Oops, zie net dat ik de Topic-Titel niet heb afgemaakt. Euh... beschouw het bij deze als:
[Java/Excel/Crystal]Java --> Excel --> Crystal = Foutmelding betreffende formaat
Tweakers,
Ik heb een simulatie-tool geschreven op bedrijfskundige beslissingen te kunnen simuleren en de reacties daarop. De data wil ik netjes in een rapportje kunnen weergeven. Daarom heb ik gekozen voor Crystal Report. Ik heb het momenteel op deze manier:
Java: (om de Excel bestanden te maken)
Visual Basic: (Om de Crystal Reports te showen)
Java: (om het Basic programma te starten)
Het is een beetje een omslachtige manier, om VB te gebruiken om de rapporten te laten zien, maar met Crystal+Java heb ik totaal geen ervaring.
Wanneer ik Node.xls met de hand aanmaak, werkt alles perfect. Maar wanneer ik Node.xls door het java programma laat aanmaken, krijg ik een fout in Crystal Report dat het 'formaat onverwacht is'. Volgens mij komt dit omdat Node.xls dan een Tab-Seperated-File is, in plaats van een 'echte' Excel-File.
Hebben jullie een oplossing hiervoor? Of misschien een geheel andere wijze om rapporten (tabel+grafiekjes+plaatjes+nette opmaak) te laten zien binnen Java (op een gratis manier, dus geen dure pakketten gebruiken)
Alvast bedankt
[Java/Excel/Crystal]Java --> Excel --> Crystal = Foutmelding betreffende formaat
Tweakers,
Ik heb een simulatie-tool geschreven op bedrijfskundige beslissingen te kunnen simuleren en de reacties daarop. De data wil ik netjes in een rapportje kunnen weergeven. Daarom heb ik gekozen voor Crystal Report. Ik heb het momenteel op deze manier:
Java: (om de Excel bestanden te maken)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| FileWriter out = new FileWriter("Node.xls", true);
out.write("Week" + "\t" + "Voorraad" + "\t" + "Order in" + "\t" + "Levering" +
"\t" + "Back-log" + "\t" + "Order uit" + "\t" + "Kosten" + "\n");
for (int i = 0; i < weeks; i++)
{
out.write( (i+1) + " \t " + exportData[0][i] + " \t " +
exportData[1][i] + " \t " +
exportData[2][i] + " \t " +
exportData[3][i] + " \t " +
exportData[4][i] + " \t " +
exportData[5][i] + " \n ");
} |
Visual Basic: (Om de Crystal Reports te showen)
code:
1
2
3
4
5
6
7
| dim crApp as new CRAXDRT.Application
dim report as CRAXRT.report
set report = crApp.OpenReport("Node.rpt)
CR.ReportSource = report
CR.ViewReport
'CR is een Crystal Report Viewer Object |
Java: (om het Basic programma te starten)
code:
1
2
| Runtime rt = Runtime.getRuntime();
rt.exec("RapportEnkel.exe"); |
Het is een beetje een omslachtige manier, om VB te gebruiken om de rapporten te laten zien, maar met Crystal+Java heb ik totaal geen ervaring.
Wanneer ik Node.xls met de hand aanmaak, werkt alles perfect. Maar wanneer ik Node.xls door het java programma laat aanmaken, krijg ik een fout in Crystal Report dat het 'formaat onverwacht is'. Volgens mij komt dit omdat Node.xls dan een Tab-Seperated-File is, in plaats van een 'echte' Excel-File.
Hebben jullie een oplossing hiervoor? Of misschien een geheel andere wijze om rapporten (tabel+grafiekjes+plaatjes+nette opmaak) te laten zien binnen Java (op een gratis manier, dus geen dure pakketten gebruiken)
Alvast bedankt
[ Voor 22% gewijzigd door BestTested! op 23-03-2004 21:18 . Reden: Topic-titel erbij gezet ]