[Access] Query met criteria op 2 tabellen

Pagina: 1
Acties:

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik ben op dit moment bezig met een urenregistratie voor een bedrijf en ik zit met het volgende probleem.

In het bedrijf worden activiteiten in de database opgeslagen (in een aparte tabel). Omdat 1 activiteit aan meerdere personen toegewezen kan worden heb ik een tweede tabel gemaakt met daarin Activiteit ID en Medewerker ID.

Nu mijn probleem. Ik heb een query waarin ik alle activiteiten wil laten zien, behalve als (in een formulier) de naam van een medewerker wordt ingevuld als criterium. Dan wil ik namelijk alleen die activiteiten laten zien die toegewezen zijn aan die bepaalde persoon.

Nu heb ik een LEFT JOIN tussen de tabellen zodat hij alle records in 'Activiteiten' toont en alleen de records uit 'Medewerkers op Activiteit' die gelijk zijn.

Dit gaat goed totdat ik een criterium probeer uit te voeren op 'Medewerker ID', dan beperkt access zich nl. automatisch tot de set van activiteiten waar mensen aan toegewezen zijn, terwijl ik dat niet wil in het geval dat er nog geen medewerker is geselecteerd...

Dit is mijn criterium:

code:
1
Like IIf([Forms]![Zoek Activiteit]![Mederwerker ID] Is Null,"*",[Forms]![Zoek Activiteit]![Medewerker ID])

hmmmz probleem is toch lastiger uit te leggen dan ik dacht, hopelijk komt er iemand wijs uit...volgens mij moet de oplossing ook niet zo moeilijk zijn, maar ben er al te lang over aant nadenken...

[ Voor 3% gewijzigd door RealCato op 23-03-2004 14:22 ]

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.