Toon posts:

Processor ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Systeem PIII 600

In Configuratie scherm>systeem>systeem apparaten, staat een uitroep teken bij:

Processor Ondersteuning.

Als ik dan kijk wat het probleem is zegt hij : stuurprogramma
niet geladen. Stuurprogramma voor de processor,wat is dat nu voor gein? Bij mijn oude pc (pII 450) wordt helemaal niet over Processor ondersteuning gerept!

Weet iemand wat dit betekent??

Alvast bedankt

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37
Welk besturingssysteem draai je? Als het win 95 is, die ondersteunt de p3 niet. de sse instructies dan.

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt Witte Veer, toch nog iemand die reageert !

Het besturingssystem is Win98SE, vreemd he.
Zou er in "SE" een extra processor ondersteunend programma zitten wat niet in de gewone win98 zat ?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37
Ik heb een amd k6-2 en bij mij loopt win98 se te lullen dat mijn "Advanced Power Management Support het niet doet. Ook een uitroepteken. Wat wel zou kunnen is: Er zit een fout in win95/98/98se en dat is dat een aantal bestanden niet wordt uitgepakt uit de windows cab-files. dit zijn er 6 of 7 en je kunt het zien bij je systeemproperties als je gaat naar driver-> driverdetails. Die bestanden worden dus niet gebruikt, en er wordt dan gebruik gemaakt van standaard drivers, en die zijn mindeer specifiek op de hardware geschreven. Bij processor support wordt er gevraagd naar ntkern.vxd dus daar zou het aan kunnen liggen. Deze bestanden kun je vinden in cab-file 53 en 54 en moet je gewoon extracten naar windows\system.
Ik hoop voor je dat het weg is, mijn advanced powermanagement support niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan een oude bios.

Veel succes en laat nog even weten hoe het is afgelopen.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Witte Veer.

Die advanced power management doet het niet omdat je in de BIOS je eigen APM uit hebt staan. Windhoos is zo dom om dat toch standaard er op te donderen. Tsjaaa, en als je een driver installeerd voor een apparaat dat er niet is krijg je een (!).
Je kan hem zo er af donderen hoor, gewoon delete en je hebt er nooit meer last van.

Of je moet het ff in de BIOS aanzetten.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Oh ja, Richard...

Gooi het ding er gewoon een keer uit.
Als windhoos hem wil hebben dan instalt ie hem vanzelf wel weer.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties heren !!!

Moet vanavond werken, zo gauw ik tijd heb probeer ik jullie tips uit, het zou nu toch moeten lukken !

Ik laat zeker horen als het is gelukt.
Pagina: 1