Toon posts:

Checkdisk heeft mn HD gewist!!! :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze week heb ik 2 nieuwe schijven gekocht, nl een 120 GB maxtor (met 2 mb cache) en een maxtor 200 GB (met 8 mb cache).

Heel trots zet ik ze in mn computer, maak er partities van en verplaats mn data naar de 200 gig-schijf. Hierop staan 2 NTFS-partities van 95 gig (meer kon niet).

Op de andere schijf heb ik mn windows gezet. Met partitionmagic heb ik 3 NTFS-partities gemaakt; 2x 20 en 1x 75 gig. Beide 20 gig partities zijn voor een windows xp bedoeld. Het installeren daarvan ging alleen niet geheel vlekkeloos. Het was wel een aardig gekloot om windows op beide partities draaiende te krijgen, maar misschien was ik daar gewoon niet geduldig genoeg voor.

Nu het probleem: Tijdens opnieuw opstarten bij het installeren van windows begon windows vaak met checkdisk op shijf F en G. Dit zijn de partities op die 200 gig schijf waar ik eigenlijk niet aan heb gezeten bij het installeren van windows. Heel vaag dus, maar goed, ik vond het verder wel best. Maar nou vond hij meestal "zwevende bestanden" en beweerde deze te herstellen. Maar de laatste keer was hij ook inedxen of zoiets aan het verwijderen! Dat was niet de bedoeling dacht ik! En ja hoor, toen ik in mn partitie F keek was die ineens leeg!!! Daar stonden enorm veel opnames op die ik had gemaakt, dus dat is wel knap klote!

Dus ja, toen ben ik hier op het forum gaan zoeken naar programmatjes voor datarecovery, en kwam getdataback tegen. Dus die heb ik geinstalleerd en laten scannen op verschillende manieren, maar tot nu toe zonder goed resultaat. Hij komt alleen met bestanden aanzetten die er nog wel op staan (system volume info en dat soort troep) en met recover lost files aangevinkt komen er allemaal vage bestandjes die nergens op slaan tevoorschijn (totaal 57 gig, terwijl ik er maar 15 gig op had staan :? ).

Máár nou heb ik met physical drive scannend wel iets tevoorschijn gekregen! Bij stap 4 staat een partitie die erg goed zou kunnen kloppen, maar als ik door switch naar stap 5 staan er 2 bestanden met size 0..... Als ik dan bij stap 4 die indeling selecteer en op next klik, krijg ik een schermpje waarbij ik heel veel bestandsnamen voorbij zie vliegen van bestanden die ik kwijt ben en terug wil halen, maar daar staan dan dit bij: "Index info NOT added Filename=...."

Het gaat daar dus om de bestanden die ik nodig heb! Kennelijk heeft Getdataback ze wél gevonden maar laat ze niet zien! Wie O Wie kan me helpen?!

Verwijderd

Scandisk start niet voor niks op in het begin, waarschijnelijk kan het zo zijn dat je hd defect is of iets dergelijks. Om dat uit te sluiten kun je ff Powermax bij Maxtor downloaden en een floppy laten maken om ff te scannen.

Dan kun je in ieder geval uitsluiten of ze wel of niet defect zijn.
Ik heb hier ook enkele recovery programma's liggen, maar ze werken allemaal even min.

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
ik heb dit onlangs ook gehad.

met mijn 36 GB WD Raptor, 200GB WD en mijn 80GB WD schijven. Ook indexen geremoved etc. Dit resulteerde bij mij niet in direct dataverlies op mijn 200GB disk.

de 70 GB aan mp3 muziek was nog op de schijf zichtbaar. Maar als ik ze af wil spelen gebeurt er niets. Verder onderzoek wees uit dat alle bitjes in de file 1 kant opgevallen zijn (alles=0)

heel hoerig als je het mij vraagt. Volgens mij had ik toen net een installatie van winxp prof zonder sp1 gedraaid.

Heb nu tussen mijn ~200GB(datadisk) schijf en mijn 80GB disk~ een aan/uit knopje gemaakt op de voeding zodat ik ze aan uit kan zetten. Dit gebeurt mij daarom niet nog een keer.

[ Voor 9% gewijzigd door KiNgSiZZe op 23-03-2004 15:37 ]

As finishing touch god created the Dutch

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-03 15:19

Thomix

cAFFEÏNE!

Ik heb met dit soort dingen al een paar keer veel plezier gehad van Testdisk http://www.cgsecurity.org/testdisk.html
Das een programma dat partitietabellen opnieuw aan kan maken; ik meende dat het ook met NTFS partities werkt.

ha ja:
Works with the following partitions:
- FAT12 FAT16 FAT32
- Linux EXT2/EXT3
- Linux SWAP (version 1 and 2)
- NTFS (Windows NT/W2K/XP)
- BeFS (BeOS)
- UFS (BSD)
- Netware
- ReiserFS

Tis nog eens freeware ook, heel klein, gewoon op een bootflop/cd gooien en kijken of ie er nog wat mee kan.

