Toon posts:

Sapphire Ati 9800 Pro Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zal mijn probleem eerst omschrijven.

Ik had eerst een Asus gef3 deluxe. Is kapot gegaan heb een Ati 9800 Pro ervoor gekregen dus vorige week. Ik alle drivers geüninstalled. Ati kaartje erin gedaan met de meegeleverde drivers van de cd. Hij doet het gewoon. Heb 3dmark2003 gedraaid haalde iets van 4900 nogwat punten. Maar dan gebeurd het. Krijg dit soort problemen:
- Computer blijft hangen.
- Als ik de computer aanzet krijg ik het laadscherm van WinXP wel maar eenmaal als ie doorschakeld gaat men lampje van men monitor op oranje en dus zie ik nix.
- Krijg volgende schermen te zien. Hij blijft eerst hangen dan schakeld de monitor zich even op oranje en dan komt ie weer terug met de volgende schermen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verb0242/Screenshot1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verb0242/Screenshot2.jpg

Ik dacht dat het allemaal aan .dll lag enzo en men computer had zoiezo een schone beurd nodig dus ik formatteren. De screenshots kreeg ik dus weer na een complete herinstallatie van WinXP. Ik heb ook de nieuwste Ati drivers geïnstalleerd (4.3) maar daar krijg ik het zelfde bij.

Ik terug gegaan naar de winkel. Ze denken daar dat het aan mijn mobo ligt. Ik heb dus weer een nieuwe Sapphire Ati 9800 Pro meegekregen. Maar nu kom ik Windows helemaal niet meer binnen. Hij laad gewoon windows maar als ie eenmaal doorklikt dan schakeld de monitor zich weer op oranje.

Mijn computer configuratie:
AMD 1400 THB
Asus A7V266 (met orginele bios nog)

Ik hoop dat ik jullie voldoende info heb gegeven. Weten jullie misschien wat er aan de hand is?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fastwrites/Sideband adresing uit?

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
Lijkt erop dat ie te warm wordt, probeer eens andere koeler, of breng hem gewoon terug, lijkt me geen mobo probleem.

ps. resize je picjes ff.

Verwijderd

Topicstarter
Ok zijn nu kleiner.

Maar hoezo te heet. Ik kom windows niet eens in...

Het is gewoon standaard videokaart, hoe kan die nou te heet worden. Kast staat ook nog eens open.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 16:25 ]

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 16:27
Mijn pc wordt warmer als de zijkant eraf is (weg is de airflow..) (daarom maken ze kasten.. ;) )

Hoe oud is je moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Zemskii schreef op 23 maart 2004 @ 16:29:
Mijn pc wordt warmer als de zijkant eraf is (weg is de airflow..) (daarom maken ze kasten.. ;) )

Hoe oud is je moederbord?
Computertje is 2,5 jaar oud. Denk iets van 2 jaar ofzo.

Verwijderd

Heb min of meer hetzelfde gehad van gf3 naar saphire 9600 ging ook fout. van alles geprobeerd zelfs compleet opnieuw geinstalleerd bij het eerste teken van windows ... dood. Opgelost door het volgende te doen, kaart eruit gesloopt en een gf4 5600 ultra gekocht sindsdien geen problemen meer

Verwijderd

Topicstarter
Mja de kaart zou het toch gewoon moeten doen of heb ik dat verkeerd... :? .

Waarom geeft ie wel beeld van het opstarten en niet van het in windows komen... :? .

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 16:40 ]

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 22:46
Als hij in windows komt, start hij de driver zodat de kaart op volle snelheid werkt, probeer safe mode eens? En klok eens het ding een end terug. Ik denk dat je kaart gewoon te heet word, of hij is gewoon kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al 2 Ati's 9800 Pro gehad, dan zouden ze allebei kapot moet zijn. Dat is natuurlijk niet zo. Maar safe mode, terugklokken???

Ik weet niet waar het over hebt. Uitleg aub.

ps. Als je leest, hij komt nu niet meer in Windows. Dan zie ik namelijk nix meer.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 17:06 ]

• Roflmao
  • Laatst online: 10-08 22:46
Als het beide is is het geen probleem van de videokaart, maar van je moederbord.

Ga naar je bios en zet deze opties uit: Fastwrites/Sideband adressing. Dat moet wel helpen denk ik.

• OMD
  • Laatst online: 20:20

OMD

misschien ligt het aan de voeding. Misschien trekt ie het niet het.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

Verwijderd

Topicstarter
Is 300 Watt, heb ook nog een 350 Watt liggen zal dat eens proberen.

@Roflmao

Ik heb Fastwrite in BIOS gedisabled en nu kom ik Windows wel in. Wel nog soms gaar beeld zoals hierboven beschreven en monitor reageert raar/te laat op het binnenkomen van Windows.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

AGP Aperture size hebben mensen ook veel ellende mee op kunnen lossen. Zet die eens op 128MB

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond op 16mb :?.

Ik heb nu ook de 4in1 drivers geïnstalleerd van Asus en de directx9 versie. Tot nu toe nog geen klagen, effe afkloppen...

