Toon posts:

Win XP NL / EN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als XP EN net geinstalleerd is,werkt ie meteen prima, zonder problemen, maar zodra ik NL installeer (die ik prettiger vind) dan heb ik het volgende na de installatie:
Zodra hij opstart en de icoontjes in de systemtray plaatst enzo, houdt ie op een gegeven moment op met ratelen, en echt een paar minuten later zet ie de laatste icoontjes pas neer (nu heb ik net weer geinstalleerd en heb ik nog niet zoveel icoontjes) Maar bijvoorbeeld ook rechtsklikken op "Deze Computer" dan eigenschappen vlak na het opstarten, hoef ik niet te proberen, pas na een paar minuten (dat ie voro de tweede keer HDD activitiy heeft) dan pas kan ik dat venster krijgen.
Met de Engelse versie van XP heb ik dat niet....
Wel is de Engelse versie (dacht ik) met service pack er al in... kan dat uitmaken?
Deze NL versie werkte op mijn vorige pc nl. wel gewoon...
Iemand een idee? Ik vind het namelijk ***** als ik steeds na het booten een paar minuten moet wachten...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je zelf denkt dat de SP er invloed op heeft, waarom regel je die dan niet gewoon voor de Nederlandse versie.

Zelfs al zou het niet per se helpen met dit probleem, blijft een SP een aanrader...

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 23 maart 2004 @ 15:20:
Als je zelf denkt dat de SP er invloed op heeft, waarom regel je die dan niet gewoon voor de Nederlandse versie.

Zelfs al zou het niet per se helpen met dit probleem, blijft een SP een aanrader...
Na het installeren van alle mogelijke updates (incl Service Pack) is het probleem er nog steeds

• EROXNOX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-12-2023
probeer anders een een andere nl versie te krijgen van een vriend of zo en kijk dan eens wat het resultaat is:)

Verwijderd

Topicstarter
EROXNOX schreef op 23 maart 2004 @ 15:26:
probeer anders een een andere nl versie te krijgen van een vriend of zo en kijk dan eens wat het resultaat is:)
Deze versie werkt verder wel op 4 andere pc's...
Het zal wel aan al deze vreselijke Asus troep liggen :/

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

Begin eens met de nieuwste drivers/firmware voor je moederbord/ata controller. Kun je daarna nog eens kijken of er wat vreemde instellingen tussen zijn geslopen, of dat ie bijvoorbeeld steeds je netwerk zit the queryen. In wat voor mode draaien je harde schijven?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 23 maart 2004 @ 15:33:
Begin eens met de nieuwste drivers/firmware voor je moederbord/ata controller. Kun je daarna nog eens kijken of er wat vreemde instellingen tussen zijn geslopen, of dat ie bijvoorbeeld steeds je netwerk zit the queryen. In wat voor mode draaien je harde schijven?
Ik zou het niet weten, in XP EN werkt alles wel gewoon in 1x, ik installeer die wel weer

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 23 maart 2004 @ 15:33:
wat bedoel je eigenlijk met netwerk zit te queryen, hoe check ik dat, en wat doe ik er tegen

Verwijderd

EROXNOX schreef op 23 maart 2004 @ 15:26:
volgens mij wordt dit niet echt gewaardeerd op tweakers 8)

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 00:09
Waarom probeer je met bootvis niet even te kijken wat er allemaal gebeurd tijdens het opstarten?

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Double J schreef op 23 maart 2004 @ 17:06:
Waarom probeer je met bootvis niet even te kijken wat er allemaal gebeurd tijdens het opstarten?
op zich goed punt maar ts heeft er ook last van tijdens het opstarten van explorer -- en dat al voor dat ie programma's heeft geinstalleerd (als ik het goed begrijp).
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 15:46:
[...]

wat bedoel je eigenlijk met netwerk zit te queryen, hoe check ik dat, en wat doe ik er tegen
Dat is een wat uitgebreid verhaal waar je wel meer kan terugvinden op het forum en in diverse tweakprogjes, maar het komt erop neer dat windows bij het opstarten en (mogelijk) ook bij gebruik van explorer gaat zoeken naar shares op andere computers. Een onderdeel dat vooral in grote netwerken hierbij erg lang kan duren is dat er ook gezocht wordt naar 'geplande taken' op die computers. Dit kan in sommige gevallen zo'n 30 seconden in beslag nemen terwijl jij niets kan doen.

