Ik zoek een alternatief voor Powerpoint

Pagina: 1
Acties:

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ik heb een probleem :)
Een klant van ons moet vaak presentaties maken. Dit doen ze dan ook al jaren in Powerpoint.
Omdat er verschillende mensen werken zit er dus weinig eenheid in de presentaties.
Werknemer A zet het logo rechts-bovenin en werknemer B zet het logo boven-gecentreerd etc.
Nu zoek ik dus een programma dat ongeveer gelijk staat aan Powerpoint. Dat wil zeggen dat het de standaard zaken zoals plaatjes en teksten tevoorschijn toveren moet bevatten.

Het belangrijkste is dat het programma flink dichtgetimmerd moet kunnen worden :)
bv. Het logo op een vaste plek zetten en dat dan zo op slot gooien dat er niemand met het logo kan gaan friemelen.

Bestaat er een programma als dit ? En wat zijn je ervaringen ?

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

maar dergelijke dingen heeft powerpoint zelf toch? al eens naar de functie dia-model ofzoiets gekeken. Dan kun je zelf een soort van achtergrond maken en die telkens gebruiken als ppt. Gewoon een soort sjabloon

Of is dat niet voldoende?, zijn de werknemers zo eigenwijs dat ze dan alsnog de zaak verplaatsen? :)

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:31

DizzyWeb

Ondertiteld

Je kan toch gewoon een template maken voor Powerpoint en je werknemers vertellen dat ze die template moeten gebruiken!?

Of heb je werknemers die het toch wel beter weten en lekker doen wat de baas niet wil? :P

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Werknemers kunnen goed overweg met powerpoint, het moet echt een progje zijn dat een beheerder kan dichttimmeren :)

nikszolekkeralss.exe

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26

lier

MikroTik nerd

Likkepot,

Waar heb je het nu helemaal over...?
Dichttimmeren ???
Je gebruikers een ander pakket door de strot duwen ?

Lees eens de replies en ga eens stoeien met PowerPoint !

Daarnaast zou zoiets procedureel vastgelegd moeten worden en heb jij dus geen probleem, maar heeft de klant een probleem !

Nogmaals, verdiep je eens in PowerPoint (ja, dit is echt heel goed "dicht te timmeren" !)

[ Voor 38% gewijzigd door lier op 23-03-2004 14:18 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:58

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

OpenOffice heeft een programma dat Presentation heet.

Het werkt in grote lijnen hetzeldfe als PowerPoint, ook het openen van PPT bestanden kan gewoon.

Omdat het OpenSource is mag je gewoon de broncode pakken en zelf gaan knutselen om het dicht te timmeren.

Je kan natuurlijk ook gewoon een template maken voor PowerPoint en een cursusmiddag inlassen waarbij je vertelt hoe ze hem moeten gebruiken, en als ze het niet doen ze geen presentaties meer mogen maken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
lier schreef op 23 maart 2004 @ 14:16:
Likkepot,

Waar heb je het nu helemaal over...?
Dichttimmeren ???
Je gebruikers een ander pakket door de strot duwen ?

Lees eens de replies en ga eens stoeien met PowerPoint !

Daarnaast zou zoiets procedureel vastgelegd moeten worden en heb jij dus geen probleem, maar heeft de klant een probleem !

Nogmaals, verdiep je eens in PowerPoint (ja, dit is echt heel goed "dicht te timmeren" !)
Welkom.
Je snapt best wat ik bedoel met dichtimmeren :) Niet zo vervelend agressief posten. Is niet stoer.
Als de klant een probleem heeft, dan heb ik een probleem. Laat maar zitten :Y) :/
Johnny schreef op 23 maart 2004 @ 14:17:
OpenOffice heeft een programma dat Presentation heet.
.......
Je kan natuurlijk ook gewoon een template maken voor PowerPoint en een cursusmiddag inlassen waarbij je vertelt hoe ze hem moeten gebruiken, en als ze het niet doen ze geen presentaties meer mogen maken.
Ja OpenOffice heeft idd zoiets maar het probleem is dat het teveel op pp lijkt haha.
En tja, de mensen kunnen met pp overweg. Het is hetzelfde alsof ik jouw een windows xp cursus ga geven :>
En je kan het de mensen wel uitleggen hoe ze de huisstijl moeten toepassen, maar als het een keer niet uitkomt met de lengte van de tekst dan wordt er toch met het logo geschoven etc.

