[Java/Excel/Crystal] Foutmelding betreffende formaat

Pagina: 1
Acties:

• BestTested!
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:21
Oops, zie net dat ik de Topic-Titel niet heb afgemaakt. Euh... beschouw het bij deze als:

[Java/Excel/Crystal]Java --> Excel --> Crystal = Foutmelding betreffende formaat

Tweakers,

Ik heb een simulatie-tool geschreven op bedrijfskundige beslissingen te kunnen simuleren en de reacties daarop. De data wil ik netjes in een rapportje kunnen weergeven. Daarom heb ik gekozen voor Crystal Report. Ik heb het momenteel op deze manier:

Java: (om de Excel bestanden te maken)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
FileWriter out = new FileWriter("Node.xls", true);

out.write("Week" + "\t" + "Voorraad" +  "\t" + "Order in" + "\t" + "Levering" +  
                          "\t" + "Back-log" + "\t" + "Order uit" + "\t" + "Kosten" + "\n");

for (int i = 0; i < weeks; i++)
{
    out.write(  (i+1) + " \t " + exportData[0][i] + " \t " +
                        exportData[1][i] + " \t " +
                        exportData[2][i] + " \t " + 
                        exportData[3][i] + " \t " + 
                        exportData[4][i] + " \t " + 
                        exportData[5][i] + " \n ");             
}

Visual Basic: (Om de Crystal Reports te showen)
code:
1
2
3
4
5
6
7
dim crApp as new CRAXDRT.Application
dim report as CRAXRT.report
set report = crApp.OpenReport("Node.rpt)

CR.ReportSource = report
CR.ViewReport
'CR is een Crystal Report Viewer Object

Java: (om het Basic programma te starten)
code:
1
2
Runtime rt = Runtime.getRuntime();
rt.exec("RapportEnkel.exe");

Het is een beetje een omslachtige manier, om VB te gebruiken om de rapporten te laten zien, maar met Crystal+Java heb ik totaal geen ervaring.

Wanneer ik Node.xls met de hand aanmaak, werkt alles perfect. Maar wanneer ik Node.xls door het java programma laat aanmaken, krijg ik een fout in Crystal Report dat het 'formaat onverwacht is'. Volgens mij komt dit omdat Node.xls dan een Tab-Seperated-File is, in plaats van een 'echte' Excel-File.
Hebben jullie een oplossing hiervoor? Of misschien een geheel andere wijze om rapporten (tabel+grafiekjes+plaatjes+nette opmaak) te laten zien binnen Java (op een gratis manier, dus geen dure pakketten gebruiken)

Alvast bedankt

[ Voor 22% gewijzigd door BestTested! op 23-03-2004 21:18 . Reden: Topic-titel erbij gezet ]

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Tja, .xls is nu eenmaal een gesloten bestandsformaat. Iets wat je eventueel verder zou kunnen helpen is POI, een library van Apacha Jakarta die in staat is om Excel files te schrijven. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar hoor er wel goede dingen over.

With the light in our eyes, it's hard to see.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Waarom laat je java er niet helemaal uit en doe je alles met vb? Dus wat kan je in java wat je niet in vb kan?

En ik neem aan dat Crystal ook wel wat centen kost, misschien kan je (als je wel bij java blijft) kijken naar: http://jasperreports.sourceforge.net/

[ Voor 69% gewijzigd door Alarmnummer op 23-03-2004 16:05 ]

• BestTested!
... Iets wat je eventueel verder zou kunnen helpen is POI, een library van Apacha Jakarta die in staat is om Excel files te schrijven. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar hoor er wel goede dingen over.
Pfoe... er snel doorgelezen. Maar dat ziet er toch behoorlijk pittig uit. En zich geen andere optie voordoet zal ik dit eens gaan proberen
Waarom laat je java er niet helemaal uit en doe je alles met vb? Dus wat kan je in java wat je niet in vb kan?

En ik neem aan dat Crystal ook wel wat centen kost, misschien kan je (als je wel bij java blijft) kijken naar: http://jasperreports.sourceforge.net/
Omdat ik binnen een team moet werken. Dus we moesten ons (voor de hoofd-applicatie) beperken tot een taal die we allemaal kennen.
Crystal heeft wel wat centen gekost jah. Maar dat was een CD die we al een tijdje hebben liggen. Een nieuw pakket past niet binnen het budget. Jasper Reports zou perfect zijn, mits het gratis is.

Het is gratis, maar om 150 class files en 50 jar files door te gaan spitten 8)7.

[ Voor 5% gewijzigd door BestTested! op 23-03-2004 16:25 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

BestTested! schreef op 23 maart 2004 @ 16:19:
Omdat ik binnen een team moet werken. Dus we moesten ons (voor de hoofd-applicatie) beperken tot een taal die we allemaal kennen.
En iedereen is verder thuis in Java?
Crystal heeft wel wat centen gekost jah. Maar dat was een CD die we al een tijdje hebben liggen. Een nieuw pakket past niet binnen het budget. Jasper Reports zou perfect zijn, mits het gratis is.
Als het pakket idd al gekocht is, dan maakt het niet uit.

Jasper is wel gratis trouwens, maar als de rest van het systeem toch al gebruik maakt van Crystal, dan zou ik dat zo laten.

• BestTested!
Ik heb het probleem opgelost 8), wel via een kleine omweg, maar het werkt.
Java heb ik nu een tab-separated TXT bestand. Dan heb ik een Access database gemaakt, met een linked table naar het txt-bestand.

Vervolgens heb ik het crystal report aan het mdb bestand gekoppeld.

Dus.... Java --> tab-separated-TXT --> Access --> Visual Basic --> Crystal Report :7

tadaaa....
Pagina: 1