Toon posts:

Gigabyte GA-5AX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte GA-5AX met 2x 64 mb 133 mhz sdram, 1x seagate medalist pro 6,5 gb (7200 rpm) 1x WD 13,6 GB, 1x Maxtor 8,7 GB en 1x WD 6,5 GB. Een adaptec 2940 SCSI kaartje met plex 8x 20x SCSI. Een Creative Labs 3D Blaster Banshee PCI (16 mb), een Dynalink ISA isdn kaartje, een Creative Labs SB 128 PCI. Ik krijg dit systeem maar niet stabiel :( Win2k loopt tijdens setup al vast :-( Na veel klooien met bios instellingen heb ik m nu draaiende... Nou ja ik krijg veel STOP schermen met IRQ_NOT_EQUAL_OR_LOWER and MEMORY MANAGER.. In win98se krijg ik al BSDOD's als ik naar Deze Computer ga of zelfs als ik windows start... 0E, 06 in VXD enzow... Ik heb hem een tijdje geleden stabiel gehad op dit board... Maar door een bios update zijn mijn instellingen verloren gegaan. Ik heb de nieuwste AGP en IDE drivers van ALi, maar krijg m niet lekker draaiende... Heeft iemand een oplossing? Ik heb voor de gein ff een A-open AX59 Pro van een kennis geleend en geen probs met dezelfde hardware. Ik vind dit heel vreemd. Er is een IRQ deling/conflict.... SCSI-kaart met soundkaart op IRQ 11....

Kan iemand mij hiermee helpen?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

De beide mobo's die je noemt staan hier ook:)
beide zonder problemen,
heb je al zoiets simpels gedaan als dit:
PCI kaarten verwisselen van plek, soms wil dat wel helpen.
en eventueel in je bios aangeven dat je die IRQ aansturing doet via een plug an "pray" OS
kan nu niet zien precies welke optie het is zit er nu achter:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Topicstarter
Mjah... heb ik al geprobeerd. Ik heb nu ff mijn k6-2 500 teruggeklokt naar 400mhz en de problemen zijn voorbij. Dit vindt ik heel vreemd want hij loopt perfect op 500 mhz op andere boarden. Iemand die een oplossing heeft?

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Als ik het zo lees, zit het probleem dat je cpu niet stabiel draait op 500 mhz op je bordje. Probeer het voltage eens te verhogen. Ik heb zelf een amd k6 500 op 550 mhz lopen op 2.7 volt.
Je moet dan wel voor goede koeling zorgen natuurlijk. Ik heb daar m'n oude duron koeler voor gebruikt: spire MA324-15, even als voorbeeld.
Succes!
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

Nou een vriend van mij die krijgt die van hem ook niet helemaal stabiel onder win2000. Maar die foutmeldingen van jouw hebben namelijk te maken met je geheugen. Heb je al geprobeerd met pc100 geheugen? flik die 's erin. of zet in je bios de timing van je geheugen 's hoger(trager) zoals op cas3. Misschien kan hij dan wel stabiel lopen.

Verwijderd

Hmmz die 500 mhz is 2,2v ik zat zelf te denken om m op 2,4v te zetten. dat verhoogt misschien de stabiliteit. Toch loopt ie op 400mhz ook wel eens vast maar geen stop schermen meer.... waarschijnlijk toch het voltage dat niet helemaal super is.. Ik zal de temperatuur wel controleren, waarschijnlijk lukt het nog wel met mijn coolermaster coolertje.. Ik post het wel als het gelukt is.

Verwijderd

Hmmz... ik had pas geleden met een vriend van me geheugen gewisseld... werkte perfect.. nu begint ie opeens vaag te doen bleek.... want ik gooide mijn andere aopen ax59 pro board erin met hetzelfde probleem. Dus het geheugen was verrot.... Net ff 2x 128 MB 133 MHZ met ECC besteld :) Hopen dat het boardje nu gaat lopen :) Ecc rulez in ieder geval... wel een stukje duurder maarja... beter een wat duurder stabiel systeem dan deze gare zooi :(
Pagina: 1