[ Voor 4% gewijzigd door likkepot op 23-03-2004 14:24 ]

nikszolekkeralss.exe

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nogmaals: je kunt dat in Powerpoint al gewoon vast zetten door het niet "op de voorgrond" te zetten. Maar je wilt een programma dat geen Powerpoint is, maar het mag niet te veel op PPT lijken en tegelijkertijd moet het precies op PPT lijken omdat er anders een cursus nodig is? You've lost me ;)

Topictitel trouwens even OntHelpt!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25
likkepot schreef op 23 maart 2004 @ 14:23:
En je kan het de mensen wel uitleggen hoe ze de huisstijl moeten toepassen, maar als het een keer niet uitkomt met de lengte van de tekst dan wordt er toch met het logo geschoven etc.
Opnemen in het huishoudelijk reglement en persoonlijke targets en mensen er keihard op afrekenen bij beoordelingen op het moment dat ze zich er niet aan houden.

Waarom wil je per se iets met technische maatregelen oplossen als het geen technisch probleem betreft?

Uiteraard stel je wel enkele templates ter beschikking, desnoods met een aantal slides die als basis geen logo's of andere elementen bevatten maar bijvoorbeeld wel de juiste kleurstelling, etc.

Bedenk goed dat afwijken van de 'standaard' (powerpoint) waarschijnlijk tot grote problemen leidt.

Verwijderd

Als je het in powerpoint/presentation vastzet, dan kun je toch gewoon afspraken maken dat ze dat moeten laten staan? Ik denk niet dat er software is die het allemaal gaan password protecten ofzo, men gaat er normaal vanuit dat mensen wel met een sjabloon of huisstijl kunnen omgaan :)

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
F_J_K schreef op 23 maart 2004 @ 14:25:
Nogmaals: je kunt dat in Powerpoint al gewoon vast zetten door het niet "op de voorgrond" te zetten.

Dit kan de gebruiker makkelijk zelf uitzetten. Dus daar moet een soort beveiliging voor komen.

Maar je wilt een programma dat geen Powerpoint is,
Juist :)

maar het mag niet te veel op PPT lijken
mag wel, er moeten de basis opties van PPT inzitten

en tegelijkertijd moet het precies op PPT lijken omdat er anders een cursus nodig is? You've lost me ;)
cursus niet nodig, mensen zijn heel goed met PPT en PC's in het algemeen. Té goed, want ze kunnen dus templates verwijderen/aanpassen. Dus dat moet beveiligd worden

Topictitel trouwens even OntHelpt!
sorry

nikszolekkeralss.exe

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Andersom geldt trouwens ook: als de huidige huisstijl te veel afwijkt van wat de mensen nodig hebben, is het misschien handiger om de huisstijkl iets aan te passen of een tweede standaardalternatief aan te bieden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
F_J_K schreef op 23 maart 2004 @ 14:34:
Andersom geldt trouwens ook: als de huidige huisstijl te veel afwijkt van wat de mensen nodig hebben, is het misschien handiger om de huisstijkl iets aan te passen of een tweede standaardalternatief aan te bieden :)
Weet je wat dat kost :D
Briefpapier, brochures, folders, vloermatten :+ etc. Dit kan niet :)
De huisstijl is goed, mensen moeten alleen niet er mee gaan knoeien.

Klant is koning en ze willen nu eenmaal controle over de presentaties hebben..

Maar het ziet er dus naar uit dat zo'n programma niet bestaat..
Als J_F_K het al niet weet :)

Dan mag er iemand hier heel hard z'n best gaan doen met het programmeren
* likkepot gooit het De Grote Programmeerbijbel naar collega

[ Voor 18% gewijzigd door likkepot op 23-03-2004 14:47 ]

nikszolekkeralss.exe

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

likkepot schreef op 23 maart 2004 @ 14:40:
Weet je wat dat kost :D
Briefpapier, brochures, folders, vloermatten :+ etc. Dit kan niet :)
De huisstijl is goed, mensen moeten alleen niet er mee gaan knoeien.

Klant is koning en ze willen nu eenmaal controle over de presentaties hebben..
True :P
Ahzo, je probleem is dat men te veel weet :p
Dan zouden ze eigenlijk ook slim genoeg moeten zijn om een uitleg te snappen, waarom er eigenlijk een standaard bestaat :X

Een "foute" omweg is het template steeds weer terug te zetten met een beveiligde macro.

Maar inderdaad zou een aangepaste versie van het opensource OO.org een oplossing zijn. Wel een die een hoop werk vereist en is te omzeilen door OO.org zelf opnieuw te downloaden en installeren.