Wat je eraan doet? ik meen dat er in de faq wel ergens wat reginstellingen staan. Als je daar niet uitkomt kun je even in een van de vele tweakprogjes (tweakui, tweakxp, etc) kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door SilentStorm op 23-03-2004 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 23 maart 2004 @ 18:50:
[...]

op zich goed punt maar ts heeft er ook last van tijdens het opstarten van explorer -- en dat al voor dat ie programma's heeft geinstalleerd (als ik het goed begrijp).

[...]

Dat is een wat uitgebreid verhaal waar je wel meer kan terugvinden op het forum en in diverse tweakprogjes, maar het komt erop neer dat windows bij het opstarten en (mogelijk) ook bij gebruik van explorer gaat zoeken naar shares op andere computers. Een onderdeel dat vooral in grote netwerken hierbij erg lang kan duren is dat er ook gezocht wordt naar 'geplande taken' op die computers. Dit kan in sommige gevallen zo'n 30 seconden in beslag nemen terwijl jij niets kan doen.

Wat je eraan doet? ik meen dat er in de faq wel ergens wat reginstellingen staan. Als je daar niet uitkomt kun je even in een van de vele tweakprogjes (tweakui, tweakxp, etc) kijken.
Ja in ene is het probleem er niet meer, hij is ontzettend snel.
Toen heb ik een virusscan geinstalleerd, full system scan gedaan, en vond hij 3 dingen die hij verwijderd had.
Maar nu ik een tijdje elders bezig ben geweest en terug kwam, stond in ene dit bericht weer op mijn scherm:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/d.lommerse/virus.JPG

Ik heb eerder constant virus meldingen gekregen, ik vertrouw dit niet, ik heb geen trek in steeds virus meldingen, ik heb verder ook geen rare dingen geinstalleerd/gedownload of wat ook.
Iets om me druk over te maken?

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

vreemd dat ie zich daar kan nestelen, je hebt daar zelf niet eens toegang als je je er niet voor auth.. probleem kan heel goed een virus zijn, of juist de virusscanner die alles zit te scannen wat los en vast zit. Weet je intusen je harde schijf mode? Mag ondertussen iemand even info over die worm opzoeken, of dat de veroorzaker is.. Zelf geen tijd meer.

edit: je systeem kan heel goed compromised zijn. Sowieso even met trojanhunter erover.. kijk ook even in het BeVeiliging forum (en dan met name de faq).

[ Voor 18% gewijzigd door SilentStorm op 23-03-2004 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 23 maart 2004 @ 21:30:
vreemd dat ie zich daar kan nestelen, je hebt daar zelf niet eens toegang als je je er niet voor auth.. probleem kan heel goed een virus zijn, of juist de virusscanner die alles zit te scannen wat los en vast zit. Weet je intusen je harde schijf mode? Mag ondertussen iemand even info over die worm opzoeken, of dat de veroorzaker is.. Zelf geen tijd meer.

edit: je systeem kan heel goed compromised zijn. Sowieso even met trojanhunter erover.. kijk ook even in het BeVeiliging forum (en dan met name de faq).
Hoe kom ik achter de mode van de HDD's ?
Verder was het probleem wat hier boven beschreven staat al over... had nu dus deze virusmeldingen....
Wat houdt compromised in? Ja ben niet goed in dat soort t B) ermen

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hoppa richting Beveiliging & Virussen

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

De mode van je harde schijf: start/run/'devmgmt.msc'<enter>. Zoek hier de controller van je harde schijf op ('ide/ata/atapi controllers' in de meeste gevallen), dan eigenschappen en er zal iets tussen staan over de mode die gebruikt wordt.

Compromised is een woord dat je gebruikt als het ehm 'niet meer veilig is', als in 'de vijand is er in doorgedrongen'. Ik bedoel hiermee te zeggen dat je heel goed een trojan op je pc kan hebben staan (of een 'dropper', een stukje malware dat virussen download en op je computer zet). Ik weet zeker dat mensen dat hier een stuk beter uit kunnen leggen.

ik raad je aan om je computer eens te scannen met bv trojanhunter

Pagina: 1