
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde probleem. Soms blijft de monitor zelfs op standby,
dan krijg ik nieteens strepen.
Ik heb een msi moederbord - 865 neo ls, kaart in de pc van mijn buurman geplaatst, hetzelfde euvel.
Toen de kaart in mijn oude pc geplaatst. Amd 1500 xp en waarempel hij doet het.
Waar kan dit nu aan liggen.
Ik heb een aopen kast met een voeding van 350 watt, p4 2,8gh.
dan krijg ik nieteens strepen.
Ik heb een msi moederbord - 865 neo ls, kaart in de pc van mijn buurman geplaatst, hetzelfde euvel.
Toen de kaart in mijn oude pc geplaatst. Amd 1500 xp en waarempel hij doet het.
Waar kan dit nu aan liggen.
Ik heb een aopen kast met een voeding van 350 watt, p4 2,8gh.
Verwijderd
ik had precies hetzelfde, en na een keer of tien proberen brandde die gewoon door
Op een asus moederbord en een pentium
Geruild, gegooid op zomaar doorgebrand, en de nieuwe deed het wel meteen.
Geruild, gegooid op zomaar doorgebrand, en de nieuwe deed het wel meteen.
Ik heb 'm teruggebracht en na tests blijkt dat ie inderdaad kapot was, ik mag een nieuwe gaan halen. Maar nu had ik een vraagje, mijn mobo (MSI KT4V-L) kan normaal 8x AGP aan. Staat toch op de doos en specs enzo. Maar ik las net in mijn BIOS handleiding over AGP settings enzo, en daar kan ik alleen 1x,2x,4x of auto kiezen volgens de handleiding. Moet ik deze dan gewoon op auto zetten voor die 8x AGP? Ik heb de laatste bios versie erop staan.
Dat zal dan wel. In het nVidia control panel kun je dan controleren of de kaart op 8x AGP draait. Niet dat het wat uitmaakt hoor 4X AGP vs 8x AGP, dus ik zou je er niet te druk om makenVerwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 11:32:
Moet ik deze dan gewoon op auto zetten voor die 8x AGP? Ik heb de laatste bios versie erop staan.
Ah okay, ik wist niet goed of een 8x AGP kaart ook op 4x zou werken enzo. Zal 'm maar op auto zetten.
Pagina: 1