[w2kpro] snelheid van formateren

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Ik wil een systeem kaal makenen opnieuw opzetten. Datis allemaal geen enkel probleem. waar ik echter tegen aan zit te hikken is de tijd die hetduurt om een schijf van 80gb te formateren.

systeem boot van w2k cd, ik verwijder de D: partitie en maak een nieuwe aan. deze moet dus geformateert worden onder ntfs.

Beroerde is dat systeem daar minstens 2 uur mee bezig is.... is datgewoon de pijn van de grotere schijven ? of kan je op de eoa manier de boel flink versnellen....

sys
a7n8x-e
512 mbram
80gb 7200 rpm 8mb cache
xp2500+

nb, qformat is in dat staduim niet mogelijk, optie zou kunnen zijn om schijf ff in ander systeem te hangen maar ....lastig moeilijk etc...

[ Voor 12% gewijzigd door Gompy58 op 23-03-2004 12:50 ]

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag maar ik weet wel dat je met Windows XP de optie hebt om "snel" te formatteren. Ik zou graag het verschil willen weten tussen "snel" en "normaal".

Die-hard Brexiteer

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 08:08
KingNothing schreef op 23 maart 2004 @ 13:06:
Ik zou graag het verschil willen weten tussen "snel" en "normaal".
[xp] Snel formateren
// offtopic

-

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 15:09
Waarom formateer je je D partitie niet na het installeren van W2k; vanuit gaande dat je W2k op je C partitie installeerd.. gaat een stuk sneller als via de textsetup tijden install..

[ Voor 20% gewijzigd door Krypt op 23-03-2004 13:15 ]

Pvouput live

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ah bedankt!

Die-hard Brexiteer

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

When you choose to run a regular format on a volume, files are removed from the volume you are formatting and the hard disk is then scanned for bad sectors. The scan for bad sectors is responsible for the majority of the time it takes to format a volume.

If you choose the Quick format option, format removes files from the partition, but does not scan the disk for bad sectors. This option should only be used if your hard disk has been previously formatted and you are sure that your hard disk is not damaged.
Het verschil lijkt me duidelijk :)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
jaja, bij windows xp heb j ebij de setup idd de optie om een quickformat te doen. Hiermee word als ik me nietvergis eigelijk alleen de FAT (oid) weggegooid.

bij w2k is er geen keuze voor een quickformat. zodra de te formateren partitie groter is dan 32gb word autmatisch enkel de keuze gegeven voor ntfs.

ik deel de hd in als volgt
5 gb
c: opslag voor alle drivers van betreffende systeem en (later) swap file en evetueel een image bestand

75gb
d: \winnt

ik probeer gewoon een manier te vinden om de boel wat sneller te laten verlopen. de setup etc is namelijk zo gebeurt maar dat formateren....

misschien dat ik anders maar een image maak direct na de setup...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

bootit kan razendsnel je disk formateren ! :)
Pagina: 1