Ik heb een inlog scherm gemaakt, werkt voor 90%, snap alleen nog niet die overige 10% die ik fout doe.
Het inloggen met geldige gegevens werkt, maar als ik beide velden verkeerd invoerd dan geeft hij een fout en sluit hij af.
Heb de volgende code in mijn inlogscript staan.
Het is misschien niet geschreven zoals het moet in het officieel, maar ben ook nog maar een beginner.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
De foutmelding luid:
BOF of EOF is waar, of de huidigde record is verwijderd. voor de gewenste bewerking moet er een huidig record zijn.
De code hierboven is nu vrij uitgebreid en misschien wat overbodig.
Heb al heel wat aangepast en ingekort.
Maar deze melding blijft bestaan.
Steeds dus als ik beide velden verkeerd invoer gaat het fout.
De rest gaat gelukkig wel goed.
Iemand hier een idee wat de echte fout is in mijn code die deze foutmelding veroorzaakt?
Alvast bedankt allemaal
Het inloggen met geldige gegevens werkt, maar als ik beide velden verkeerd invoerd dan geeft hij een fout en sluit hij af.
Heb de volgende code in mijn inlogscript staan.
Het is misschien niet geschreven zoals het moet in het officieel, maar ben ook nog maar een beginner.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| Private Sub cmdInput_Click(Index As Integer)
Select Case Index
Case 0 'Button inloggen
txtNaam.SetFocus
rsADO.Filter = "Gebruikersnaam = '" & txtNaam & "'" 'Doorzoekt alle velden in de tabel
rsADO.Filter = "Wachtwoord = '" & txtWachtwoord & "'" 'Doorzoekt alle velden in de tabel
If txtNaam.Text = "" And txtWachtwoord.Text = "" Then
MsgBox "Er is geen gebruiker ingevoerd"
Play "Geluid\Deurdicht.wav"
Exit Sub
Else
If txtNaam.Text = "" Then
MsgBox "Er is geen gebruikersnaam ingevoerd."
txtNaam.SetFocus
Exit Sub
Else
If txtWachtwoord.Text = "" Then
MsgBox "Er is geen wachtwoord ingevoerd."
txtWachtwoord.Text = ""
txtWachtwoord.SetFocus
Exit Sub
Else
If txtNaam <> rsADO.Fields("Gebruikersnaam") Then
MsgBox "Er zijn geen geldige gegevens ingevoerd"
txtWachtwoord.Text = ""
Exit Sub
Else
If txtNaam = rsADO.Fields("Gebruikersnaam") And txtWachtwoord = rsADO.Fields("Wachtwoord") Then
Play "Geluid\Deuropen.wav"
Unload Me
frmProgramma.Show
End If
End If
End If
End If
End If
Case 1 'Button annuleren
End
Case 2 'Button help voor inlogprocedure
frmInloghelp.Show vbModal
End Select
End Sub |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
De foutmelding luid:
BOF of EOF is waar, of de huidigde record is verwijderd. voor de gewenste bewerking moet er een huidig record zijn.
De code hierboven is nu vrij uitgebreid en misschien wat overbodig.
Heb al heel wat aangepast en ingekort.
Maar deze melding blijft bestaan.
Steeds dus als ik beide velden verkeerd invoer gaat het fout.
De rest gaat gelukkig wel goed.
Iemand hier een idee wat de echte fout is in mijn code die deze foutmelding veroorzaakt?
Alvast bedankt allemaal
[ Voor 14% gewijzigd door Dirkse1984 op 23-03-2004 10:30 . Reden: Sorry, titel vergeten ]