[ISDN] Bellen met de pc

Pagina: 1
Acties:

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 14:46
Mischien ene n00b vraagje maar ik wil bellen vanuit mn pc. Dus niet met mn pc maar netzoals met een 56k modem.. Je klikt een nummer aan op je pc en de modem in je pc gaat bellen en je neemt de hoorn van de haak en je kunt praten. Ik weet dat dit kan maar gaat dit ook zo bij isdn? of gaat dit niet ?

Alvast bedankt

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt hier speciale programma's voor. Je hebt echter wel een microfoontje nodig natuurlijk :) En ja, dit werkt ook via ISDN.

[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 23-03-2004 13:48 ]

• Zed_no1
ja maar dat wil ik juist niet !
ik wil juist dat ik via de pc de telefoon aanstuur zeg maar
dus dat ik wel gewoon de hoorn in de hand heb om het zo maar te zeggen
:)

[typo]

[ Voor 4% gewijzigd door Zed_no1 op 23-03-2004 13:55 ]

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Wij verkopen voip toepassingen waar dit tot de standaard funktionaliteit behoort. Het is niet iets wat je zo ff in een pc en een standaard telefoon implementeerd, aangezien je moet inhaken op de besturingssoftware van de telefoon. Zoals opgemerkt, tis makkelijker om een headsetje aan je PC te hangen, zodat deze de funktie van telefoon overneemt.

Als alternatief kun je nog kijken of je iets met TAPI kunt doen, daar zijn drivers voor zodat je bijv. vanuit Outlook contacts je telefoon aanstuurt.

[ Voor 19% gewijzigd door Telco op 24-03-2004 10:32 ]

Vandaag geen signature

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het antwoord is dus NEE, want je ISDN kaartje in je pc is niet gekoppelt met je ISDN telephone (of AB adapter), je hebt bijv. ook 2 kanalen, automatisch wordt een vrije kanaal gekozen. Je kunt volgens mij ook geen lijn van 1 isdn apparaat naar een ander overzetten (zonder centrale!)

Bij analoog deelde je dezelfde lijn en die was dus ook nog analoog, wat alleen op analoge signalen reageerd qua besturing, daar kon je dus ook met 2 toestellen tegelijk de lijn beluisteren.

Beetje vaag uitgelegd, maar het idee is hopelijk duidelijk

• Zed_no1
Nog niet helemaal we hebben hier een vox alliance 30 centrale.

Maar je moet dus dan al in de de software van het isdn telefoon toestel in haken als ik het goed begrijp

• Zed_no1
en kun je dan niet je isdn kaart in je pc koppelen met de data line op de telefoon en zo doorlinken?

[ Voor 15% gewijzigd door Zed_no1 op 24-03-2004 12:27 ]

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Waarom wil je per se de PC de lijn laten openen en laten nummeren? Het is logischer om de opdracht aan je telefoon/centrale te sturen en deze het te laten uitvoeren.

Kortom; in ISDN kun je niet je datakanaal ineens op een ander device gooien, dat geeft gegarandeerd addresseringsproblemen. Kijk eens of je vox middels TAPI te sturen valt.

Vandaag geen signature

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Telco schreef op 24 maart 2004 @ 12:29:
Waarom wil je per se de PC de lijn laten openen en laten nummeren? Het is logischer om de opdracht aan je telefoon/centrale te sturen en deze het te laten uitvoeren.

Kortom; in ISDN kun je niet je datakanaal ineens op een ander device gooien, dat geeft gegarandeerd addresseringsproblemen. Kijk eens of je vox middels TAPI te sturen valt.
Hij wil waarschijnlijk een sort-of telefoonboek-met-belprogsel op z'n pc gebruiken en dan met z'n standaard simpele telefoon bellen B)

• Zed_no1
inderdaad het bedrijf waar ik un stage loop heeft men ene eigen relatie beheer programma met 27.000 relaties en telefoon nr's als je veel moet bellen scheelt het veel als je in het programma het nr maar hoeft aan te klikken in plaats van het steeds opnieuw intikken er van

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Wij hebben collega connect. Belt een intern nummer. Spreekt de naam van je collega en wordt doorverbonden.
Werkt supermooi... maar zal niet echt toepasbaar zijn bij jou ISDN

http://www.tnotelecom.nl/headline_bekijk.asp?hid=1853

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 15:23

Pogostokje

* twiet *

Zed_no1 schreef op 24 maart 2004 @ 13:25:
inderdaad het bedrijf waar ik un stage loop heeft men ene eigen relatie beheer programma met 27.000 relaties en telefoon nr's als je veel moet bellen scheelt het veel als je in het programma het nr maar hoeft aan te klikken in plaats van het steeds opnieuw intikken er van
Dat wodt dan al een hele andere situatie als die je eerst beschreef. Vraag gewoon wat je weten wil. :)

Wat jij nodig hebt is een CTI koppeling. Je VOX zal, als het een beetje professionele centrale is, vast wel een LAN koppeling hebben waar je met CTI aan kan werken, al of niet met integratie in je software. Eventueel kan je in de weer met zaken als softphones. Ik denk dat je het beste eens de specs van die centrale kan opvragen voor je verder zoekt.

Mocht dat allemaal niet werken dan heb je voicekaarten voor in je PC, maar of dat is wat je zoekt ... het is in ieder geval omslachtig.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Zed_no1
Ja sorry heb ook verder geen ervaring/kennis met/van ISDN dus voor mij is het maar wat vissen.

Maar je zegt dus dat ik die specs van dat ding moet zoeken om te kijken of er lan in zit.
En dan met CTI koppelingen gaan werken?
En waar kan ik meer info daarover vinden?

alvast bedankt :)

• Zed_no1
heb al wat gevonden van cti van een bedrijf die dat doet...
Pagina: 1