Toon posts:

Audigy2 niet wakker te krijgen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw P4-systeem samengesteld (zie sig). Alles werkt perfect (zeker in vergelijking met m'n oude P2 450 systeem, alleen krijg ik de geluidskaart niet geïnstalleerd...

Op het mobo zit 'n onboard geluidschip. Die werkt prima, maar ik wil graag m'n Audigy2 Platinum eX gaan gebruiken! Als ik deze installeer krijg ik in winXP SP1 deze melding;
Deze hardware kan niet worden geinstalleerd.
De hardware is niet geïnstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden.

Wat ik al gedaan heb:
- clean winXP install, onboard sound uitgezet in BIOS. Audigy installatie met drivers van cd.
- clean winXP install, onboard uitgezet in BIOS. Audigy installatie met drivers van de Creative-site.
- clean winXP install, onboard sound aan, daarna Audigy installatie.
- gezocht op GoT, Creative-site en Google...

...alles zonder resultaat.

Ik heb geen ideeën meer, dus als iemand een oplossing of een workaround weet: plz help!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 16:07 . Reden: Asus? ik bedoelde creative-site ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:28

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

welk pci slot stop je m?

oftewel hoe zitten je andere kaarten erin?

[ Voor 52% gewijzigd door Hubert op 23-03-2004 13:06 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 10:37
Probeer het onderste PCI slot is, het verste weg van de processor dus. Dat wil nog wel is wat veranderen...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het lijkt me wel zo makkelijk om je onboard geluid uit te zetten, anders krijg je driver conflicten, met de onboard geluidskaart... Wat je ook niet wilt, dus die moet zowiezo uit.

Die melding geeft XP altijd, als je hem zelf laat zoeken naa drivers, tenminste, bij mij wel.
Je moet gewoon de setup draaien, die op de CD staat, en niet via 'Nieuwe Hardware toevoegen' de boel installeren.

O en voor er gereageerd word dat ie de drivers van de CD al geprobeerd heeft...
Drivers van CD != setup draaien van CD ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 23-03-2004 13:06 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:15

Griffin

Is mythical

Aller eerst heel vaag.

bij mij doet ie het gewoon (audigy 2)(een van de eerste)

mijn installatie (clean installatie)
- In het bios onboard uitzetten.
- eerst windows.
- dan mekkert windows over nieuwe hardware gevonden. Dit skip ik altijd.
- Dan eerst de mobo cd erin en de drivers installeren.
- dan de VGA kaart drivers installeren. (de nieuwste in mijn geval de detanator)
- dan de creative cd erin en installeren wat je nodig hebt:
= driver
= mediasource
(= geen remote, jukebox en die zooi.)

na het installeren even opnieuw opstarten.

dan hopen en luisteren dat ie het doet.

ik hoop dat het lukt.

edit: wat de andere dus ook zeiden :P

[ Voor 4% gewijzigd door Griffin op 23-03-2004 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
De audigy zit in het onderste slot (zover mogelijk van de grafische kaart) om interferentie te voorkomen. Er zitten momenteel nog geen andere PCI-kaarten in het systeem.

Drivers door winXP gevonden werken dus ook niet. Ik vraag me af of het wel een driver probleem is, aangezien ik de nieuwste drivers van èn Creative èn Microsoft heb geprobeerd. Ook de oude van de installatie cd-rom van de audigy (zowel via 'drivers zelf installeren' als de setup te draaien van de cd-rom).

Griffin, ik heb precies hetzelfde gedaan als jij maar bij mij doet 'ie het dus niet.

Er zijn geen conflicten bij apparaatbeheer. Alleen de Multimedia-audiocontroller (de audigy dus) en een PCI-invoerapparaat (naar ik denk, de firewire poorten van de audigy) kunnen geen software vinden voor installatie.

Waar kan ik nog meer aan denken? Alles opnieuw installeren heeft weinig zin. Dat heb ik nu al drie keer gedaan.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:15

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:04:
De audigy zit in het onderste slot (zover mogelijk van de grafische kaart) om interferentie te voorkomen. Er zitten momenteel nog geen andere PCI-kaarten in het systeem.

Drivers door winXP gevonden werken dus ook niet. Ik vraag me af of het wel een driver probleem is, aangezien ik de nieuwste drivers van èn Creative èn Microsoft heb geprobeerd. Ook de oude van de installatie cd-rom van de audigy (zowel via 'drivers zelf installeren' als de setup te draaien van de cd-rom).

Griffin, ik heb precies hetzelfde gedaan als jij maar bij mij doet 'ie het dus niet.

Er zijn geen conflicten bij apparaatbeheer. Alleen de Multimedia-audiocontroller (de audigy dus) en een PCI-invoerapparaat (naar ik denk, de firewire poorten van de audigy) kunnen geen software vinden voor installatie.

Waar kan ik nog meer aan denken? Alles opnieuw installeren heeft weinig zin. Dat heb ik nu al drie keer gedaan.
Dan weet ik het helaas ook niet helemaal meer.
ojah nog 1 ding.

Meel creative of Asus

Verwijderd

Topicstarter
hmm, de digitale camera wordt ook niet geïnstalleerd.
Als niemand anders een idee heeft wordt het wéér een clean install... :(

Wat is het toch met computers? Zijn ze soms ontworpen om ons bezig te houden?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

zeker weten dat moederbord niet brak is? als je cam ook niet werkt lijkt t dus buiten de randapparaten te liggen. probeer (voor zover mogelijk) de kaart en cam eens te testen in ander systeem, dan weet je iig zeker dat dat t niet is.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het ligt niet aan de geluidskaart of digicam. Die werken nog prima in het oude systeem. USB-poorten zijn ook prima, tekentablet en mp3-speler werken gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ondertussen een mailtje naar creative gestuurd, nog zonder reactie.

op deze pagina (http://nl.europe.creative...ums/thread.asp?thre=44275) stond iets over het selecteren van 'standard pc' bij het installeren van windows xp.
Naar mijn weten heb ik dat niet geselecteerd (who remembers na zoveel re-installs...), maar ook niet 'other acpi pc'.

Ik krijg het trouwens niet veranderd, zoals ze onderaan de pagina uitleggen.

Iemand nog een idee?
Pagina: 1