En hands-on ervaring met andere Windows progs heb ik niet dus die zal ik niet opnoemen :P

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26

lier

MikroTik nerd

Likkepot,

Ik ben blij dat ik je een beetje kan prikkelen !

Heb je je post al een keer doorgelezen ?
Volgens mij spreek je jezelf aan alle kanten tegen.
Naar mijn (bescheiden) mening weet de klant niet echt wat ze wil (of zie ik dit verkeerd ?) !

PowerPoint biedt alle mogelijkheden, de huisstijl is al aanwezig en een ander pakket gaat volgens mij niets van toegevoegde waarde brengen...

Misschien wil je met ons delen wat je zelf wil /waar je zelf aan denkt !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

likkepot> Is het niet gewoon makkelijker om een company policy op te zetten waarin gesteld wordt aan welke voorwaarde een presentatie moet voldoen? Dat is toch de normale gang van zaken binnen een huisstijl, of je nu een folder ontwerpt of een pp presentatie. Ik vind het raar dat je mensen op deze manier restrictisch gaat opleggen, ze gaan alleen maar meer hun best doen om daar hacks voor te verzinnen. Als er een duidelijke policy komt, met hele duidelijke afspraken, dan kun je mensen er gewoon op aanspreken als ze niet luisteren.

Ja, ik weet dat dat niet is wat je wilt horen ;) Maar ik zei het toch even, omdat dit volgens mij ook de reden is dat dit niet out of the box verkrijgbaar is :)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Maak één goeie template voor Powerpoint, en gooj dan op alle pc's alle andere templates weg. Die zijn dan toch niet meer nodig. Als je het logo integreert in de achtergrond kunnen ze er ook niet meer mee gaan schuiven. Etc. Er ligt érgens wel een oplossing te wachten :)

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 14:51:
likkepot> Is het niet gewoon makkelijker om een company policy op te zetten waarin gesteld wordt aan welke voorwaarde een presentatie moet voldoen? Dat is toch de normale gang van zaken binnen een huisstijl, of je nu een folder ontwerpt of een pp presentatie. Ik vind het raar dat je mensen op deze manier restrictisch gaat opleggen, ze gaan alleen maar meer hun best doen om daar hacks voor te verzinnen. Als er een duidelijke policy komt, met hele duidelijke afspraken, dan kun je mensen er gewoon op aanspreken als ze niet luisteren.

Ja, ik weet dat dat niet is wat je wilt horen ;) Maar ik zei het toch even, omdat dit volgens mij ook de reden is dat dit niet out of the box verkrijgbaar is :)
Je hebt gelijk, maar niet iedereen houdt zich er simpelweg aan. Net zoals jij nu vanaf je werk aan het GoT'en bent wat vast niet helemaal de bedoeling etc. :)
Je snapt het wel, het is maar een klein dingetje, en mensen zien het ook maar als een klein dingetje, alleen is het grafisch gezien en heel ander verhaal.
Vandaar deze vraag voor zo'n software mogelijkheid. ;)

J_F_K,
waar vind ik iets meer over 00.org ?

nikszolekkeralss.exe

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

likkepot schreef op 23 maart 2004 @ 14:40:
Maar het ziet er dus naar uit dat zo'n programma niet bestaat..
Als J_F_K het al niet weet :)

Dan mag er iemand hier heel hard z'n best gaan doen met het programmeren
* likkepot gooit het De Grote Programmeerbijbel naar collega
Whehe. Nee ik weet lang niet alles, alle programma's naast PPT ken ik zeker niet :+
Maar http://presentatie.pagina.nl helpt daar wel mee trouwens.
likkepot schreef op 23 maart 2004 @ 14:56:
J_F_K,
waar vind ik iets meer over 00.org ?
Ah, ik had het - lui dat ik ben - afgekort, OO.org = OpenOffice.org :)

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
F_J_K schreef op 23 maart 2004 @ 14:58:
Whehe. Nee ik weet lang niet alles, alle programma's naast PPT ken ik zeker niet :+
Maar http://presentatie.pagina.nl helpt daar wel mee trouwens.
Bedankt, hier ga ik de rest van de dag maar eens rondhangen

Ah, ik had het - lui dat ik ben - afgekort, OO.org = OpenOffice.org :)
hahaha ik kwam al op een rare dranksite terecht toen ik 00.org (dubbel nul) intikte. haha dom van mij.
Ik laat wel iets horen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door likkepot op 23-03-2004 15:05 . Reden: tags niet afgesloten :/ ]

nikszolekkeralss.exe

Pagina: 1