Verwijderd

Yep, ik heb er ook goede ervaring mee. Het werkt zelfs beter dan die programma's waar je ook nog eens voor moet betalen :S.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie!!! Ik heb Powermax gedraaid, de harde schijf is helemaal ok. Ook heb ik met Testdrive de schijf geanalyseerd, maar die liet hetzelfde zien als windows verkenner... :|

Maar ik ben tot een nieuwe ingeving gekomen: Ik had dus 2 partities gemaakt met Partition magic, máár: sinds gisteren (nog voordat het gebeurde) liet partition magic ineens een stuk unallocated diskspace zien van 7,2 Mb nog vóór de eerste partitie van die schijf (die dus gewist is). Ik heb toen ook Bootmagic zitten installeren, maar toen maakte ik een foutje, want ik had op de andere schijf ook een kleine fat-partitie aan het begin gemaakt. Per ongeluk heb ik toen die kleine partitie van 7 mb op de 'fatale' hd geformatteerd voor BootMagic, maar dat was dus waarschijnlijk heel dom |:(

Het zou kunnen dat Partitionmagic gewoon niet goed wijs was/is en dat ik met dat foutje de index van de gewiste partitie heb zitten verneuken! :'( Vervolgens heeft checkdisk er weer een zooitje van gemaakt.

Conclusie: de partitie is nu gewoon bruikbaar, ik kan er wel bestanden op kwijt (heb ik niet gedaan, want dat zou heeeel dom zijn!), maar de bestanden die ik erop had staan zijn eraf geknikkerd door een fout in het begin van de partitie. De inhoud daarvan staat nog wel gewoon op mn HD, alleen tot nu toe is het dus nog niet gelukt om die ervan af te halen....

Ik ga nog wel even klooien met GetDataBack, misschien dat er tóch een oplossing is, maar zoals boven gemeldt heeft dat ook tot nu toe alleen tot frustratie geleid. Dus als iemand anders nog een suggestie heeft.... HEEL GRAAG!! _/-\o_

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-03 20:55
wanneer leren mensen nou voordat ze partition magic installeren / of gebruiken eerst een backup te maken..

Partition magic vernaggelt je data.
Getdataback haalt alleen nog maar rommel terug.

Is mijn ervaring tot nog toe.

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Verwijderd

Ik weet niet of je het weet maar 200Gb valt eenmal moelijk te backuppen tenzij je het niet erg vindt om erg veel kosten te gaan maken. DVD & CD r 's niet niet zo heel betrouwbaar. Dan kon je nog beter een 200gb schijf er bij aanschaffen om daar die backup op te gaan maken maar ik denk niet dat het Chaserik's bedoeling is om zoveel geld te gaan uitbestenden voor een backup.

Chaserik,
Je zou het nog kunne proberen met r-studio 2.0 FAT/NTFS

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:51:
Ik weet niet of je het weet maar 200Gb valt eenmal moelijk te backuppen tenzij je het niet erg vindt om erg veel kosten te gaan maken.
Ik weet niet of je het weet, maar het gaat over 15 GB data.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

lobotm schreef op 23 maart 2004 @ 19:41:
Partition magic vernaggelt je data.
Getdataback haalt alleen nog maar rommel terug.

Is mijn ervaring tot nog toe.
Als je weet wat je doet en de handleidingen goed door leest is er in principe met deze producten niets mis. Dat is MIJN ervaring, overigens geldt dit voor ELK programma.

Ellende en problemen worden het meest toch echt veroorzaakt door de gebruiker zelf. Dat dit zo is wordt weer bewezen door de TS. Het blijkt dat hij in eerste instantie niet helemaal het complete verhaal heeft verteld. De meest belangrijke achtergrondinformatie geeft hij pas in zijn 2e posting waaruit je kunt concluderen dat hij waarschijnlijk geen idee had waar hij mee bezig was. (nofi)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 23 maart 2004 @ 20:04:
[...]

Als je weet wat je doet en de handleidingen goed door leest is er in principe met deze producten niets mis. Dat is MIJN ervaring, overigens geldt dit voor ELK programma.

Ellende en problemen worden het meest toch echt veroorzaakt door de gebruiker zelf. Dat dit zo is wordt weer bewezen door de TS. Het blijkt dat hij in eerste instantie niet helemaal het complete verhaal heeft verteld. De meest belangrijke achtergrondinformatie geeft hij pas in zijn 2e posting waaruit je kunt concluderen dat hij waarschijnlijk geen idee had waar hij mee bezig was. (nofi)
Naja, ik wist echt wel waar ik mee bezig was, maar vind je het ook niet vaag dat er ineens een partitie van 7 Mb uit de lucht komt vallen?! Toen ahd ik nog zoiets van: tja, dat klopt niet helemaal, maar ik zal er maar vanaf blijven want het werkt nu opzich wel. Maar toen begon dat checkdisk dus te kloten en nadat ik iets stoms met die kleine partitie had zitten doen (onoplettendheid zou ik het eerder noemen dan geen know how) heeft checkdisk maar meteen alles eraf geflikkerd.
En ik weet het ja, ik ahd die bestanden ff op een andere HD moeten zetten..... Maar dat heb ik dus niet gedaan |:( en daarom vraag ik of er iemand is die misschien nog iets weet, want ik ben aardig wanhopig aan het raken.. :|

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Die ineens opduikende partitie zal zijn gekomen omdat je waarschijnlijk een extended partition hebt aangemaakt. In dat geval onstaat er nl. een niet gebruikte partitie in jouw geval van ca. 7 GB. Verder kan ik daar ook geen verklaring voor geven.

