Toon posts:

Super simpele virusscanner

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al jaren aan het kwakkelen met virusscanners, maar ik heb nog nix gevonden wat gewoon goed werkt.
Ik heb een pentium4 3,1 Ghz met 512 Mb RAM (winXP pro) maar toch lukt het elke virusscanner om mijn systeem sloom te maken of te vern3uken.

1 Mcafee fucked de history van mijn IE op, en kan niet samen met kazaa.
2 NAV is ronduit onstabiel en vreed recourses (en zeurt natuurlijk over expiring)
3 met Kaspesky wil mijn computer niet meer afsluiten en outlook loopt iedere keer vast.
4 Norman laat cruciale emailvirussen door

Het enige wat ik wil is een UBERkleine scanner om, af en toe, 2 keer per week een klein verdacht bestandje te scannen (attachment of verdachte muziek (zoals planet.nl het noemt). Ik wil ook helemaaaal niet dattie op de achtergrond blijft runnen, of wortels in het systeem zet. Natuurlijk moettie wel goed geupdate blijven.

In de search had ik een paar linkjes gevonden, maar ook de gratis scanners hebben een systeemscan, en een systeemmonitor, macroscanner, emailonderschepper etc.

Wat is nu de allerallerkleinste, stabielste, snelste virusscanner, zonder system-monitor (of Vshield)?????

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Is een online scan niet iets voor jou? Ik weet dat Trendmicro bv. deze biedt. Er zullen vast nog wel andere zijn, maar die ontgaan me nu even. :)

[ Voor 8% gewijzigd door pasta op 23-03-2004 11:33 ]

Signature

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
die van sophos is niet zo zwaar maar wel irritant omdat je die ide files handmatig moet downloaden tenzij je het koopt of zoiets

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Probeer eens pc-cillin van trendmicro.
En tja misschien is AVG van grisoft nog een optie.

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 14:07
Ik vind bitdefender een van de beste die er bestaan, het gebruikt geen proccesor tijd uitgezonderd wanneer je niets aan het doen bent, begint hij u pc te scannen, dagelijks updates enzovoort,...

Er bestaat zowel een gratis versie en een betaal versie (professionele versie)met natuurlijk veel meer opties. Ik heb beide gebruikt en zelfs van de gratis versie was ik meer tevreden dan meeste virusscanners.

adres: http://www.bitdefender.net

_/-\o_ _/-\o_

/edit en alles wat jij er me wilt doen gaat er perfect mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Hephaistus op 23-03-2004 11:45 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je van ftp://ftp.nai.com/CommonUpdater/ de superdat download, dan kun je hem uitpakken met de /e parameter, hierin staat een command line progsel waarmee je op virussen kan scannen. er zijn ook genoeg gui-frontends te vinden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
AVG heeft een emailscan dus dat betekend dattie zijn wortels in OE en MS Outloek probeert te zetten -> dus onstabiel.
Ik ga ff werken met trendmicro's online scanner. Ik heb pccillin al 4 keer gekocht (bij mijn asusbordjes) dus ze zullen het wel goed vinden. ff bitdefender uitsjekken.

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 22:29
ik gebruik panda soft zo nu en dan online om op virussen te checken, werkt perfect.

http://www.pandasoftware..../activescan_principal.htm

Verwijderd

pc cillin van tend micro :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

F-PROT for DOS :) Snapt ook windows-files, kan ook in word bestanden kijken. Enige nadeel is dat het in een windows-box draait - maar ook daar is evt wel omheen te komen mocht het echt nodig zijn. En daarnast snapt ie gewoon de antivirusdefinities die voor de windows versie van F-secure uitkomen.

Zie ook www.datafellows.com

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 01:25
Ik gebruik Norton Anti-virus corparated edition. Deze werkt echt lekker en zit goed in elkaar. Lekker simpel _/-\o_

• Zoefff
  • Laatst online: 09:53

Zoefff

❤ 

Als je alleen maar af en toe een bestandje wilt scannen, zou ik geen virusscanner installeren, maar gewoon de online virusscan van Trend Micro gebruiken.

Blijkbaar ben je verstandig genoeg om te kunnen zien wat eventueel een virus kan zijn, en wat niet, dus is het ook niet echt nodig om constant een virusscanner te draaien.

Met de online virusscan van Trend Micro kan je een hele schijf, of een bepaalde map snel op virussen scannen. Het is een Java applicatie op de site, dus er word verder niet veel geinstalleerd.

Je kan m vinden op http://housecall.trendmicro.com/ :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

nod32... errug fijn... vreet weinig resources en alles zonder poespas..

http://www.nod32.com

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Zoefff schreef op 23 maart 2004 @ 11:55:
Als je alleen maar af en toe een bestandje wilt scannen, zou ik geen virusscanner installeren, maar gewoon de online virusscan van Trend Micro gebruiken.

Blijkbaar ben je verstandig genoeg om te kunnen zien wat eventueel een virus kan zijn, en wat niet, dus is het ook niet echt nodig om constant een virusscanner te draaien.

Met de online virusscan van Trend Micro kan je een hele schijf, of een bepaalde map snel op virussen scannen. Het is een Java applicatie op de site, dus er word verder niet veel geinstalleerd.

Je kan m vinden op http://housecall.trendmicro.com/ :)
pastapappie.NET in "Super simpele virusscanner" O-)

Signature

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
doak schreef op 23 maart 2004 @ 11:34:
die van sophos is niet zo zwaar maar wel irritant omdat je die ide files handmatig moet downloaden tenzij je het koopt of zoiets
Nope, IDE-bestanden kunnen met de Sophos Enterprise Manager Console automatisch gedownload worden, alleen moet je het pakket dan inderdaad aanschaffen en is het meer geschikt voor een client-server omgeving. Als je een mail content scanning programma hebt kun je je ook abonneren op de Sophos mailing-list en daarop een batch bestand laten activeren die de IDE bestanden voor je download enm installeert.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je niet continu hoeft te scannen kun je dat toch in Norton instellen?

• Zoefff
  • Laatst online: 09:53

Zoefff

❤ 

Had het gelezen ja, maar wou het nog even extra benadrukken :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 21:11
f-secure vin dik wel ok. erg snel als in het scannen van memory. Bovendien is de interface tenminste normaal. niet zo'n mega applicatie.

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

Verwijderd

Topicstarter
stinger.exe is nogsteeds mijn favoriete virusscanner :p iets in die trend is leuk, tot nu toe is voor mij de online-housecall het beste alternatief.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Ik vind bitdefender Grisoft AVG een van de beste die er bestaan, het gebruikt geen proccesor tijd uitgezonderd wanneer je niets aan het doen bent, begint hij u pc te scannen, dagelijks updates enzovoort,...

Er bestaat zowel een gratis versie en een betaal versie (professionele versie)met natuurlijk veel meer opties. Ik heb beide gebruikt en zelfs van de gratis versie was ik meer tevreden dan meeste virusscanners.

adres: http://www.bitdefender.net www.grisoft.com

_/-\o_ _/-\o_

/edit en alles wat jij er me wilt doen gaat er perfect mee.

:+

Senile! Senile Oekaki

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ga dit topic sluiten :o

Dit past beter in Beveiliging & Virussen en ik verplaats het dan ook die kant op voor de search, maar omdat er daar al een topic over loopt, sluit ik deze zodat er niet twee discussies naast elkaar lopen: zie ook Bor_de_Wollef in "Super simpele virusscanner" :)

Bedenk dat het niet alleen gaat om een mini-footprint, maar vooral ook om een goede scanner. Geen scanner is erg snel maar heeft net zo weinig zin als een hele snelle scanner die niets vind ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.