SuSe en Modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54
Sinds kort heb ik Suse Linux op mijn pc staan. Ik heb een 1456PH-L Dynalink intern modem. Deze modem wil ik graag werkende hebben onder linux (dan doet alles het *D). Weet iemand hoe dit moet? Het is een Lucent (win) modem, ik heb al op internet gezocht en kon veel informatie vinden maar het lukt me niet |:( om linux em te laten vinden. Can some linux expert help me? I hope so.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
mmmh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

het woord zegt et al: winmodem...

denk daar maar es heel diep over na

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
duh! onder windows heten die modems winmodems. Onder linux linmodems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je niet tovallig een site tegen gekomen (ik weet effe de URL niet) waar nogal uitgebreid staat vermeld dat een WINmodem geen modem is.
Ik had voor mijn Linux tijd (wijsheid komt met de jaren) ook zo'n soft/win/PCI-modem-ding :(. Nu ik RedHat draai heb ik een externe Sela gekocht. Fijn ding.
Ik heb begrepen dat een extern modem altijd werkt. Vaak staat overigens in de bijgeleverde documentatie alleen iets over Windows te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
Ja dat heb ik gelezen. Ik denk dat ik maar een extern modem aanschaf, een extern modem is toch altijd een 'hardware' modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 20:53 schreef GangstahX het volgende:
duh! onder windows heten die modems winmodems. Onder linux linmodems.
Sorry ik mag misschien een Linux LEEK zijn [ondanks Suse 6.2 ], maar wat je hierboven schreef is TOTALE ONZIN. Crap.
Ik zou eerst maar eens opzoeken wat Winmodem betekend ipv linmodem op te gaan schrijven !

[Ohja Die-Harders, scheldt me maar flink uit, I deserve it :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb je je andwoord:

Dat gaat om zogenaamde "WinModems" ofwel modems met Host Signal Processing (HSP). Dat zijn `uitgeklede' (en daarom heel goedkope) modems, die eigenlijk niets meer zijn dan een geluidskaart. De processor van de PC moet al het zware werk doen. De manier van communiceren tussen deze modems en processor is echter geheim en voor elke fabrikant anders. Er worden Windows-drivers bijgeleverd, maar Linux is open-source "en dus taboe". Als je zo'n modem hebt, kun je 'm beter weggeven aan een Windows-fan en zelf een echt modem kopen. Merk op dat externe modems geen WinModems kunnen zijn, en dus altijd bruikbaar zijn in Linux. USB-modems worden waarschijnlijk ook ondersteund, maar daar moet je een onstabiele development-kernel voor draaien.

... iedereen een beetje gelijk nietwaar.
Pagina: 1