Toon posts:

[Linux/IPv6] IPv6 modules voor Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort thuis een debian server draaien.
Als kernel draai ik 2.4.18-bf2.4, ik meende dat deze IPv6 ondersteunde, blijkbaar heb ik dat niet geïnstalleerd.

code:
1
2
3
4
5
insmod ipv6
insmod: ipv6: no module by that name found
server:/home/sinan# lsmod | grep ipv6
server:/home/sinan# ifconfig | grep inet6
server:/home/sinan#

Dus er zijn geen modules op het systeem, dus kan ik ze ook niet laden.

Op google heb ik ernaar gezocht waar ik het niet kon vinden, ook ping6/nslookup6 heb ik niet, dus misschien moet ik het als een geheel set downloaden.

Kernel update kan natuurlijk wel, maar om bepaalde redenen wil ik mijn huidige kernel behouden.

Weet iemand raad voor me?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

2.4.18 support wel degelijk ipv6, maar dan moet je hem wel aanzetten.

Je hoeft de kernel niet te updaten, ja kan wel de support voor ipv6 enablen in je huidige kernel config. Als je tenminste de config file nog hebt van je draaiende kernel.

Als je ipv6 als module opgeeft, kan je deze dus met insmod inschakelen.
Pas na
code:
1
# make modules modules_install

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Hij ondersteund 't al, maar niet als module denk ik. Probeer gewoon je ip's up te gooien. :)

Of anders modprobe ipv6, in plaats van insmod. :)

Verwijderd

Topicstarter
CyberJ schreef op 23 maart 2004 @ 15:43:
2.4.18 support wel degelijk ipv6, maar dan moet je hem wel aanzetten.

Je hoeft de kernel niet te updaten, ja kan wel de support voor ipv6 enablen in je huidige kernel config. Als je tenminste de config file nog hebt van je draaiende kernel.

Als je ipv6 als module opgeeft, kan je deze dus met insmod inschakelen.
Pas na
code:
1
# make modules modules_install
Ik heb Debian zelf op CD, tijdens de installatie(aan het begin) heb ik het gedaan als bf2.4 dus ik heb zelf niks met de hand gedaan, althans niet de kernel zelf gecompileerd.

modprobe ipv6 had ook geen succes:
modprobe: Can't locate module ipv6

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zitten hard in de kernel
dus het werkt al

Verwijderd

Topicstarter
usr-local-dick schreef op 23 maart 2004 @ 17:58:
zitten hard in de kernel
dus het werkt al
Waarom kan ik helemaal niks doen met '6'?
ping6 hoort ook allemaal bij ipv6.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
usr-local-dick schreef op 23 maart 2004 @ 17:58:
zitten hard in de kernel
dus het werkt al
Oh? Hoe komt het dan dat ik in de kernel-config van bf2.4 op de debian-mirrors geen CONFIG_IPV6=y zie staan en het bij de topicstarter niet aan staat dan? Misschien eerst eens verifieren voor je iets roept?
Het is een optie de kernel-source te installeren en dan ipv6 module te selecteren en te compilen als module, misschien dat dat werkt. Waarom wil je eigenlijk geen andere kernel?
Zie ook http://cruisefx.justjohnn...WTO_Debian_Masq_IPV6.html voor een artiekel over ipv6 en debian.

Verwijderd

blaataaps schreef op 23 maart 2004 @ 20:08:
[...]
Oh? Hoe komt het dan dat ik in de kernel-config van bf2.4 op de debian-mirrors geen CONFIG_IPV6=y zie staan en het bij de topicstarter niet aan staat dan? Misschien eerst eens verifieren voor je iets roept?
Zo vreemd is het niet dat dat geroepen wordt hoor. :)

Debian is namelijk een distro die IPV6 compliance nastreeft. Alle programma's die IPV6 ondersteunen zullen door de maintainers dus ook standaard met IPv6 support gecompileerd worden.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 20:00:
[...]

Waarom kan ik helemaal niks doen met '6'?
ping6 hoort ook allemaal bij ipv6.
Ja maar ping6 etc. zijn losse programma's die je onder debian ook even moet apt-getten. Verder vind ik dit wel een bedenkelijk niveau allemaal. Compile een nieuwe kernel, met ipv6 enabled, apt-get de progjes die je wil hebben klaar.

m.a.w. Dicht.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.