[Kabelfoon] buurman hogere snelheid als/dan ik

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Al 2 jaartjes gebruik ik nu met tevredenheid het Kabelfoon Standaard abonnement. Na de laatste snelheidsverhoging met nog meer tevredenheid natuurlijk :). Het is echter zo, ik haal met mijn (zwarte Terayon) modem een snelheid van 55KB/s maximaal. Dat is best netjes voor een 512/128 lijn. Mijn buurman haalt echter met zijn nieuwe blauwe modem gemiddeld 60KB/s. Een verschil van bijna 10%. De coax-kabel is even lang, hun splitter is zelfbouw terwijl die van ons die van kabelfoon is, en zij gebruiken een Sweex router terwijl ik een E-tech apparaat gebruik(officieel ondersteund door Kabelfoon die E-tech). Nu zal je denken, wat maakt die 5KB/s nu uit? Nou, met een 512/128 lijn dus best wel als je t mij vraagt, daarnaast krijg ik gewoon minder voor hetzelfde geld. Mijn vermoden is trouwens dat dit ook zo is met de upload-snelheid, en dan is 10% wel wenselijk(12 of 13KB/s maakt best wel uit met menig spelletje tegenwoordig). Zou ik hiervoor Kabelfoon kunnen bellen, vragen of het modem (liefst kostenloos :p) kan vervangen worden door een nieuwe blauwe, of zal ik dan gewoon worden uitgelachen en opgehangen worden?

[ Voor 9% gewijzigd door RSpliet op 23-03-2004 11:37 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:21

lier

MikroTik nerd

Misschien zou je je modem mee kunnen nemen naar de buurman om te kijken of dit verschil zich dan nog steeds voor doet. Hiermee sluit je "alle" externe factoren uit...

Anders zal de helpdesk in ieder geval aandragen dat de verschillende hardware geen invloed heeft op de snelheid.

Ben benieuwd !

Eerst het probleem, dan de oplossing