Partities weg??!

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-03 14:29
Een goedemorgen! Gisteravond had ik bij iemand z'n pc geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd.

Oude situatie: De pc heeft 2 harde schijven, deze bestonden in totaal uit 6 partities. Totale schijfruimte was iets van 18 gb

Nieuwe situatie: pc geheel geformateerd, toen ik windows xp ging installeren, vroeg hij waar ik dit wou doen, en toen was er ook een optie om de partities te verwijderen. Ik dus deze partities verwijderen in de stille hoop dat deze weer bij de c: en/of d: (de harde schijven) zouden gaan horen en dat het gewoon weer 2 losse schijven werden zonder parities.

Maar helaas, windows XP geinstalleerd, en toen ik ging kijken in Deze Computer zag ik maar 2 schijven staan van elk zo'n 1.99 gb. Dus nu is mijn vraag aan de tweakers hier: Hoe krijg ik deze ruimte weer terug, en hoe kan ik er voor zorgen dat het weer 2 'grote' harde schijven worden.

Alvast bedankt!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 20:20
Je kunt via rechtermuisknop op "deze computer" klikken, en dan op "beheren (manage)" drukken, dan kom je in het Computer beheer scherm. Druk hier bij "Opslag" op "schijfbeheer" en ..euh.. succes :P Kom je verder vast wel uit!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zonder verdere systeemspecificaties en details over de schijfindeling (fdisk, pmagic, diskmgmt, etc) kunnen we echt niks met je probleem. Ook kan ik niet uit de topicstart opmaken of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht om het probleem te verhelpen. Kijk bijvoorbeeld eens in de FAQ van dit subforum onder "Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?" en de verdere hoofdstukken :)

Anyway, het is hier op GoT dus de bedoeling dat je vooronderzoek doet door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum te doornemen eer je een topic opent. Lees eens de tekst bovenaan de New Topic van dit subforum. Daarin staat beknopt samengevat wat van je wordt verwacht eer je een topic opent B)

Dit topic is gesloten.