Het enige wat je nog zou kunnen proberen is proberen met andere programma's dan je nu hebt gebruikt je data terug te halen. Er zijn er zat van. Uithuilen en opnieuw beginnen helaas.

ARME AOW’er

Verwijderd

heb je easyrecovery van ontrack al geprobeerd.
Met dit programma kan je een raw recovery van je schijf uitvoeren.je kunt met dit programma ook de files specificerendie je wilt recoveren als je de signature van de files weet.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Guardiain: 't is 7 MB :)

Voor de rest klopt je verhaal wel. TS heeft waarschijnlijk in eerste instantie een uitgebreide Partitie aangemaakt op de 200gig schrijf, rebooted en toen in PQmagic "ontdekt" dat er ineens een loze space vooraan staat. Niks nieuws hoor, da's al jarenlang een gegeven feit. Dat gebeurt ook als je het met Fdisk doet, een schrijf met ALLEEN een uitgebreide partitie heeft altijd een "gaatje" vooraan.

Grappig trouwens is wel: maak je die extendend nou gelijk kleiner en de loze ruimte groter (zeg bijv. 2 GIG ofzo) kan je die gewoon partitioneren als een primairy disk. Geen vuiltje aan de lucht. Je kan die bijv. gebruiken als Internet/system cache, lekker handig als je ff defragd. Zo doe ik altijd, want ik Nederlander he, zonde van die 7 MM toch ?

PQmagic: gebruik ik al zolang, nooit geen noemenswaardige problemen mee gehad. Met de jaren alleen maar beter, de kennis van de gebruiker groeit ook :+

TS: 1 ding snap i niet, je hebt deze week 2 nieuwe schrijven gekocht. Die zijn leeg, je krijgt gelijk problemen en toch heb je nu al data erop staan die je wilt recoveren 8)7

Lamaar, zie al hoe je het gedaan hebt. Eigenlijk niet zo handig, beter eerst je nieuwe schrijven inrichten en XP erop gooien en als dat allemaal goed gaat kan je met Ghost cq PQmagic data overpompen naar je nieuwe setup.

[ Voor 11% gewijzigd door Madrox op 24-03-2004 07:36 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03 16:36

wasco

brightest crayon in the box

HDD groter dan 137GB geeft vaak corruptie wanneer niet alle update patches geinstalleerd zijn (zelfs als je alle windows updates hebt én service pack1)
het kan zijn dat er daardoor dataverlies optreedt waar checkdisk dan op inspringt maar helemaal niks meer aan kan verhelpen.
Kijk dus eerst even na of je dit al hebt voor je verder gaat, anders zal het misschien niet de laatste keer geweest zijn.
http://support.microsoft....n-us;331958&Product=winxp

wasco [the brightest crayon in the box]

Verwijderd

Zou dit ook niet een probleem van de maxtor 200 Gb kunnen zijn ?
Dit is al de 4de die ik met zo'n probleem mee maak, en alle 4 dezelfde disken, ik heb het prive thuis gehad dat de info corrupt was en na scandisk pleite.
Ook op mijn werk heb ik hetzelfde probleem met 2 disken van maxtor gehad.

zelf met alle patches geinstalleerd gebeurden het nog.

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03 16:36

wasco

brightest crayon in the box

ik heb 2 maxtor 250 gb harddisks proppevol en heb nog geen probleem gehad...

wasco [the brightest crayon in the box]

Verwijderd

wasco schreef op 24 maart 2004 @ 10:55:
ik heb 2 maxtor 250 gb harddisks proppevol en heb nog geen probleem gehad...
Ik doelde ook alleen op de 200 gb versies

Verwijderd

Topicstarter
Wederom bedankt voor alle reacties!!! Ik ben weer wat wijzer geworden :)

Met EasyRecovery heb ik toch nog het een en ander kunnen redden, ook heb ik mn oude HD gescand met GetDataBack en dat leverde ook weer wat op, ik had nl wel alweer wat daarop gebackupt (maar heel stom dus net niet dat wat ik nu kwijt ben :/) dus er was wel wat overschreven. Máár stukje bij beetje kom ik weer vanalles tegen. Jammer alleen dat EasyRecovery de bestandsnamen niet meer weet te achterhalen, dus dat gaat nog wel weer een werkje worden....

Die windows-update had ik idd nog niet op beide XP-partities geinstalleerd, omdat ik toen nog bezig was met alles installeren van windows. Maar aan de andere kant is mn PC ook nooit in standby-modus geweest (al dat soort dingen heb ik meteen uitgeschakeld).

Die problemen met de 200 Gig-schijven.... dat zou minders zijn... Als dat echt een probleem is van die schijf is dat knap klote... Er moet toch redelijk op te vertrouwen zijn zonder elke dag alles te moeten back-uppen :|

Bedankt allemaal!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1