Toon posts:

Seagate Barracuda 7200.7 1 met Hynix mem en 1 met Samsung

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas 2 Seagate Barracuda 7200.7 (8MB-SATA) 120 gb gekocht voor mijn nieuwe pc en die op de onboard Raid van men a7n8x-e deluxe aangesloten(raid0).
(3 partities 1 van 28gig voor windows,1 van 50gig voor temp zooi en download en 1 van 150gig voor games films etc)

1 ding viel me op tijdens het installeren namelijk dat een Hynix mem had en de andere Samsung mem.(Hynix made in Korea Samsung in Thailand d8 ik)

http://www.hardwarezone.c...ew.php?id=788&cid=10&pg=1
met Hynix mem

met Samsung mem kon ik niks vinden
Het zijn wel precies dezelfde model nummers namelijk ST3120026AS.

Nadat ik alles geinstalleerd had viel me tijdens spelen en downloaden een verschil in geluid tussen de 2 op.De een rateld en de andere hoor je bijna niet .Ik weet niet precies welke welke is want ik heb ze in raid dus zal ik al alles eraf moeten gooien en 1 voor 1 appart moeten uittesten welke nou ratelt(ik denk zelf die met Hynix ratelt maar ze zitten vlak bij elkaar dus valt niet echt goed te onderscheiden want de trilling van de ratellende laat de andere ook trillen).
En meestal als ik bezig was met iets uitpakken ofzo(in de temp partitie) dan hoorde je bijna altijd de ratelende.En tijdens downloaden allebei (ook temp partitie)

Af en toe hoor ik ook alleen de stille een tijdje zoemen terwijl ik niks doe en even later is et weer weg en na een tijdje ist er weer etc.(als ie idle is maar ook tijdens spellen soms)
zie
[url] Seagate Barracuda 7200.7: vervelende calibratiegeluiden? [/url]

Verder loopt de pc goed alleen worden allebei de hd's nogal heet als ik aan ze voel (word nog een frontfan in de toekomst bij geplaatst ,en ik heb met dtemp proberen te meten maar zei die iets van "Temperature check capability not found")

Wat ik me nou dus afvraag ligt het aan het verschillende geheugen wat erop zit dat ie ratelten de andere niet,of aan me partities ,is een gewoon gaar,ofwat??
Is er uberhaubt verschil tussen die 2 memorys?

me specs(niet echt van toepassing op dit probleem maarja):

ASUS A7N8X-E Deluxe
AMD XP 2800+
2x 512 corsair 3200LL mem in dual channel
Zalman ZM300B-APS
2x Seagate Barracuda 7200.7 (8MB-SATA) 120 gb ST3120026AS
Leadtek 5900XT 128 mb

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het verschil in cachegeheugen mag in principe niks uitmaken. Heb je de schijfjes reeds getest met het tooltje van de fabrikant? Check de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" voor info + linkjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ze al ens ff snel getest maar nog niet grondig doe ik vanavond wel (staan nog wat downloads open dus kan nu ff niet rebooten).
Wat ie met de sneltest aangaf :

Results for volume C: (NTFS)

Volume Label: HOMER

Volume Size: 29.36 GB

Some files on the volume are open. This may effect the accuracy of the file system check and result in false errors.

The file system contains errors that need to be repaired.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller : SiI RAID 0 Set 0 SCSI Disk Device

Model: SiI RAID 0 Set 0 SCSI Disk Device

Serial Number:

Capacity: 240.06 GB

Test result: SMART self-test is not supported for this drive.

This may be due to a limitation in the Windows driver for the controller that the drive is attached to or the drive may not support the SMART self-test. In either case, this is not a failure of the drive.

------------------------------------------------------------------------------------------