Voeding etc van speakers, andere speakers eraan?

Pagina: 1
Acties:

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 18:27
Ik heb hier 2 grote boxen met alles erop en eraan, maar ik heb nog 2 andere grotere boxen die hebben geen voeding/versterker eraan.

Die van die iets kleinere zijn 20 Watt 8 Ohm, en die van die grotere 25 Watt 4 Ohm

Kan ik die van die grotere aan die voeding van die 20 watt 8Ohm doen ofzo?

Ik heb het al geprobeerd en het werkt wel goed. Hebben jullie een mening van wat beter is?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
huh??

Wat heb je nou eigenlijk? Een voeding voor een speaker lijkt me stug, dus ik ga van een versterker uit.

Heb je er meer info van? Zo kan niemand er iets zinnigs over zeggen namelijk.

• Marctraider
Ja ik bedoel versterker, ik wil gewoon die speakers van 20Watt 8Ohm verwisselen met 25Watt 4Ohm in die boxen.

(Die ronde dingen waar dat geluid uitkomt dus, echt de speakers zelf)
http://www.webheadjessie.com/speakers.jpg dit dus

[ Voor 42% gewijzigd door Marctraider op 23-03-2004 15:38 ]

• olof
Spec's van de versterker graag. Zonder die kan ik je niet vertellen of het verstandig is of niet.

Lijkt me trouwens dat je minder volume hebt met die 20W 8Ohm speakers, maar alla..

• Marctraider
Mhh waar kan ik die krijgen, het is een TRG-S320 TARGET (20Watt 8 ohm) en ik wil er speakers indoen van een onbekend merk (25Watt 4 ohm)

• Marctraider
Nee ik heb me post al aangepast, 20 Watt 8 Ohm erafhalen en 25 Watt 4 Ohm eraan solderen! :)

• olof
Is niet heel erg aan te raden. Waarschijnlijk is je versterker afgesteld op 8 Ohm als belasting. Volgens de wel van Ohm zal ie bij een belasting van 4 Ohm dus ongeveer het dubbele moeten leveren.
Grote kans dat dat niet goed gaat en je je versterker om zeep helpt. Vaak gaan de speakers dan ook kapot doordat er een zwaar vervormd signaal gestuurd wordt; houden ze niet zo van.

Maar waarom wil je dit eigenlijk doen? Als je meer volume wilt in je boxen zou ik zowiezo maar eens van de budget merken afstappen en voor een wat beter merk kiezen. Kost wel wat meer, maar dat krijg je ook wel weer terug aan kwaliteit.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:09

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ben 't eens met Olof hierboven ^^^^^

Maarre, MarcTraider... Wat wil je eigenlijk bereiken hiermee?
Als je verwacht dat er meer/beter geluid uit een 25 Watt speaker komt in vergelijking met een 20 Watt zit je er toch echt naast. Sterker nog, als je een beetje brak merk speaker hebt kan er zelfs minder uit komen.

Alles kan stuk.

Pagina: 1