Als ik mijn woofer en versterker binnenheb wil ik een kast eromheen gaan bouwen...Nu heb ik hier gelezen dat schroeven na verloop van tijd toch kuiltjes gaan vormen; gevolg is dat de hele zooi weer opnieuw geschuurd kan gaan worden. Aangezien dit mijn eerste kast wordt wil ik hem weer uit elkaar kunnen halen om bracing/demping aan te kunnen passen. Nu dacht ik aan de manier van monteren van kasten dat gebruikt wordt bij een "zweeds concern":
Je draait een speciale schroef in de plank op het vlak waar de andere plank op moet komen. Deze schroef valt in een gat van de andere plank met een ijzeren cillinder erin. Deze kun je dan muurvast aandraaien.
Moeilijk uit te leggen als je de naam er niet van weet
Als je nu ook nog een dun schuimrubber bandje over het aanrakingsvlak legt, lijkt me dit luchtdicht. Het enige probleem is dat daar waar die cillinder zit je MDF plaat een stuk dunner wordt.....
Iemand dit ooit geprobeerd?
Je draait een speciale schroef in de plank op het vlak waar de andere plank op moet komen. Deze schroef valt in een gat van de andere plank met een ijzeren cillinder erin. Deze kun je dan muurvast aandraaien.
Moeilijk uit te leggen als je de naam er niet van weet
Als je nu ook nog een dun schuimrubber bandje over het aanrakingsvlak legt, lijkt me dit luchtdicht. Het enige probleem is dat daar waar die cillinder zit je MDF plaat een stuk dunner wordt.....
Iemand dit ooit geprobeerd?