Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zandstralen

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een adres waar ik plexiglas kan laten zandstralen?

• Boondock_Saint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2023
Kijk even in je lokale Gouden Gids.

Blasphemy is a victimless crime

Verwijderd

Topicstarter
bij wat voor een bedrijf? ik zit nu op school =]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:16
zandstralen...
plexiglas...
Volgens mij blijft er niet veel van over...

edit:
Blijkbaar kan het dus wel? Als je een zo'n ijzeren schuit (boot) zandstraalt blijft er namelijk ook niet zoveel van over :P

[ Voor 50% gewijzigd door Zeus op 23-03-2004 14:46 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
er zijn al mesnen die het hebben laten doen...
maar omdat je hier niet kan PMen is het moeilijk contact met ze te krijgen

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 22:34

cdoens

Peugeot-gek

Ik weet niet of je goede connecties met auto-dealers hebt...
Kenteken-graveren in de ruiten gebeurt met grid/zand-stralen,....

Groetjes, Christian

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• Boondock_Saint
Bij een graffiti-verwijder bedrijf. Kijk anders even op www.goudengids.nl

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:27

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Je kan het ook laten parellen...

De meeste poedercoat spuiterijen hebben wel een straalcabine staan...

[ Voor 54% gewijzigd door MDKlapwijk op 23-03-2004 14:47 ]

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Boondock_Saint schreef op 23 maart 2004 @ 14:45:
Bij een graffiti-verwijder bedrijf. Kijk anders even op www.goudengids.nl
Uhhh verder alles goed met je?

Die hebben geen mogelijkheid tot kleine stukjes hoor, die doen alleen muren en ze verwijderen de rest met rotzooi >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 14:41:
Weet iemand een adres waar ik plexiglas kan laten zandstralen?
Misschien heb je een vriend die op een technische hogeschool zit. Daar hebben ze vaak ook wel een zandstraalmachine. Kost je niets ;)

• Boondock_Saint
Vorkie schreef op 23 maart 2004 @ 14:47:
[...]

Uhhh verder alles goed met je?

Die hebben geen mogelijkheid tot kleine stukjes hoor, die doen alleen muren en ze verwijderen de rest met rotzooi >:)
:+

Verwijderd

Topicstarter
Kheb nu een bedrijf gecontacteerd in Zwijndrecht en hoop op een positief antwoord...=]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 14:44:
er zijn al mesnen die het hebben laten doen...
maar omdat je hier niet kan PMen is het moeilijk contact met ze te krijgen
Dan kijk je toch in hun profile of ze een mail adres hebben? :?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

bij mij ;)

maare, dat ding wat ik gebruik is gemaakt om auto's te ontroesten, dus niet voor graffiti.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 14:06
Ik neem aan dat je dit wil doen vanwege het "mat' effect ??? Want je ook kan doen (als de te bewerken plaat niet zo groot is) is de plaat een half uurtje door een bak met zand heen en weer halen. Heb ik ooit op school eens moeten doen voor een handarbeid opdracht. En geloof het of niet, ut werkte perfect!!!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
nee, kwil er een logo op hebben

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 15:07
GJ-tje schreef op 23 maart 2004 @ 14:53:
[...]
Dan kijk je toch in hun profile of ze een mail adres hebben? :?
Dat word vaak standaard gehide om anoniem te blijven ;)
* Sluuut mist de PM-functie ook wel een beetje op GoT...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

mm weet niet of je er veel mee bent maar wij kunne op onze hogedruk reiniger een zandstraal pistool op zetten dit pomt dan samen met de waterstraal zand uit een pot. En geloof me daar krijg je alles mee weg.

Zal wel iets goedkoper uitkomen dan het te laten doen

straalmiddel 25kg (emmer) http://www.karcher.be/vl/toebehoren.htm sta ergens bij Reinigingsmiddelen hogedrukreinigers

Verwijderd

Ik heb vroeger jarenlang in de tandtechniek gewerkt.
Wanneer er metaal voor kronen oid. gegoten was werden de laatste beetjes inbedmateriaal (soort supergips) eruitgestraald met een straalapparaat.

Dit is een soort gesloten kast met een kijkvenster bovenin en 2 gaten voor je handen om het werkstuk vast te houden, hierin bevind zich een soort penvormig ding aan een slangetje waar fijn straalpoeder doorgeblazen werd en een afzuiging voor het stof ed..

Wanneer hetgene wat je wil laten stralen niet al te groot is zou ik gewoon eens binnenlopen bij een tandtechnisch lab bij jou in het dorp/stad, ff vriendelijk vragen en er is waarschijnlijk heel veel mogelijk (tipje, probeer een rustige vrijdagmiddag)

Hetgene wat je niet gestraald wil hebben kan je mi het beste enorm goed afplakken of ff een malletje maken van heel dun metaal ofzo.
Dat op het plexi leggen/tapen en het overgeblevene heel voorzichtig stralen.

Hiermee kan je een mooi egaal effect krijgen, iig egaler dan met je dremel vooorzichtig gaan rondkrassen.

Nogmaals, loop ff binnen en vraag een tandtechnicus (dat zijn zelf ook altijd van die klussers en hobbyisten en de meeste zijn wanneer ze ff tijd hebben vastwel bereid je ff te helpen met je klusje.) Waarschijnlijk hebben ze ook nog wel tips of handigheidjes hoe het het best uit te voeren.

Kijk in de Gouden gids voor eentje bij jou in de buurt of vraag je tandarts ff of ie er een weet.

Succes en laat hier ff weten of het gelukt is en hoe het geworden is, ben benieuwd.

