hoe ondertiteling permanent onder divx te zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• petezah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-08-2021
hey
ik wil mijn divx film branden op dvd en ik moet er ondertiteling onder hebben
maar ik wil de film niet conventeren naar mpeg2
hoe moet ik de ondertiteling onder mijn divx film zetten?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik vindt dat persoonlijk een beetje een vreemde redenatie. Als je het ondertitel bestand er gewoon bijbrandt pikt bsplayer (of welke speler je ook gebruikt) het toch wel?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
Een reden zou kunnen zijn dat je niet voor of achteruit kan spoelen met ondertiteling? (Althans ik niet met Subsync Subtitled media player)

Maar op http://www.doom9.nl/ kan je onder "gidsen" jou antwoord wel vinden, succes ermee iig ;)

Eve char: Warock <TEST>

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:30

netblade

Sunrise

Janoz schreef op 23 maart 2004 @ 13:53:
Ik vindt dat persoonlijk een beetje een vreemde redenatie. Als je het ondertitel bestand er gewoon bijbrandt pikt bsplayer (of welke speler je ook gebruikt) het toch wel?
hij bedoelt voor svcd waarschijnlijk

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Verwijderd

thx ik ben weer blij ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 14:00 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

petezah schreef op 23 maart 2004 @ 13:51:

ik wil mijn divx film branden op dvd en ik moet er ondertiteling onder hebben
van wie moet dat?

• petezah
kijk
ik wil met cd easy creator 6 mijn eigen dvd samenstellen met eigen menu enzo
ik kan mijn avi bestand er gewoon tussen zetten maar ondertiteling pakt ie niet los
dus het is de bedoeling dat ie gewoon in de film zit

Verwijderd

Daar zijn allerlei gidsen voor kan je gewoon met BETERE burn programma's doen... Maar je moet niet proberen het in een Divx te zetten... gewoon een leuk progje bij Doom9 bekijken en het lukt zo! DVDmaestro kan dat heel goed!

kijk hier ff : http://www.doom9.nl/mpg/dvdauthoring.htm

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 14:07 ]

• petezah
thanks
zal ff proberen

Verwijderd

Ik zet mijn vraag maar in dit topic omdat deze bijna hetzelfde is als de al gestelde vraag.......................

(divx naar dvd)(geen svcd)
Ik heb een divx NTSC film met ac3 geluid dit alles heb ik omgezet naar pal-video en pal-ac3 geluid. Omdat de film is omgezet loopt mijn ondertiteling ook niet meer gelijk (met ffdshow en virtualdub zie ik naar encorderen(tmpgenc) dat de sub niet gelijk loopt ) (geluid en beeld horen,zien en lopen perfect!).

Ik wil dus eigenlijk voor dat ik van divx naar dvd ga converteren dat de ondertiteling al permanent in mijn divx zit zodat ik hier geen omkijken meer naar heb!

Is hiervoor een programma? zo ja welke thx:) (graag namen in geen internet sites)

Alvast super bedankt

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-05 15:39
Als je de ondertiteling écht permanent in je in divx wilt zetten moet je via virtualdub (of een ander programma) je ondertiteling "inbranden". Dit houdt wel in dat je hele film opnieuw ge-encodeerd moet worden en dat betekent kwaliteits verlies.

Wat betreft ntsc naar pal (~24 fps naar 25 fps):

Je kan de sub inlezen in een ondertiteling-bewerkingsprogramma en hem op 25 fps instellen, of gewoon je subs versnellen. Ik gebruik G400 om mn subs af te spelen, die staat standaard op een snelheid van 1000 (wat gelijk is aan ~24fps) dus zet je hem gewoon op (25/24)x1000=1042 en voilá, je subs lopen weer gelijk!

Verwijderd

alvast bedankt zippie ik zal het eens gaan proberen O-)

b.t.w. je gebruikt G400 tijdens het verwerken van de divx in tmpgenc?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 14:43 ]

Verwijderd

Waarom laat ge DivX eigelijk ni gewoon DivX en brand da zo op een CD-R ????

Verwijderd

omdat ik de film met een dvd speler wil bekijken en mijn dvd speler speeld geen cd-r divx films :'(

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:16

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:34:
omdat ik de film met een dvd speler wil bekijken en mijn dvd speler speeld geen cd-r divx films :'(
Waarom doe je niet gewoon een kabeltje van je pc/tv-out naar je TV?
Zo heb ik het zelf thuis ook, zelfs inclusief 2 muizen op mijn pc (eentje naast tv).
Andere optie is een andere dvd-speler kopen die het wel kan (vanaf 199 euro).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tja de meeste spelers pakken wel een VCD en SVCD. Je kunt dus met tmpgenc je divx omzetten naar mpeg1/2. Met fddshow kun je hier een ondertiteling bij zetten. Nu heb je dus een mpeg met ondertiteling ingebakken. Deze kun je als vcd branden en afspelen met je dvd speler.

Ik weet niet of je vcd op een dvd ipv gewone cd kan zetten. Dat is afhankelijk van je dvd speler. Maar anders is het met dvdmeastro o.i.d. wel mogelijk deze mpeg om te zetten in een vob (dvd bestand)

[ Voor 28% gewijzigd door Noork op 06-04-2004 14:47 ]

Verwijderd

1. omdat de pc boven staat--- dus geen geluid---- verder moet ik dus een kabel van tig meter aanschaffen :S
2. ik niet de hele tijd de computer aan wil hebben als ik de film bekijk
3. kan ik de films ook bij vrienden kijken
4. divx naar dvd geeft bijna geen beeld kwaliteit verlies en ik heb niet voor niets een dvd brander B)

etc....
verder met mijn probleem

Ik heb de snelheid van mijn ondertiteling op 1042 (ffdshow) gezet.... helaas zie ik bij m'n preview (tmpgenc) dat de sub nog steeds niet gelijk loop (g-spot geeft echter wel aan FPS:25.000)
iemand nog een tip? verder vind ik het niet de moeite om de divx naar een vcd of svcd om te zetten ---> teveel beeldkwaliteits verlies.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 14:55 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:51:
Ik heb de snelheid van mijn ondertiteling op 1042 gezet.... helaas zie ik bij m'n preview (tmpgenc) dat de sub nog steeds niet gelijk loop (g-spot geeft echter wel aan FPS:25.000)
iemand nog een tip?
Ja fddshow gebruiken. Je hoeft helemaal niks met snelheid in te stellen. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat tijdens het normaal afspelen van de divx de ondertiteling wel synchroon is. Anders kun je dit met subtitletool even aanpassen. je kunt converteren naar een 25fps microdvd sub.

Verwijderd

http://abdul1.netfirms.com/

op deze site vind je dus echt alles over ondertitelen maken van svcd enzo

zelf heb ik ook ooit srt in avi gezet en het werkte goed moet ik zeggen. vergeet wel niet om eerst geluid uit je avi te halen want die was erna dus niet meer synchroon bij mij.

bij het omzetten naar svcd vervolgens kun je dan die wav gebruiken zodat sound weer goed is.

edit:

wel eerst de sub gelijk zetten met de film via subsync oid

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 15:03 ]

Verwijderd

THX! na het gebruik van de subtitle tool is het me gelukt! hij loopt gelijk! yoepie! thx allen!
Pagina: 1