Ik ben bezig met het schrijven van een query en volgens mij zit ik veel te lastig te denken, zal wel komen door TE veel werken van de afgelopen dagen.
De bedoeling is dat er 1 record uit komt rollen (dus een limit 0,1) , er word geselecteerd op alles wat in de tabel staan (SELECT *) en het moet aan een aantal eisen voldoen:
- het veld ACTIEF = 1
- de datum van vandaag is kleiner of gelijk aan de datum in het veld SPEELDATUM
- de tijd van vandaag is kleiner dan de tijd in het veld SPEELTIJD
dus eigenlijk moet alles weergeven worden dat ACTIEF 1 is en waarbij de datum/tijd nog VOOR de gegeven in SPEELTIJD/SPEELDATUM is.
Ik heb zelf het volgende geprobeerd maar dit werkt niet echt:
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat als er op 24-03-2004 een wedstrijd zou zijn om 13:00 uur zou die ook geselecteerd moeten worden, maar dit werkt dus niet..
Wat zie ik over het hoofd?
De bedoeling is dat er 1 record uit komt rollen (dus een limit 0,1) , er word geselecteerd op alles wat in de tabel staan (SELECT *) en het moet aan een aantal eisen voldoen:
- het veld ACTIEF = 1
- de datum van vandaag is kleiner of gelijk aan de datum in het veld SPEELDATUM
- de tijd van vandaag is kleiner dan de tijd in het veld SPEELTIJD
dus eigenlijk moet alles weergeven worden dat ACTIEF 1 is en waarbij de datum/tijd nog VOOR de gegeven in SPEELTIJD/SPEELDATUM is.
Ik heb zelf het volgende geprobeerd maar dit werkt niet echt:
code:
1
2
3
4
| SELECT * FROM `wedstrijd` WHERE actief = '1' AND speeldatum >= '2004-03-23' AND speeltijd >= "14:10:00" |
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat als er op 24-03-2004 een wedstrijd zou zijn om 13:00 uur zou die ook geselecteerd moeten worden, maar dit werkt dus niet..
Wat zie ik over het hoofd?