Toon posts:

Hoeveel virussen krijgen jullie gemiddeld per dag via e-mail

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel virussen jullie gemiddeld per dag via de e-mail binnenkrijgen. Ik krijg gemiddeld 8 virussen per dag binnen. Gelukkig gebruik ik Norton Antivirus 2004 _/-\o_ en houdt deze virusscanner tot nu toe alles tegen.
Ik irriteer me echter vreselijk aan deze ontwikkelling in de e-mail wereld. :r
Ik zou graag willen weten of dit normaal is, en of ik hier iets aan kan doen zonder een nieuw e-mail adres te moeten nemen. (ps. het is een betaalde e-mail account bij planet)

Verwijderd

Ik heb ongeveer 5 virussen per dag... maar dat valt nog wel mee, want een vriend van mij krijgt er ongeveer 25 per dag >:). Het zal we bij een gratis emailadres horen. Gelukkig beschermt mijn NAV 2004 mijn delicate bestandjes :Y)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Krijg er zelf gelukkig niet zo heel erg veel, ik schat zo'n 15 per dag, verspreid over mijn 4 emailadressen.

Gelukkig pikt mijn virusscanner (McAfee 7.1) het merendeel er zelf wel uit, en de nieuwe varianten/virussen, daar let ik zelf wel op (vreemde subjects/filenames etc).

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 23-03-2004 15:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:23

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb nog altijd Norton AV 2003. Doet t ook perfect! Ik krijg eigenlijk bijna nooit een virus via mail. En dan heb ik ook nog 3 email-adressen waarvan 1tje een hotmail-account is.

[ Voor 55% gewijzigd door Techno Overlord op 23-03-2004 15:31 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

1/30 ongeveer :+
Ik krijg er hooguit 1 per maand *D, en die is na een simpele Shift+Delete ook weer weg :)

Signature

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 19:17

bonzz.netninja

Niente baffi

een stuk of 9 denk ik hier op het werk. We hebben hier norton corporate

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Ik snap niet hoe iedereen aan die shit komt. De enige virussen die ik via de email krijg, zijn virussen waar ik bewust om heb gevraagd, om de virusscanner te testen.

Of de Exchange standaardinstelling houdt virussen tegen, of de verzenders zijn bang voor mijn bedreigingen "bij doorstuurshit zet je mij in de BCC of... :( "

Ik krijg elke dag gewoon mijn normale portie gevraagde reklame. Nooit spam, nooit ongevraagde virussen.

Verwijderd

Nou, als het er eentje per maand is dan is het al veel...gewoon een kwestie van opletten waar je je mail adres achterlaat, en niet zomaar alle maitljes openen.
Nu helpt het misschien ook dat ik een mail adres appart heb voor bijvoorbeeld het invullen van formulieren op internet, en eentje voor normale zaken(fam e.d.)

Verwijderd

Ik krijg er gemiddeld zon 0.5 op mijn "niet hotmail" account en zon 5 op mijn hotmail account. Valt er mee dus. Mocht er een virus mee komen op mijn "niet hotmail" account dan scant norton hem er gelijk uit

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 00:37
Gemiddeld een stuk of 0, oftewel ik kan me niet heugen wanneer ik vor het laats een virus ontvangen heb.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn mensen die ik ken die er tig per dag krijgen, er zijn er die er 0 krijgen. Ik kan het niet echt een nuttig topic vinden - het aantal virussen bij toevallig de mensen die reageren is niet echt iets om een conclusie uit te trekken :o

Opsomtopics passen in de regel beter in de Huiskamer, waar je voorlopig niet in kunt.

Maar goed, je tweede vraag is of het is tegen te gaan. Eigenlijk alleen goed door een scanner op de mailserver te draaien, geen idee of jouw ISP die heeft.

Verder wil je zorgen dat je mailadres bij niemand bekend is die wel eens met z'n stomme kop zou kunnen dubbelklikken op een attachment :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik krijg 0,0 virussen per email binnen.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

nul..

Oorzaak: Xs4all virusfilter

Download my music on SoundCloud

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik weet niet hoeveel ik er op een aantal wegwerp-adressen (o.a. hotmail en yahoo) krijg, omdat ik dat meestal ongelezen weggooi, maar op serieuze e-mail adressen (thuis en werk) zit ik op een gecombineerd gemiddelde over de laatste paar jaar van minder dan 1 per maand.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Ik krijg er 1 per week ofzo, gebruik geen virusscanner, ik keil ze wel gewoon handmatig weg :)

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

geen, lang leve het virusfilter van xs4all :D

BOINC stats

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik geloof dat dit toch alleen maar een opsomtopic wordt, toch maar een slotje :o

Trouwens nog welkom op GoT, High Q :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.