Printservers: Interface & merken

Pagina: 1
Acties:

• arjan.w
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 16:38

arjan.w

the unlimited edition

Topicstarter
Ik ben dus van plan een printserver aan te schaffen. Er zijn echter nog twee punten waar ik niet uitkom.

Allereerst hebben de meeste printservers nog steeds een paralelle interface. Heeft het voor mijn gebruik (voornamelijk word en pdf files) nut om voor een usb aansluiting te kiezen. Dit betekent dat mijn keuze beperkt zou worden tot slechts een paar modellen.

Dan twijfel ik nog tussen het kopen van een nieuw model of een gebruikte HP printserver (al dan niet met usb) De prijzen lopen niet zoveel uiteen, een nieuw model van bijvoorbeeld Linksys of D-link kan je ook vinden voor zo'n 75 euro evenals een gebruikte HP. Wie heeft er ervaring met die HP printservers en zijn er voordelen ten opzichte van andere merken?

Oh ja: Ik heb nu een HP 959c staan maar er komt waarschijnlijk nog een laserprinter bij.

@ GrittyKitty:
Juist dat was nog een vraag die kwam bovendrijven. Ik stond op het punt een laserprinter aan te schaffen. Nu kwam ik er gisteren pas achter dat een GDI printer op een PS niet gaat werken (in het algemeen) Of weet iemand wel een printerserver die met GDI printers werkt. Dit wetende ben ik verder aan het kijken voor een niet-GDI laserprinter.

[ Voor 20% gewijzigd door arjan.w op 23-03-2004 20:11 ]

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

Check http://www.axis.com -> goede printservers, werken prima met HP printers

An assumption is the mother of all fuck-ups

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

moet je goed opletten :
niet alle hp printers kan aangesloten worden op printserver (check hp site voor detail)
GDI printers werken alleen rechtstreeks met pc. Je kan proberen aan printserver aansluiten, maar kan je niet verzekeren dat het werkt (dit is de reden waarom ik twijfelde om axis usb pritserver aan te schaffen voor ons canon l360. Hij is namelijk GDI printer). Als je gelukt om gdi printers aan printserver werkend te krijgen, laat me svp. weten.

Verder maak geen ruk uit of het usb of paralel is, of van hp of welk merk. Je moet naar de printertaal & features letten.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion