[freebds]

Pagina: 1
Acties:

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 01:51
edit: sorry topic vergeten in te typen |:( |:( |:(
kan een modje even de titel veranderen in bijv: "fout met make bij gd2" ?
-----------------

Ik probeer gd 2.0.22 te installeren op mijn server waar freebsd 4.9 op staat. Nou heb ik de gd2 tar gedownload en uitgepakt. ./configure gedaan, en nou wil ik make en make install doen. echter bij "make" krijg ik een foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
/usr/local/bin/bash ./libtool --mode=link gcc  -g -O2   -L/usr/local/lib -o annotate  
annotate.o ./libgd.la -ljpeg -lfreetype -lz -lm  /usr/local/lib/libiconv.so -Wl,-rpath -

Wl,/usr/local/lib
gcc -g -O2 -o .libs/annotate annotate.o /usr/local/lib/libiconv.so -Wl,-rpath -
Wl,/usr/local/lib  -L/usr/local/lib ./.libs/libgd.so -ljpeg -lfreetype -lz -lm -Wl,--rpath -
Wl,/usr/local/lib
./.libs/libgd.so: undefined reference to `pthread_mutex_unlock'
./.libs/libgd.so: undefined reference to `pthread_mutex_destroy'
./.libs/libgd.so: undefined reference to `pthread_mutex_lock'
./.libs/libgd.so: undefined reference to `pthread_mutex_init'
*** Error code 1

Stop in /usr/home/erik/install/gd-2.0.22.
*** Error code 1

*** Error code 1

Ik heb werkelijk geen idee waarom ik dit krijg. Ik kreeg eerst een foutmelding dat autoconf 2.5.4 nodig is (ik had 2.5.3), dus deze heb ik geupgrade naar 2.5.7. Nou is deze foutmelding dus weg maar nou krijg ik dit. phtread staat in /usr/include/

Ik heb al op google gezocht maar kan er bar weinig over vinden...ook hier met de search niet
heeft iemand een idee?

[ Voor 17% gewijzigd door FireFoz op 23-03-2004 11:46 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

Als ik jou was zou ik de port collection gebruiken. Daar zitten de nodige patches al in om software te laten draaien onder FreeBSD.
Zie hier voor meer info.
FreeBSD handbook over gebruik van ports

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 01:51
Probleem is dat ie steeds de oude gd versie pakt (1.6.2) volgensmij staan ze allebei in /usr/local/

als ik de ports versie gebruik geeft ie geen foutmeldingen maar pakt ie nog steeds de oude..

ik configure php met '--with-gd=/usr/local/'

met phpmyinfo() geeft ie dus 1.6.2 or higher aan (als het 2+ zou zijn zou ie dat zeggen)

Als ik php probeer te maken met:

code:
1
'--with-gd'

krijg ik deze fout:

code:
1
/usr/home/mike/install/php-4.3.4/ext/gd/gd.c:1865: undefined reference to `gdImageBoundsSafe'

maar met '--with-gd=/usr/local/' krijg ik dus geen foutmelding.
Dat undefinded reference is trouwens wel zo'n zelfde soort foutmelding als ik met het make'n van gd krijg...zou ik soms dat autoconf verkracht hebben met het updaten :X :?

[ Voor 41% gewijzigd door FireFoz op 23-03-2004 12:25 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

In FreeBSD wordt alles standaard in /usr/local en /usr/X11R6 geplaatst.
De auto* ports staan in ports/devel, gd 2.0.22 leeft in graphics/gd, php* ports leven in ports/lang.

Het voordeel van de ports is dat de meeste software goed is afgestemt op elkaar.
Hier mee voorkom je dus die undefined reference dingen.

Daarbij komt nog het voordeel dat als je ports/packages gebruikt de files worden verwijdert als je die port deinstalleert of update.

Ik zou je nogmaals willen wijzen op de ports collectie. Ik neem aan dat je php voor apache wilt bouwen? Dan kun je naar ports/lang/php* kijken (neemt apache).

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.