[Excel] Hoe leg ik een link tussen waarden in kolommen.

Pagina: 1
Acties:

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 09:37
Ik heb eigenlijk geen idee of ik het duidelijk kan maken, maar ik zal mijn best doen:

Ik heb 2 kolommen, 1e met datum - 2e met aantal bezoekers.
Nu heb ik met MAX(2e kolom) het hoogste getal uit kolom2 gevonden en dus met MIN(2e kolom) het laagste getal.
Maar nu wil ik de bijbehorende datum (uit kolom1) van die getallen hebben. Maar hoe doe ik dat?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan hiervoor vlookup gebruiken, waarbij die max functie in je vlookup verwerkt. Je krijgt alleen problemen als je max of min twee waardes kan retourneren.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Daar heb je de zoekfuncties van Excel voor: check F1 even op ZOEKEN, HORIZ.ZOEKEN en VERT.ZOEKEN :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• marco_balk
Met VLOOKUP moet je zoeken in de meest linkerkolom en dan kan je een referentie leggen met een andere kolom. Uit de Excel-help:
VLOOKUP
Searches for a value in the leftmost column of a table, and then returns a value in the same row from a column you specify in the table. Use VLOOKUP instead of HLOOKUP when your comparison values are located in a column to the left of the data you want to find.
Maar wat ik wil is dus een waarde zoeken in kolom2 en dus niet in kolom1.....
Zijn er dan nog andere opties? :?

• Reptile209
  • Laatst online: 20:22

Reptile209

- gers -

C1: =A1
C2: =A2
...
Nu heb je de datums in kolom 3 (C) staan. Laat de VLookUp los op kolommen 2 en 3 :).

Zo scherp als een voetbal!

• marco_balk
Reptile209 schreef op 23 maart 2004 @ 15:12:
C1: =A1
C2: =A2
...
Nu heb je de datums in kolom 3 (C) staan. Laat de VLookUp los op kolommen 2 en 3 :).
Yeah, clever!!!
Daarna de kleur van de tekst op wit zetten (zodat je niet 2 kolommen met datums ziet) en het werkt
Thnx!!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

... en maak die kolommen (die je ook ergens bij Z kan zetten) verborgen en je bent er.

edit:

En toen reageerde kwakkie net 8)7

Maar check dus de volgende keer eerst even beter F1 ;)

[ Voor 41% gewijzigd door F_J_K op 23-03-2004 15:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

kwakkie schreef op 23 maart 2004 @ 15:31:
Daarna de kleur van de tekst op wit zetten (zodat je niet 2 kolommen met datums ziet)
Psst - Format > Column > Hide B)

edit:
[F5] gebruiken kan ook geen kwaad. :w @ F_J_K

[ Voor 13% gewijzigd door Rataplan op 23-03-2004 15:35 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1