Al 2 jaartjes gebruik ik nu met tevredenheid het Kabelfoon Standaard abonnement. Na de laatste snelheidsverhoging met nog meer tevredenheid natuurlijk
. Het is echter zo, ik haal met mijn (zwarte Terayon) modem een snelheid van 55KB/s maximaal. Dat is best netjes voor een 512/128 lijn. Mijn buurman haalt echter met zijn nieuwe blauwe modem gemiddeld 60KB/s. Een verschil van bijna 10%. De coax-kabel is even lang, hun splitter is zelfbouw terwijl die van ons die van kabelfoon is, en zij gebruiken een Sweex router terwijl ik een E-tech apparaat gebruik(officieel ondersteund door Kabelfoon die E-tech). Nu zal je denken, wat maakt die 5KB/s nu uit? Nou, met een 512/128 lijn dus best wel als je t mij vraagt, daarnaast krijg ik gewoon minder voor hetzelfde geld. Mijn vermoden is trouwens dat dit ook zo is met de upload-snelheid, en dan is 10% wel wenselijk(12 of 13KB/s maakt best wel uit met menig spelletje tegenwoordig). Zou ik hiervoor Kabelfoon kunnen bellen, vragen of het modem (liefst kostenloos
) kan vervangen worden door een nieuwe blauwe, of zal ik dan gewoon worden uitgelachen en opgehangen worden?
[ Voor 9% gewijzigd door RSpliet op 23-03-2004 11:37 ]
Schaadt het niet, dan baat het niet