Een maand geleden heb ik m'n laptop opnieuw geinstalleerd, alles werkt behalve het detecten van een nieuw apparaat in een usb-poort. Voor het herinstalleren werkte het wel. Kan je dit ergens 'aan' zetten ofzo?
Heb je wel de laatste USB drivers van je Laptop geinstalleerd?
De drivers voor het moederbord zijn correct geinstallerd?
Je heb het service pack geinstalleerd?
De poorten staan wel aan? In zowel bios als windows?
Je heb het service pack geinstalleerd?
De poorten staan wel aan? In zowel bios als windows?
ik heb 3 usb poorten, op twee daarvan zijn constant in gebruik (logitech cordless toetsenbord en muis en een wacom tekentablet). De derde poort gebruik ik voor m'n smartcard reader. Als ik deze insteek wordt hij niet herkend. Pas nadat ik m'n laptop opnieuw heb opgestart, met de cardreader aangesloten, dan herkent hij 'm pas.
Waar kan ik zien of de poorten aan staan??
Waar kan ik zien of de poorten aan staan??
Heb je dan een geheugen kaart erin of nog niet?
Misschien dat ie hem pas detecteerd met geheugen kaart.
Misschien dat ie hem pas detecteerd met geheugen kaart.
Een bekende bug bij XP is dat ie een usb apparaat vaak niet in een keer herkent. Als je het er dan uithaalt en opnieuw in doet werkt het opeens wel. Dat al geprobeerd?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Wat je ook kan doen, is dat je naar start --> settings --> control panel --> add hardware gaat. Zo moet ie je card reader wel vinden als het goed is.
P.S kijk ook meteen ff bij: rechtermuisknop_op_My Computer-->Properties-->Hardware-->Device manager -->Universal Serial Bus Controllers. Als er een uitroep teken bij staat, dan is er iets mis met de drivers voor je usb poorten. Dan is het gewoon een kwestie van nieuwe chipset drivers installen. (ligt eraan wat voor moederbord je hebt)
P.S kijk ook meteen ff bij: rechtermuisknop_op_My Computer-->Properties-->Hardware-->Device manager -->Universal Serial Bus Controllers. Als er een uitroep teken bij staat, dan is er iets mis met de drivers voor je usb poorten. Dan is het gewoon een kwestie van nieuwe chipset drivers installen. (ligt eraan wat voor moederbord je hebt)
Inmiddels heb ik alle usb-poorten verwijderd en weer herinstalleerd, dan lijken ze alles te herkennen en automatisch alles te installeren (muis, toetsenbord, tekentablet en smarcard). Als ik vervolgens de smartcardreader uit de poort haal en weer terugzet dan gebeurt er weer helemaal niets.
Iemand nog andere tips?
Iemand nog andere tips?
Welk OS draai je op de laptop dan? Windows 98 zal zowiezo drivers geinstalleerd moeten hebben om het ding te laten werken.
edit:
sorry, zie net dat dat dus XP is.
Probeer het ook even op een pc met XP aub.
sorry, zie net dat dat dus XP is.
Probeer het ook even op een pc met XP aub.
[ Voor 29% gewijzigd door olof op 23-03-2004 15:42 ]
Pagina: 1