Ik heb reeds een tijdje zitten zoeken naar een oplossing om bij 1 van de 2 aangesloten muizen de linker en rechtermuisknop om te draaien.
Eerst even wat info over de configuratie:
Wanneer ik X start, laat ik in .xinitrc het volgende uitvoeren om 2 knoppen van mijn Logitech MX 700 in orde te krijgen:
Volgens internet en de search hier op GoT zijn de linker en rechtermuisknop zeer gemakkelijk om te wisselen door het commando
uit te voeren. Echter, dan zal deze verandering voor beide muizen gelden, en zijn niet alleen de knoppen van Mouse2 omgedraaid, maar ook die van Mouse1. Wat uiteraard niet de bedoeling is.
Is er een mogenlijkheid om bij slechts 1 van de 2 muizen de linker en rechtermuisknop om te wisselen? (het gaat dus om Mouse2, een gewone simpele usbmuis met scrollwieltje).
Eerst even wat info over de configuratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Section "InputDevice"
Identifier "Mouse1"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "Buttons" "7"
Option "ZAxisMapping" "6 7"
EndSection
Section "InputDevice"
Identifier "Mouse2"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "ZaxisMapping" "4 5"
EndSection
Section "ServerLayout"
Identifier "layout1"
Screen "screen1"
InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard"
InputDevice "Mouse1" "CorePointer"
InputDevice "Mouse2" "SendCoreEvents"
EndSection |
Wanneer ik X start, laat ik in .xinitrc het volgende uitvoeren om 2 knoppen van mijn Logitech MX 700 in orde te krijgen:
code:
1
| xmodmap -e "pointer = 1 2 3 6 7 4 5" |
Volgens internet en de search hier op GoT zijn de linker en rechtermuisknop zeer gemakkelijk om te wisselen door het commando
code:
1
| xmodmap -e "pointer = 3 2 1" |
uit te voeren. Echter, dan zal deze verandering voor beide muizen gelden, en zijn niet alleen de knoppen van Mouse2 omgedraaid, maar ook die van Mouse1. Wat uiteraard niet de bedoeling is.
Is er een mogenlijkheid om bij slechts 1 van de 2 muizen de linker en rechtermuisknop om te wisselen? (het gaat dus om Mouse2, een gewone simpele usbmuis met scrollwieltje).
[ Voor 14% gewijzigd door Ibex op 23-03-2004 16:35 ]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be