[ASP]Asp geinstalleerd, maar hij draait geen scripts

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 22:40
Hallo, ik heb net onder windows xp ASP geinstalleerd zoals beschreven staat bij www.w3schools.com (dus via configuratiescherm - software - toevoegen etc), maar het werkt niet. Geen enkel script wil draaien. Bij de andere computer in deze kamer werkte het echter direct dus ik had eigenlijk geen problemen verwacht.

Als ik gewoon http://localhost/serverchart/defeault.htm doe, dan zie ik wel het html gedeelte van de pagina en kan ik een jaar selecteren waarvan ik een chart wil zien, maar bij het selecteren van een jaar geeft hij een kruisje (dit was gewoon een voorbeeld scriptje dus zou moeten werken), ook in de map aspdemo werkt niets...

Wat kan ik fout gedaan hebben?

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
heb je niet een virus scanner die scripts blokkeert? Als ik in NAV de script blocking aan heb staan (= standaard) dan werkt asp niet.....

Verwijderd

Je kunt even in je IIS manager kijken bij web Service extensions of ASP op allow staat.

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59
maak ff een bestandje aan index.asp

zet daar dit in
ASP:
1
<%Response.write("Ik zie tekst")%>

gooi deze in c:\inetpub\wwwroot\

type in je browser: http://localhost/index.asp

Als dit niet werkt probeer dan IIS ff opnieuw te installeren

[ Voor 8% gewijzigd door Kawa op 23-03-2004 16:16 ]

Verwijderd

Wat voor een kruisje is dat?!
kan me niet 123 voorstellen dat dat iets met IIS te maken heeft. maar goed.

Ik weet niet wat die demo doet, maar maak eens een test.asp aan in de root van je website en zet deze code erin:

code:
1
2
3
4
5
6
<%@language=vbscript%>
<%

response.write("test")

%>

http://localhost/test.asp openen en checken of je test ziet staan, indien dat het geval is, dan werkt asp op je iis.
zo niet. dan ff de properties van je default website (via de IIS manager) opvragen. tab "home directory" --> appl settings. Als je daar naast application name een remove button ziet, dan is er iig een applicatie gemaakt, zo niet, op create drukkken.

daaronder execute permissions: moet op "scripts only" staan.

succes. en post ff wat meer als het nog niet lukt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 16:21 . Reden: url ]

• DarkShadow
code:
1
2
3
4
5
6
7
<html>
<body>
<%
response.write("Hello World!")
%>
</body>
</html>

Ga ik naar http://localhost/serverchart/index.asp, en dan doet hij het gewoon...

Maar ik krijg bij waar ik een script wil uitvoeren dat een plaatje moet laten zien, wel een kruisje...

Naar virusscanner zal ik ff kijken...

en waar kan ik die web service extensions in de IIS maneger vinden? Zie het niet staan

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

uhm, weet je zeker dat het plaatje wat je wil laten zien ook op je server staat :?

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• DarkShadow
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:20:
Wat voor een kruisje is dat?!
kan me niet 123 voorstellen dat dat iets met IIS te maken heeft. maar goed.

Ik weet niet wat die demo doet, maar maak eens een test.asp aan in de root van je website en zet deze code erin:

code:
1
2
3
4
5
6
<%@language=vbscript%>
<%

response.write("test")

%>

http://localhost/test.asp openen en checken of je test ziet staan, indien dat het geval is, dan werkt asp op je iis.
zo niet. dan ff de properties van je default website (via de IIS manager) opvragen. tab "home directory" --> appl settings. Als je daar naast application name een remove button ziet, dan is er iig een applicatie gemaakt, zo niet, op create drukkken.

daaronder execute permissions: moet op "scripts only" staan.

succes. en post ff wat meer als het nog niet lukt
Dat werkt wel (zie post hierboven) , staat verder op scripts only

Verwijderd

DarkShadow schreef op 23 maart 2004 @ 16:22:

Ga ik naar http://localhost/serverchart/index.asp, en dan doet hij het gewoon...

Maar ik krijg bij waar ik een script wil uitvoeren dat een plaatje moet laten zien, wel een kruisje...

Naar virusscanner zal ik ff kijken...

en waar kan ik die web service extensions in de IIS maneger vinden? Zie het niet staan
Virusscanner zal wel niets ermee te maken hebben, aangezien je wel die test ziet.

k. zoals er ook al stond, staat het plaatje er wel :? en als dat er wel staat, post een stukje code of check eens de installatie readme, misschie moet dat chart geval wel in de root staan

Verwijderd

administrative tools in je config scherm

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:42:
[...]

administrative tools in je config scherm
Hij gebruikt Windows XP! Die heeft dus geen web service extensions module in IIS admin.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:45:
[...]

Hij gebruikt Windows XP! Die heeft dus geen web service extensions module in IIS admin.
true, die wse zijn er pas in win2k3. Dacht dat hij de IIS manager gewoon verkeerd benoemde.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:52:
[...]

true, die wse zijn er pas in win2k3. Dacht dat hij de IIS manager gewoon verkeerd benoemde.
w00ps /me excuseert zich

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Even om de discussie een wat andere richting te geven:

In de output zie je een kruisje. Dit houdt in dat Internet Explorer (oid) denkt dat hij een plaatje moet weergeven, maar hij kan deze niet vinden/weergeven.
Dit houdt dus in dat IE weet dat er een plaatje moet komen. ASP stuurt _niet_ het plaatje, maar een verwijzing ernaar.*

Als je nu de pagina voor je pakt, en view source doet, kun je zien of je ASP pagina heeft gedaan wat je wilde. Als daarna de _weergave_ niet goed is, ligt dat aan IE, aan slechte HTML, of foute verwijzingen.

Kopieer eens de verwijzing uit je HTML in een IE locatie balk en kijk of je een plaatje te zien krijgt :?

* uitzonderingen daargelaten, maar die uitzonderingen vind je niet in startersscripts op w3schools ;)

[ Voor 8% gewijzigd door j_du_pee op 23-03-2004 17:01 ]

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Pagina: 1