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:36

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

de meeste glasbewerkingsbedrijven hebben ook zandstraal cabine's (hier ook iig) let wel op, als je plexi is gezandstraald, dat het schoonmaken een hel wordt. Plexi krast erg makkelijk, zeker als er op gezandstraald is.

Welk?

Verwijderd

ik weet niet wat de bedoeling is van het zandstralen, maar ik neem aan het helderder maken van de plaat??
daar weet ik namelijk nog wel iets op wat redelijk goed resultaat leverd, namelijk eerst de plaat met kraan aan erop schuren met waterproof schuurpapier (van dat zwarte spul, wat absoluut niet op schuurpapier lijkt) hem vervolgens afdrogen, en polijsten (beetje van die shit op een doek smeren en zo hard wrijven als je maar kan)

dit proces een paar keer herhalen, en je hebt een prima resultaat (ik heb het gisteren nog met een jewel van een xbox gedaan)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 08:35:
ik weet niet wat de bedoeling is van het zandstralen, maar ik neem aan het helderder maken van de plaat??
daar weet ik namelijk nog wel iets op wat redelijk goed resultaat leverd, namelijk eerst de plaat met kraan aan erop schuren met waterproof schuurpapier (van dat zwarte spul, wat absoluut niet op schuurpapier lijkt) hem vervolgens afdrogen, en polijsten (beetje van die shit op een doek smeren en zo hard wrijven als je maar kan)

dit proces een paar keer herhalen, en je hebt een prima resultaat (ik heb het gisteren nog met een jewel van een xbox gedaan)
De bedoeling van zandstralen is mat maken, niet helderder maken

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-11 12:06
Toevallig vorige week een aflevering gezien van Debbie travis (Dt gek mens dat huizen vernield) In elk geval, in die aflevering werden er woorden op glas gezet. Dus helder glas, een woord afplakken en de rest van het glas mat maken. Nadien afgeplakte deel verwijderen en dat woord was helder terwijl de rest van het glas mat is.

Hiervoor werd gebeurt gemaakt van één of ander bijtend product ( linkje http://www.torlincn.com/ST-201.htm ). Weet wel niet wat effect dit geeft om plexiglas

Verwijderd

Topicstarter
zou je het zelfde effect ook krijgen als de plaat afplakt en dan het logo er uit snijdt en dan met een schuurpapiertje eroverheen gaat?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 11:05:
zou je het zelfde effect ook krijgen als de plaat afplakt en dan het logo er uit snijdt en dan met een schuurpapiertje eroverheen gaat?
Schuurpapier levert wel krassen in één richting op. Misschien dat je wel kan afplakken en zoals al eerder opgemerkt was, het plexi in een bak met zand heen en weer kan schudden. Dan krijg je denk ik een beter resultaat. Probeer het anders gewoon eens met een klein stukje plexi.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
malletje maken
dan stralen op een niet al te hoge druk >3bar! (zou 2bar aanraden)
en vlug over het stuk heen gaan.
Ik weet wel niet hoe dik je plexi is, maar echt lang duurt voor je door plexi heen bent. (spreek uit ervaring!)
Mn beroep is zandstraler, ...
doe het ook wel eens voor mn eigen.
Helaas kan ik je waarschijnlijk niet verder helpen want ik woon in Belgisch Limburg

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Verwijderd

Topicstarter
kan ik ook niet geld aan je overmaken en dat je het voor me maakt en dan opstuurt?

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
ben zelf geen held met malletjes, maar wil het wel eens proberen.
Als je wilt kan je me ff toevoegen aan msn: gw_coldkiller@hotmail.com
Dan kan je me ff laten zien wat voor iets je op je window wilt hebben, ...

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

ph3n1x schreef op 24 maart 2004 @ 22:45:
malletje maken
dan stralen op een niet al te hoge druk >3bar! (zou 2bar aanraden)
en vlug over het stuk heen gaan.
Ik weet wel niet hoe dik je plexi is, maar echt lang duurt voor je door plexi heen bent. (spreek uit ervaring!)
Mn beroep is zandstraler, ...
doe het ook wel eens voor mn eigen.
Helaas kan ik je waarschijnlijk niet verder helpen want ik woon in Belgisch Limburg
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 23:03:
kan ik ook niet geld aan je overmaken en dat je het voor me maakt en dan opstuurt?
ph3n1x schreef op 25 maart 2004 @ 22:32:
ben zelf geen held met malletjes, maar wil het wel eens proberen.
Als je wilt kan je me ff toevoegen aan msn: gw_coldkiller@hotmail.com
Dan kan je me ff laten zien wat voor iets je op je window wilt hebben, ...
Volgens mij kunnen jullie dit beter regelen buiten GoT om :) Dus dan bespaart dit ons weer extra typen + database ruimte... :)

ivm:
Waar vind/koop/huur/whatever ik [iets] vragen. Tweakers.net Vraag en Aanbod, de pricewatch, De Gouden Gids en andere sites zijn daarvoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 25-03-2004 22:37 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:00

Shaggy

Misantroop pur sang

Als je in tilburg of er omheen woont kan ik het mischien wel voor je doen.

Ik ben zelf tandtechnicus en heb dus een straal apparaat, Glas-parels 50mu en aluminium-oxide 125mu.
van 0 tot 4 bar.

Maar een autodeur oid past er helaas niet in...hehe

Making an ass of myself since the 70's

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

outerspace schreef op 25 maart 2004 @ 22:35:
[...]

[...]

[...]

Volgens mij kunnen jullie dit beter regelen buiten GoT om :) Dus dan bespaart dit ons weer extra typen + database ruimte... :)

ivm:
[...]
Mee eens :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.