Toon posts:

[LINUX] Backuppen macintosh files op een windows powervault

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:

We hebben hiero een dell powervault (win 2000) waarop files staan van zowel windows als macintosh werstations. De windows files kan ik natuurlijk gemakkelijk backuppen naar een .tgz. Het probleem begint echter bij de mac files, deze hebben namelijk vreemde tekens in de bestandsnamen waardoor samba over de nek gaat. De mac bestanden gebruiken bijvoorbeeld het (TM) symbool , CTRL-G en dat soort zaken in de bestandsnamen. windows kan deze bestanden weer wel zien, echter is de grote van deze bestanden 0 bytes waardoor ik alsnog geen backup kan maken.

Hernoemen van de bestanden is geen optie (200+ GB aan data) en de files zijn intern aan elkaar gelinked.

Windows als backup OS is geen oplossing omdat dit het probleem alleen verlegd (en omdat het windows is :) ).

weet iemand een manier dat ik die mac files kan backuppen en alle filenames kan bewaren.

TIA

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Is een .img maken op de Mac's niet een oplossing? en die .img dan backuppen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas veranderd de data op de server dagelijks. Klanten kunnen namelijk zelf hun mac zooi uploaden via de ftp. Het is dus ook de bedoeling dat deze bestanden bij de volgende backup direct meegenomen worden.

Ik heb de prepress medewerker hierover vragen gesteld naar de mogelijkheden van stuffit bestanden voor de mac. Het aantal bestanden op de hd varieert echter zoveel dat je dagelijks 2 uur bezig zou zijn met alles inpakken. Dus helaas geen optie.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
samba 3 heeft ondersteuning voor UTF 8 encoding dus zou die vreemde tekens aankunnen geloof ik!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat heeft linux met dit verhaal te maken :?

Verwijderd

Topicstarter
usr-local-dick >>
Linux is het os waarmee ik de backup wil maken
Windows is het os van de powervault (NAS)
Mac is het systeem met de rare bestandsnamen die ik met linux wil backuppen en waarvan de data op een windows machine staat

M4RTiN >>
Samba 3 is geinstalleerd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9