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft het dus niet lang volgehouden. Ik was aan het surfen en monitor viel in 1 keer uit en bleef op oranje staan.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Is je monitor dan niet kapot?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:40
Ik had eerst een Asus gef3 deluxe. Is kapot gegaan heb een Ati 9800 Pro ervoor gekregen dus vorige week. Ik alle drivers geüninstalled. Ati kaartje erin gedaan met de meegeleverde drivers van de cd. Hij doet het gewoon. Heb 3dmark2003 gedraaid haalde iets van 4900 nogwat punten. Maar dan gebeurd het. Krijg dit soort problemen:
Moest je niet voor een switch tussen Nvidia en Ati, Windows opnieuw installeren :?

[ Voor 189% gewijzigd door Cardinal op 23-03-2004 22:32 ]

Verwijderd

nee, je meot gewoon even een NVidia Detonator R.I.P draairen, kaart uit system removen, ander erin, booten & installen die hap, dan doet ie het zonder problemen hoor !

Verwijderd

Topicstarter
Waar gaat het hier eigenlijk over. Ik zeg toch dat ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd. En nee mijn monitor is niet kapot.

@Vaporizer
Mja waarom werkt ie bij mij dan niet... Is niet echt een oplossing zo...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 23:34 ]

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Je monitor gaat zomaar uit? Ik neem dan aan at Windows gewoon doordraait (maw, Windows crashed niet.

Dan heb je of een ongeoorloofde resolutie, of een te hoge refresh rate wat mij betreft. Als je Windows in safe mode start, draait ie dan in een veilige resolutie (640x480@60Hz ofzo, algemene vraag)?
Als hij het namelijk zo wel lang volhoud, dan moet je toch echt even supersnel proberen om in de normale modus de resolutie en refreshrate te veranderen. Hoop dat dit wat is.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat vraag ik me nu af. Bij mijn gef3 kon ik 1280x1024 gewoon perfect op 85Hz draaien. Waarom zou dat nu niet lukken dan?

Verwijderd

Is echt heel vervelend dit soort problemen. ze drijven je echt tot waanzin |:( . misschien nog een kleine tip, waar het bij mijn 9600XT 256mb aan lag.

bij eigenschappen, geavanceerd en daar dan de AGP snelheid op 4x zetten.

veel succes enne... blijf rustig nadenken :P

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:33:
Heb min of meer hetzelfde gehad van gf3 naar saphire 9600 ging ook fout. van alles geprobeerd zelfs compleet opnieuw geinstalleerd bij het eerste teken van windows ... dood. Opgelost door het volgende te doen, kaart eruit gesloopt en een gf4 5600 ultra gekocht sindsdien geen problemen meer
hmmz jah als je er op achteruit wilt gaan... tja be my guest :+

tis trouwens geforce fx en niet gf 4 :P

[ Voor 5% gewijzigd door J0J0 op 24-03-2004 20:01 ]

specs

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

Asus A7V266 (met orginele bios nog)
Ga eens heel gauw je bios flashen (als je dat nog niet gedaan hebt) !
Het kan heel goed dat daarna je problemen over zijn. Laatste VIA 4in1 had je al, denk de Hyperon 4.51 ofzo. Volgens Via kan je beter de 4.43 installeren voor je chipset, de hogere versies schijnen niks toe te voegen en juist eerder problemen te geven.

Doet ie dan nog vreemd, heb je misschien zoals meerderen een chipset <> VGA-kaart probleem. Twee maal een kapotte kaart meekrijgen lijkt btw. vreemd, maar is heel goed mogelijk. Er kan nml. een foute "batch" tussen zitten. Als die winkel er 20 binnenkrijgt kunnen ze ook alle 20 brak zijn. Dit heb ik eerder gezien bij budget-merken, niet dat Sapphire budget is maar je begrijpt wel wat ik bedoel .

ps: voedings-probleem is het waarschijnlijk niet; in 2D verstookt die GPU niet zoveel, crashes gebeuren dan ook vrijwel altijd in 3D als de voeding het niet trekt.

[ Voor 11% gewijzigd door Madrox op 24-03-2004 20:14 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

De ATi 9800Pro is een 8x AGP kaart. Hij moet zichzelf dus terugzetten naar 2/4x voor je mobo.
Misschien dat daar het probleem in zit?

Kan je mobo agp daadwerkelijk 4x AGP aan of is het 2/4x ?

succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Dat met die AGP was het probleem niet. Hij had zich al op 4x gezet wat mijn moederboord ondersteund.

Maar jah, was tot wanhoop gedreven en heb dus een vervanger gekregen voor de Ati 9800 Pro. Een AOpen Geforce FX5900XT.

Mja opstarten enzo doet ie allemaal prima. Windows ook allemaal perfect. Geen rare beelden meer, geen hangers meer in Windows zelf.

Maar jah ik 3dmark2003 installeren en Counterstrike. Bij allebei de toepassingen hangt ie :S.

Alles is geïnstalleerd, directx9, via 4in1 drivers, display drivers. Het screenshot van de fout heb ik nog wel:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verb0242/Error.jpg

Bij de eigenschappen van mijn beeldscherm zie ik bij de videokaart geen conflicten, er staat dat alles prima werkt.

Weet iemand wat er nu weer aan de hand is?!?

Ik weet niet of het nu nodig is om mijn bios te flashen van mijn moederboord, zo ja kan iemand effe een linkje geven met een uitleg :? . Ik google zelf ook wel effe. Heb namelijk totaal geen ervaring met DOS/BIOS.

ps. Bij de inhoud van het foutenrapport zei die iets van nv4_disp.dll...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 15:34 ]

Pagina: 1