[Mandrake Linux 10] MySql Client?

Pagina: 1
Acties:

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 22:52
Hallo tweakers.
Ik heb gisteren Mandrake 10 op m'n server geinstalleerd. Ik vind 'm echt helemaal toppie! Voor een newbie, zoals ik, is ie helemaal super. De built-in PHP 4.3.4 / MySql 4.0.18 en Apache 2.0.48 zijn ook super.
Het enige probleem dat ik tegenkom is dat ik met phpmyadmin m'n MySql niet kan benaderen. Ik krijg dan een error met de tekst zoiets als mysql_client_info(). Heeft dit puur te maken met dat MySql-client gewoon nog niet geinstalleerd is?

Dat zeg ik!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

"een error met de tekst zoiets als"
Daar kan niemand iets mee.
Wees duidelijk, post de precieze foutmelding, letterlijk.

• cdl
RickJansen schreef op 23 maart 2004 @ 10:50:
"een error met de tekst zoiets als"
Daar kan niemand iets mee.
Wees duidelijk, post de precieze foutmelding, letterlijk.
Sorry, ik was idd niet duidelijk. Ik moest even zoeken maar de volgende melding krijg ik:
code:
1
2
Fatal error: Call to undefined function mysql_get_client_info() 
in C:\php_files\db\libraries\defines.lib.php on line 47

Moet ik nu MySql-client installeren om het probleem op te lossen?

Dat zeg ik!

Verwijderd

Ik heb zelf hetzelfde probleem.... ben erg benieuwd naar het antwoord.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:40
cdl schreef op 23 maart 2004 @ 11:24:
[...]
Fatal error: Call to undefined function mysql_get_client_info()
in C:\php_files\db\libraries\defines.lib.php on line 47
Ehm, volgens mij werkt dat in Linux niet zo....
Weet je zeker dat je geen Windows geïnstalleerd hebt? >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Eärendil op 23-03-2004 22:44 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad, dit lijkt wel een foutmelding van een ander systeem. Heb jij wel de linux versie van phpmyadmin geinstalleerd?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26
cdl schreef op 23 maart 2004 @ 11:24:
in C:\php_files\db\libraries\defines.lib.php on line 47[/code]
Euh :? Dat klinkt niet als iets wat op een Linux-systeem draait.

Kortom, ik sluit me aan bij de gekken voor mij 8)7

Verbind je wel met de juiste server? Want deze melding komt duidelijk van een windows-machine, of anders gaan er dingen heel erg mis...

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
het kan wel overigens (met dank aan moto-moi):

23:01:moto-moi:
23:01:moto-moi: drwxrwxrwt 2 root root 4096 Mar 23 06:56 .font-unix
23:01:moto-moi: srw-rw-rw- 1 root root 0 Mar 23 06:56 .gdm_socket
23:01:moto-moi: lrwxrwxrwx 1 hylke hylke 13 Mar 23 23:00 c:\php_files\db\libraries\ -> /tmp/mc-hylke
23:01:* moto-moi kijkt stoer

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26
Oeh, groovy :X

Maar puur op de gok denk ik zo dat topicstarter niet iets dergelijks heeft ondernomen. Ik zou er bij wijze van spreken een rondje bier voor moto-moi natuurlijk cola bij de NOS meeting op in durven zetten dat hij niet zoiets op z'n HD heeft staan :+

• cdl
Mensen, sorry voor m'n late reactie. Ik zat gisteren op m'n werk toen ik de topic opende. Ik ben gisteren-avond aan de slag geweest om m'n probleem te verhelpen.
De foutmelding die ik gepost had, had ik even van een andere topic op dit forum gekopieerd. En ja, dat was van iemand die een Windows systeem had. Ik heb wel degelijk Mandrake erop gegooid. Sorry voor het misverstand.
Ik ben er inmiddels uit hoe ik het probleem opgelost heb. Eigenlijk gewoon even wat verder kijken dan je neus lang is eigenlijk |:( Je kan namelijk ervoor kiezen om tijdens de installatie de paketten handmatig te selecteren. Hier staat dus alles wat je gewoon nodig hebt. Ook MySql-client, die waarschijnlijk de eerste keer niet geinstalleerd was. Zorg er wel voor dat je CD nr. 2 en 3 ook in je bezit hebt want bij mij vroeg ie erom.

Dat zeg ik!

Pagina: 1